Підгайна Ірина Володимирівна, вчитель початкових класів Канівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 з поглибленим вивченням іноземних мов Канівської міської ради Черкаської області
Рубрика «Батьківство в радість»
БАТЬКІВСЬКІ ЗУСТРІЧІ
Тема: Позаду рік навчання в НУШ
Мета: ознайомити батьків з підсумками першого року навчання в НУШ; сформувати у батьків правильне ставлення до знань про НУШ та виховувати почуття відповідальності за виховання дітей, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя під час літніх канікул.
Форма проведення батьківських зборів: підсумкові збори (Туристичний похід)
Учасники: батьки, класний керівник.
Питання для обговорення: знайомство батьків із результатами навчання першого року навчання у школі(Свідоцтво досягнень), поділитися відчуттями, як це бути батьками Нової української школи.
План зборів: ТУРИСТИЧНІ ЗУПИНКИ
Вступне слово вчителя.
Шановні батьки! Вітаю Вас. (Запрошую всіх батьків стати в коло).
Промінчик тепленький загляне у клас
І в коло велике об’єднає нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
Кожна людина приходить в цей світ з з ЧАШОЮ, яка наповнена її місією.
Отже, і я прийшла з чашею, в якій багато думок. Будь ласка, витягніть одну з мудростей, на яку вам треба звернути увагу, подумайте, чи близька вона вам, чи це порада на майбутнє, а може думка ця настанова чи попередження – це вирішувати вам.(За бажанням батьки зачитують вислови, аргументують)
І ЗУПИНКА « СТАРТ».
Сьогодні я оголошує вас і себе членами однієї великої туристичної команди під назвою «Позаду рік навчання в НУШ».
Як і в кожній подорожі перше на що ми звернем увагу - це безпека під час літніх канікул.
Грай, співай та про безпеку пам’ятай.
(Мультфільм «Канікули. Корисні підказки») https://www.youtube.com/watch?v=iQQ8R306SU0
Показую ПАМ’ЯТКУ для учнів та ЛИСТ (додаток 1 і 2) попередження для батьків, де батьки знайомляться і підписують лист.
ІІ. ЗУПИНКА «СПОГАДИ»
Відеоролик «Чого ми прийшли в школу?».
ІІІ. ЗУПИНКА. ГАЛЯВИНА «НОВИНИ ОСВІТИ»
Відгадайте загадку
Чистенькі віконця
Сміються до сонця.
Діточки довкола.
Наша рідна ….(ШКОЛА)
(На дошку прикріплюю слово школа) Та сьогодні це слово звучить як НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА (На дошці нове слово НУШ). А в НУШ у центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок, на якому написано:
дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок, на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному колективі, де її щодня веде учитель. (На дошку вчитель прикріплює листок, на якому написано: учитель.) З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно налагодити місточки співпраці між вчителями, здобувачами освіти, батьками у навчально-виховному процесі.
Мені, як керівнику нашої туристичної подорожі хотілося б краще дізнатися про свою команду. Тому у нашому рюкзаку є завдання (Скласти сенкан до слів дитина, батьки, учитель, школа, НУШ).
ІV. ЗУПИНКА «МОЯ ДИТИНА»
Перед вами лежать аркуші паперу. Будь ласка, без ножиць зробіть з нього фігуру вашої дитини. Скажіть, будь ласка, чи всі роботи однакові? Як ви гадаєте, чому? Звичайно, кожна дитина особлива, неповторна, унікальна. Тож спробуйте ніколи не порівнювати свою дитиною з іншою, а тільки можна порівняти, якою була дитина і якою стала.(Особистий ріст дитини)
До вашої уваги портфоліо першокласника з виробами, творчими та підсумковими роботами. (Батьки переглядають папки).
V. ЗУПИНКА «ІГРОВА»
Відеоролик «Фізхвилинки».
Гра «6 цеглинок». Пограємо?
Правила гри: з шести кольорів, які є у кожного на парті, ви обираєте той колір, на якому, на вашу думку, розміщена правильна відповідь, і піднімаєте цеглинку обраного кольору. Зверніть увагу, правильних відповідей може бути декілька.(додаток 3 ПРЕЗЕНТАЦІЯ) https://naurok.com.ua/prezentaciya-dlya-vistupu-na-pednaradi-vikoristannya-metodiki-shesti-ceglinok-101146.html
Виготовлення подарунка власноруч батьками. Подарунки -- браслети успіху.
VІ. ЗУПИНКА «ОЗЕРО НАДІЇ».
Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.
Міністерство освіти і науки запропонувало нову модель оцінювання для перших класів. Це описова модель, що дозволяє оцінювати учнів в умовах компетентнісного навчання. Формувальне оцінювання ґрунутується не на кількісних (скільки помилок), а на якісних показниках. Наприклад, як працював учень, чи співпрацював з іншими, чи докладав зусилля, чи ставився до навчання з цікавістю. Це можливо оцінити лише через спостереження за роботою учня, а не перевірку результатів навчання.
Для здійснення формувального оцінювання робоча група МОН розробила Свідоцтво досягнень учня. (ПОКАЗУЮ СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ). Воно потрібне для того, щоб дати батькам і учням зрозумілий та стукруторований зворотний зв’язок про те, що відбувалося протягом навчального року чи семестру.
У першій частині свідоцтва вчитель оцінює так звані соціальні і робочі компетентності. Наприклад, чи дитина була активною на уроці, чи ставила запитання про щось нове і незрозуміле, чи виявляла самостійність у роботі, чи була доброзичливою до інших і вирішувала конфлікти мирним шляхом.
У другій частині компетентності оцінюються попредметно. Проте навчальні досягнення сформульовано, виходячи не з кількості помилок чи негативної оцінки досягнень учня, а виходячи з його моделей поведінки і процесу навчання.
Наприклад, “Цікавиться темами, що вивчаються, виявляє допитливість до навколишнього світу” (Я досліджую світ), “Дотримується правил спілкування: привітання, прощання, подяка, прохання, запитання” (Українська мова), “Орієнтується у просторі, пояснює розташування предметів” (Математика), “Пропонує і втілює власні творчі ідеї” (Технології), “Висловлює своє ставлення до мистецьких творів” (Мистецтво), “Дотримується встановлених умов та правил гри”(Фізкультура), “Продукує короткі фрази про себе, надаючи базову персональну інформацію (ім’я, адреса, родина)” (Іншомовна освіта).
Компетентності в обох частинах оцінюються за допомогою чотирьох рівнів: “має значні успіхи”, “демонструє помітний прогрес”, “досягає результати з допомогою вчителя”, “потребує значної уваги і допомоги”.
Як бачимо, у цьому списку немає варіанту на кшталт “низький рівень”. У списку компетентностей для оцінювання теж немає негативних оцінок по типу “не зміг вивчити таблицю додавання в межах 10”. Адже вчитель, фіксуючи, що дитина потребує допомоги, має на увазі, що вона може покращити свої результати.
У 1-2 класах оцінювання в обох частинах буде описовим. У 3-4 класах для оцінювання предметів з’являються рівні.
У кінці свідоцтва є поле для рекомендацій учителя, в якому він може написати, що потрібно робити дитині для покращення результатів. Наприклад, це може бути “щодня читати по 15 хвилин уголос”.
Нижче є поле для зворотного зв’язку батьків. Вони отримують два екземпляри свідоцтва – один лишають собі, інший – повертають у школу. Саме в другому екземплярі вони можуть вказати свої побажання.
https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/924.pdf
На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас можна досягти високих результатів.
Вручення СВІДОЦТВ ДОСЯГНЕНЬ (Один екземпляр підписують батьки і віддають учителю, інший – залишається батькам).
ВІДЕОЗВЕРНЕННЯ ДО ВИПУСКНИКІВ 2030 року.
Вправа «Продовж речення»
VІІ. ЗУПИНКА «ФІНІШ».
Вправа «Ми на вершині горі»
Ми вже з вами вийшли на гору, то ж давайте встановимо, на вершині гори, прапор переможців. Перед вами ескіз намальованого прапорця, будь ласка, запишіть ваші враження від сьогоднішнього спілкування.(За бажанням зачитують власні судження)
Подарунком для вас хай буде «10 цитат В. Сухомлинського про сім’ю, виховання і навчання».https://www.facebook.com/ZNOUAcom/posts/1297061750335867/
(Вручаю кожному.) Поповніть ними родинну скриньку мудрості. Дякую за творчість та спілкування.
VІІІ. Організаційні питання.
Відділ освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області
Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Канівської міської ради Черкаської області»
Канівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 6 з поглибленим вивченням іноземних мов Канівської міської ради Черкаської області
І. Підгайна
БАТЬКІВСЬКІ ЗУСТРІЧІ
Позаду рік навчання в НУШ
Канів 2022
БАТЬКІВСЬКІ ЗУСТРІЧІ
Позаду рік навчання в НУШ
Підгайна Ірина Володимирівна,
вчитель початкових класів
Канівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 з поглибленим вивченням іноземних мов Канівської міської ради Черкаської області
Рекомендовано педагогічною радою (назва закладу)
Протокол № _____ від ________
Автор: Підгайна Ірина Володимирівна, вчитель початкових класів Канівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 з поглибленим вивченням іноземних мов Канівської міської ради Черкаської області
Назва роботи
БАТЬКІВСЬКІ ЗУСТРІЧІ «Позаду рік навчання в НУШ»
Анотація
«Сім’я – це джерело, водами якого живиться повноводна річка
нашої держави», - так говорив В. О. Сухомлинський.
За рік навчання в школі батьки, вчителі, діти прийшли до висновку: чим міцніша дружба в родині, тим родина сильніша.
Працюючи вже багато років по втіленню ідей гуманної педагогіки у свою педагогічну діяльність, взяла девізом моєї роботи з батьками: «Ставитись до батьків: нетерплячих – терпеливо, сором’язливих – турботливо, розгніваних – доброзичливо, образливих – толерантно, грубих – витримано, вимогливих – делікатно. І до всіх разом – уважно!»