Підсумкова робота з історії України за курс 10 класу
Усього -36 балів = 12 б. оцінки
За темами:
І. Завдання з вибором 1 відповіді
1. Напередодні Першої світової війни українські землі були розділені між країнами:
А АвстроУгорщина, Румунія;
Б Росія, АвстроУгорщина
В Росія, Польща, АвстроУгорщина;
Г Румунія; Росія
2. Які терміни і поняття, які потрібно використовувати під час характеристика Української Центральної Ради:
А самостійники, автономісти, більшовизм, курултай
Б універсали, Генеральний Секретаріат, вільне козацтво, автономізація
В колективізація, депортація, індустріалізація, гетьман
Г Установчі Збори, соборність, отаманщина, червоний терор
3. Ворожі сили, з якими довелося воювати українському військові восени 1919 р. («трикутник смерті»):
А білогвардійці, більшовики, поляки.
Б більшовики, поляки, румуни.
В поляки, румуни, білогвардійці.
Г румуни, більшовики, білогвардійці.
4. Визначте характерні риси розвитку культури при більшовицькій владі:
А 2,5,7,8; Б 2,4,5,7; В 1,2,3,8 Г 1,2, 3, 4
1) українізація школи, 2) ліквідація неписьменності населення, 3) обов’язкове вивчення укр.мови, літератури, історії, географії, 4) заснування Національних – бібліотеки та архіву,
5) створення робітфаків для забезпечення рівності селян та робітників під час вступу до ВНЗ ,
6) визнання православ’я державною вірою, 7) ідея масової культури,
5. Оберіть пам’ятку, створену в часи Української революції
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
6. Державне утворення, територію якого позначено на картосхемі штрихуванням, від початку мало назву :
А УНР,
Б Україна,
В УСРР ,
Г УРСР
7. Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?
А Спонукати одноосібників добровільно вступати в колгоспи.
Б Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.
В Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.
Г Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».
8. Яке з поданих понять є зайвим в цьому логічному ланцюжку: Союз визволення України, Шахтинська справа, Спілка визволення України, Український національний центр ?
А «Союз визволення України»
Б «Шахтинська справа»
В «Спілка визволення України»
Г «Український національний центр»
9. Про якого діяча культури України 1920-х рр. йдеться в листі Й. Сталіна до Л. Кагановича?
«…Вимоги про "негайну дерусифікацію пролетаріату" в Україні, його думка про те, що "від російської літератури, від її стилю українська поезія повинна тікати якнайшвидше", його заява про те, що "ідеї пролетаріату нам відомі і без московського мистецтва"… звучать тепер… більш ніж дивно».
А М. Зерова Б Л. Курбаса В М. Хвильового Г О. Довженка
10 .На фото зображено
А голів проводу українських націоналістів.
Б партійно-радянських керівників України.
В учасників українського дисидентського руху.
Г командувачів радянських партизанських з’єднань.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
ІІ. Завдання на співставлення (по 4 б. )
11. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які слід використовувати, характеризуючи їх
1 Українська революція (1917–1918 рр.) 2 Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918–1920 рр.) 3 Україна в умовах нової економічної політики (1921–1928 рр.) 4 Радянська модернізація України (1929–1938 рр.)
|
А асиміляція, осадники, пацифікація, інтегральний націоналізм, Карпатська Україна Б форсована індустріалізація, колективізація, «закон про п’ять колосків», голодомор, «розстріляне відродження» В українізація армії, самостійники, Універсали Української Центральної Ради, Генеральний секретаріат, Народний секретаріат Г продподаток, українізація, автокефальна церква, політичні процеси, ВАПЛІТЕ Д гетьманат, Директорія, Акт злуки, Українська Галицька армія, «воєнний комунізм» |
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
12. Установіть відповідність між суспільно-політичними подіями та їхніми наслідками
1 Проголошення ІІІ універсалу УЦР 2 Утворення Союзу РСР. 3 Варшавська угода 4 Підписання Договору про злуку
|
А Відмова УНР від західноукраїнських земель, підпорядкування УНР Польщі Б Проголошення УНР В Швидка відбудова промисловості, зростання продуктивності праці та фізичного обсягу продукції Г Об’єднання УНР та ЗУНР в єдину державу Д Затвердження нового тексту Конституції УСРР, де юридично закріплювалися повноваження республіки |
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
13. Установіть відповідність між країною та подією суспільно-політичного життя, що відбулася на українських землях, які входили до її складу в 1920-х - 1930-х рр.
1Королівство Румунія 2 Чехо-Словацька Республіка 3Українська СРР 4 Польська Республіка
|
А судовий процес над членами ОУН у справі вбивства міністра внутрішніх справ Б. Перацького , «пацифікація» українського населення Б проголошення автономії Підкарпатської Русі В голодомор – геноцид українського народу, судовий процес над представниками української інтелігенції в справі «Спілки визволення України» Г Татарбунарське повстання Д загибель Є. Коновальця в результаті терористичного акту, організованого радянськими органами держбезпеки |
ІІІ. Завдання на вибір декількох правильних відповідей (по 3 бали)
14. Які з цитованих документів створено в період нової економічної політики (1921–1928 рр.)?
|
|
|
1«…Усіх татар виселити з території Криму та поселити їх на постійне проживання в якості спецпоселенців у районах Узбецької РСР…»
2«…вважати необхідним, передусім з політичних міркувань, виділення молдавського населення в спеціальну автономну республіку в складі УСРР…»
3«…Робітничий клас України, у тому числі й російська його частина, аби керувати цим економічним неминучим процесом, повинен зрозуміти свої історичні завдання й оволодіти українською мовою…»
4«…Я отримав диплом викладача грецької мови. Ураховуючи те, що всі грецькі школи припинили своє існування і навчання здійснювалося російською мовою, мені довелося змінити професію. Я пішов на завод…»
5«Навчально-виховний процес у закладах освіти України є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій…»
6«Оскільки Американська адміністрація допомоги (АRА) може вирішити за можливе та бажане надати негайно допомогу, особливо медичну, населенню України, то УСРР …надасть [адміністрації] пільги…»
7«Відповідно до Конституції УРСР державною мовою Української Радянської Соціалістичної Республіки є українська мова… Українська РСР створює необхідні умови для розвитку і використання мов інших національностей в республіці…»
15. Укажіть основні підсумки Другої світової війни (1939—1945 рр.) для України
|
|
|
1 лібералізація та демократизація суспільно-політичного життя в Українській РСР
2 зростання автономістських настроїв у партійно-радянському керівництві Української РСР
3 об’єднання основного масиву українських етнічних земель у межах однієї держави
4 припинення бойових дій загонів УПА та діяльності підпілля ОУН
5 вихід республіки на міжнародну арену, вступ до Організації Об’єднаних Націй
6 чисельні людські втрати та матеріальні збитки народного господарства Української РСР
7 надання Українській РСР статусу союзної республіки у складі Радянського Союзу
ІV. Завдання на встановлення хронологічної послідовності (4 б.)
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
16.Установіть послідовність виходу друку часописів, фрагменти перших шпальт яких зображено на фото.
|
|
А «Пацифікація». Промова С.Галущинського |
Б Нове мистецтво. Держтеатр «Березіль» |
|
|
В Автономія Карпатської України ухвалена |
Г За самостійну Україну. Бойовий орган ОУН. Створилась Українська Головна Визвольна Рада |
V. Завдання з відкритою відповіддю (4 бала)
17. Виконай 1 завдання на вибір
17.1. «Центральна Рада, – писав В. Винниченко... – з виконавчого органу поєднаних партійних і громадських груп, яким вона була з початку революції, стала вищим і не тільки виконавчим, але й законодавчим органом всього організованого українського народу». Доберіть факти на підтвердження або спростування цього вислову.
17.2. Визначте історичне значення існування Української Держави П.Скоропадського та вкажіть здобутки і прорахунки політики П.Скоропадського
17.3. Складіть план до теми «Стан культури в Україні в 30-х рр.».
17.4. Визначте мету та наслідки репресивної політики сталінського керівництва в 30-х рр.
17.5. Охарактеризуйте державне планування радянської економіки 1920-30-х рр. (промисловість, с/г). Чому влада надавала йому перевагу, а не ринковим відносинам?