Ідея всесильності кохання,
заснованого на духовності
у творі В. Симоненка «Вино з троянд»
Битько В. М.
Назва проекту |
Ідея всесильності кохання, заснованого на духовності у творі В. Симоненка «Вино з троянд» |
Вид проекту |
|
Команда проекту
Керівник (ПІБ, посада) |
Учитель української мови та літератури Битько Валентина Михайлівна, вчитель вищої категорії, вчитель-методист |
Члени команди (клас) |
Учні 9 класу (п’ять творчих груп) |
Опис проекту
Проблема |
|
Ідеальний образ бажаного майбутнього |
|
Мета даного проекту |
|
Завдання |
|
Очікувані результати |
|
Планування роботи |
|
Контроль за реалізацією проекту |
|
Форма презентації проекту |
|
Тема уроку: Ідея всесильності кохання,
заснованого на духовності у творі В. Симоненка «Вино з троянд»
(Урок позакласного читання. 9 клас)
Мета уроку:
Тип уроку: урок захисту проектів.
Обладнання: проектор, дидактичний матеріал, мультимедійна презентація «Поезія та проза Василя Симоненка», ілюстрації, творчі роботи.
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Емоційна налаштованість на співпрацю.
ІІ Оголошення теми та мети уроку
Мотивація навчальної діяльності:
(висновок: місце знань з теми ˗ життя)
ІІІ Основний зміст уроку
Вступне слово вчителя
Не зібрана і не впорядкована була проза В. Симоненка. Початок цього зробило видавництво «Каменяр», випустивши в 1965 році збірку його оповідань «Вино з троянд». Відкривається книжка однойменною новелою. Романтична оповідь про безмовну любов кульгавого горбаня Андрія до сільської красуні Ольги, яка уособлює високе естетичне начало, недосяжну багатьом красу, високе кохання. Автор вводить у твір образ краси для гармонійного злиття її з духовністю найбільш важливою гранню людського існування, бо так рідко в реальності ці дві естетичні іпостасі поєднуються в одному людському тілі. До сьогоднішнього уроку ви готувалися заздалегідь. Кожна творча група отримала своє завдання, а сьогодні учні представляють результати своєї дослідницько-пошукової роботи у власній формі вираження (Додаток 1).
До слова запрошуються «Літературознавці» (учні даної групи представляють матеріал з теорії літератури (дають загальну характеристику прози В. Симоненка, визначення новели, притчі) й презентують літературознавчий довідник).
(Матеріали групи «Літературознавці» див. Додаток 2)
Вч.: На сьогодні всі учні прочитали новелу В. Симоненка «Вино з троянд». Які ж Ваші враження від новели? Чим вона вас зацікавила? Відповіді на ці запитання підготувала група «Кореспонденти», завчасно взявши у деяких учнів інтерв’ю. Запрошуємо їх до слова. (Учні даної групи виступили в ролі журналістів та підготували творчі повідомлення). (Матеріали групи «Кореспонденти» див. Додаток 3)
Вч.: Письмо В. Симоненка лаконічне, точне, усіяне власними спостереженнями, порівняннями, дотепами, наснажене життєвою достовірністю й мудрістю. Члени групи «Дослідники стилю В. Симоненка» підготували аналіз художніх засобів та образів-символів, презентуючи статтю «Художня майстерність В. Симоненка ˗ прозаїка».
(Матеріали групи «Дослідники стилю В. Симоненка» див. Додаток 4)
Вч.: Група «Художники» підготувала ілюстрації до новели В. Симоненка «Вино з троянд». Слово надається цій групі (учні показують малюнки, розповідають, які епізоди з твору вони ілюстрували).
(Матеріали групи «Художники» див. Додаток 5)
Вч.: Черкащина здавна славиться народними співцями, історичними героями, поетами, прозаїками... Група «Краєзнавці» підготувала матеріал «В. Симоненко і Черкащина» у вигляді мультимедійної презентації. (Матеріали групи «Краєзнавці» див. Додаток 6)
ІV Оцінювання (Учитель залучає учнів до самооцінювання та до виставлення оцінок іншим групам за допомогою картки оцінювання (Додаток 7)
V Підсумок уроку
VІ Домашнє завдання
Спираючись на отримані знання, дайте відповідь на запитання (письмово): «Чи існує справжнє кохання?»
ДОДАТКИ
Додаток 1
Завдання для учасників проекту
Додаток 7
Група " " |
|
Прізвище та ім'я члена групи |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Назва групи |
Критерії / Оцінка |
||
відповідність завданню |
розкриття теми |
форма представлення |
|
" Літературознавці" |
|
|
|
" Кореспонденти " |
|
|
|
"Дослідники стилю" |
|
|
|
"Художники" |
|
|
|
" Краєзнавці" |
|
|
|