підсумковий урок - гра «Мандрівка стежинами життя та творчості Лесі Українки»

Про матеріал
Анотація У конспекті використовуються предметні та ключові компетентності для проведення підсумкового уроку - гри «Мандрівка стежинами життя та творчості Лесі Українки», який присвячений 150 - тій річниці з дня народження видатної письменниці України. Поданий матеріал знадобиться вчителям української літератури для проведення узагальнюючого уроку , поглиблення знань, розвитку мислення,творчості, пам'яті, асоціацій, виразного читання поезій, вміння складати літературний паспорт, працювати індивідуально,самостійно, в парі , в групі, колективно. Через пропоновані завдання вчитель має змогу перевірити загальний рівень знань та умінь учнів, засвоєння навчального матеріалу. Рекомендовано використати елементи «перевернутого уроку», де десятикласники самостійно готують окремі випереджальні завдання з використанням ІКТ, кросворди, вікторини, сенкан, створення реклами, дослідження улюблених літературних персонажів. Виконуючи пропоновані завдання, старшокласники відчують себе в ролі дослідників ,літературознавців, журналістів. Учні матимуть змогу продемонструвати декламування поезій, творчий підхід до роботи, самостійність, активність, науковість. Маю надію, що конспект уроку знадобиться педагогам, котрі прагнуть працювати нестандартно, творчо, цікаво.
Перегляд файлу

                                                 Підсумковий урок – гра                          

                        «Мандрівка стежинами життя та творчості Лесі Українки»

        присвячений 150 річниці з дня народження видатної письменниці України Мета: змагаючись, систематизувати , поглибити, закріпити знання у вивченні життєвого та творчого шляху Лесі Українки; використання предметних і ключових компетентностей, елементу «перевернутого уроку» ;розвивати в учнів логічно – творче мислення,дослідницьку   роботу, культуру зв'язного мовлення, толерантне спілкування, увагу, спостережливість, асоціативне бачення, виразне читання, мобільність; формувати аналітичне мислення , вміння робити висновки ; виховувати повагу та шану до письменниці,зацікавити її  творчістю;  любов до України, природи, патріотизм, культуру.

Тип : урок - гра з елементами ІКТ

Обладнання: інтерактивна дошка, твори письменниці, відеоматеріали.

 

Форма роботи : парна, групова, колективна.

                                                    Перебіг уроку

I.Організаційний момент .

Формування учнівських груп згідно квитків.

II. Вступна частина

На  фоні притишеної мелодії вчитель читає поезію Олени Журливої « Я знала Лесю Українку»

III. Оголошення теми та мети, завдань, правила групової та парної  роботи .

                                                          Хід гри

1.Завдання. Випереджального змісту. Команди обмінюються вже підготовленими

кросвордами «Життєва стежина Лесі Українки» Коментування правильних відповідей.

2.Завдання . Вікторина. (Індивідуальна робота.)

. Скільки було років Лесі, коли вона написала перший вірш?

. Чому письменниця не навчалася в школі?

. Назвіть провідний мотив поезії « Contra spem spero».

. Які види лірики використовує письменниця у своїй творчості ?

. Кому присвячена поезія «Порвалася нескінчена розмова»?

. Де познайомилась Леся Українка з Мержинським?

. Як з'явився у житті поетеси К.Квітка?

. Як називається  вірш, що пов'язаний з весною?

Назвіть збірку інтимної поезії .

3.Завдання. (  Групова робота.) «Дослідники»

Скласти літературний паспорт твору «Хвиля»

4. Завдання. «Журналіст». Доведіть і переконайте, що Лариса Петрівна Косач була майстром пейзажної лірики.

5.Завдання. «Літературознавство». Яку епоху відображено у творі «Бояриня»?

Доведіть.(  Робота в парі)

6. Завдання «Дослідники». Розкрийте особливості стилю письменниці.(Групова робота)

7.Схематично представте улюбленого літературного персонажа .( Графічне дослідження + позитивні риси, вчинки; - негативні; + - позитивно негативне. (Індивідуальна робота).

8. Завдання «Рекламка». Створіть рекламу драми – феєрії « Лісова пісня». (Групова робота)

9. Завдання. Напишіть  сенкан творчості поетеси (Індивідуально).

10.Завданя.Використовуючи комп'ютер , створіть власну титульну сторінку до збірки «На крилах пісень».(Індивідуально).

11.Завдання.» Поетична зупинка». Виразне читання напам'ять улюбленої  поезії про Лесю Українку або власну».

12.Завдання. « Асоціативна уява». Творча лабораторія. На листі А 4 ,в зошиті, на інтерактивній дошці намалювати простим олівцем  життя Лесі.( Гори, море, квіти, камінь,серце, ноти, дощ, блискавка, віночок, книги,сонце…) Пояснити свої асоціації.

13.Перегляд відео «Співачка досвітніх вогнів.» До 150- річчя від дня народження Лесі Українки.

IV. Підсумок уроку.

Групи учнів складають по шість тестових завдань до життя та творчості поетеси.

(Питання, тести,варіант правильних відповідей ).

Створення моделі «Співачка досвітніх вогнів», захист її.

«Дерево вражень» . Учні пишуть на окремих вирізаних із паперу зелених листочках враження про вивчення теми, зачитують  і прикріпляють їх на штучне деревце.

 Учитель. Діти, хочу повірити в те, що всі уроки по творчості Л.Українки для вас були  потрібними, корисними, повчальними, сучасними, актуальними нині. Думаю, що Лесина наука знадобиться вам у житті. Хай не лякають вас перешкоди, труднощі, невдачі. Шукайте вихід з будь - якої ситуації. Будьте сильними, мужніми, нехай супроводжує вас тільки взаємне кохання . Залишайтеся гарними, порядними, розумними, успішними людьми.

V. Оцінювання.(коментоване).

VI. Домашнє завдання. Написати висловлювання . Поезія – стан душі…

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
1 березня 2021
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку