Підсумковий урок "Літературні казки"

Про матеріал
Даний матеріал дає можливість поглибити знання учнів про казку як художній твір, формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом. В уроці враховані ключові компетентності.Форму уроку побудовано покроково, що дає можливість не тільки повторити а й узагальнити матеріал.Робота в групах дає учням можливість не лише згрупуватися до спільної роботи , але й проявити себе у вивченні матеріалу з інших предметів. Дітям подобається працювати творчо, а це є однією із складових успішного засвоєння та вивчення навчального матеріалу.
Перегляд файлу

Тема : ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА. СКЛАДАННЯ КАЗКИ.

Мета: Формувати ключові компетентності:

 предметні: поглибити знання учнів про казку як художній твір, формувати читацьку компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

навчально-організаційні вміння і навички:

самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; виступити у ролі письменників, скласти казку на вільно обрану тему;

загальномовленнєві вміння і навички:

виділяти важливі за змістом слова; 

загальнокультурні:

дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

соціальні :

проєктувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з однокласниками;

громадянські:

розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

загальнокультурні:

дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальні:

розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою.

 

Тип уроку : комбінований.

Сьогодні на уроці ми маємо підсумувати свої знання про літературну казку, її характерні риси, закони, за якими вона будується, щоб самим виступити у ролі письменників, скласти казку на вільно обрану тему. Тому завдання уроку буду формулювати не я, це зробите ви самі.

-    Так які завдання ми ставимо перед уроком? (Відповіді учнів) Отже, на сьогоднішньому уроці ми маємо:

       узагальнити знання про літературну казку;

виявити закономірності і особливості побудови казок, їх визначальні змістові і структурні риси

відкрити «секрети» казок; створити казку; відредагувати її;намалювати ілюстрації тощо.

Наш шлях до самостійного написання казки складається з декількох кроків, які мають привести нас до успіху.

Крок перший

 має на меті визначення того, як добре ви пам'ятаєте зміст прочитаних казок, чи були уважними читачами, звертали увагу на деталі, на художнє слово.

Крок другий:- Вгадай героя за його описом.

Цей елемент уроку передбачає перевірку засвоєння понять «портрет», «персонаж», знання текстів прочитаних казок.

Крок третій - «Відкрий секрети літературної казки»

має на меті узагальнення знань про змістові та структурні особливості літературних казок різних видів, специфіку кожного різновиду. Проводиться у вигляді змагання між рядами - який ряд швидше дасть відповідь на більшу кількість запитань.

Стрибок уяви: уявіть, що ми стоїмо перед стрічкою, на якій написано: « Казка - це чудова мрія», а вдалині знаходиться будинок, у вікнах якого світяться слова:

Заглядає в шибку

Сивими очима,

Материнська добра ласка

В неї за плечима.                  (В.Симоненко)

 Підготовка до складання казки.

1 .Обґрунтування вибору виду казки, теми, дійових осіб.

2.Прослуховування зразка казки, її аналіз.

3.Ситуативне завдання до створення казки.

Клас за вибором поділяється на групи:

1) Літератори-фантасти складають казку самостійно, дотримуючись основних вимог до змісту і мовного оформлення, але не стримуючи фантазію і уяву.

2) Літератори-фольклористи складають казку за ситуацією: уявіть, що до вас звернулися з фольклорного журналу із замовленням про переробку(осучаснення) відомої народної української казки для дітей молодшого віку, оскільки в цьому поважному часописі відкривається сторіночка для сімейного відпочинку. Адресант – письменник, що добре знається на фольклорі, любить дитячі казки; адресат - наймолодші читачі журналу; мета висловлювання - показати красу і велич української народної казки, її мудрість та актуальність для будь-якого покоління; стиль - художній; тип мовлення - розповідь( можна брати казки для наймолодших - «Ріпка», «Колобок», «Рукавичка» тощо)

3) Літератори-мовознавці складають казку, в якій виступають основні поняття розділу «Синтаксис і пунктуація» або «Текст» чи будь-якого іншого.

 Інтерактив «Колективна казка»

Команди складають колективну казку на одну із запропонованих тем. Кожен пише на аркуші по реченню, продовжуючи тему так, щоб у результаті утворилася історія.

Хвилинка відпочинку

 

 Гра «З якої казки чарівний предмет?»

Скласти з  підказок предмет із одної з казок

 

Рефлексія.

Метод незакінчених речень.

На уроці ми дізналися…

Найбільше мені сподобалося…

Наступного разу хотілося б…

 Узагальнення і систематизація знань.

 

Робота з картками індивідуального контролю

З’єднайте назву казки з її автором.

 

Домашнє завдання.

Повторити вивчений теоретичний матеріал про літературні казки.

За бажанням – намалювати ілюстрації до створеної  казки

 

 

docx
Додав(-ла)
Овчар Жанна
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку