Підсумковий урок (метод проектів) "Ідея всесильності кохання, заснованого на духовності у творі В. Симоненка «Вино з троянд»"

Про матеріал
Урок-дослідження з використанням елементів проектної технології; Мета:  формувати навички проектно-дослідницької роботи з прозою В. Симоненка, зокрема новелою «Вино з троянд» як жанром художньої літератури;  вміння висловлювати своє ставлення до прочитаної новели;  сприяти вихованню духовної краси людини;  через прозові твори В. Симоненка виховувати почуття всесильного кохання, заснованого на духовності.
Перегляд файлу

Ідея всесильності кохання,

заснованого на духовності

   у творі В. Симоненка «Вино з троянд»                                                                                                                                         

 Битько В. М.

 

Назва проекту

Ідея всесильності кохання, заснованого на духовності у творі В. Симоненка «Вино з троянд»

Вид проекту

  • за формою проведення: урок–дослідження з використанням елементів проектної технології;
  • за тривалістю: середньої тривалості;
  • за предметною галуззю: українська література;
  • за основною діяльністю: інформаційний, творчий, дослідницько-пошуковий;
  • за кількістю учасників: колективний (груповий).

 

Команда проекту

Керівник

(ПІБ, посада)

Учитель української мови та літератури  Битько Валентина Михайлівна, вчитель вищої категорії, вчитель-методист

Члени команди

(клас)

Учні 9 класу (п’ять творчих груп)

 

Опис проекту

Проблема

  • як поет освоює жанр прози;
  • чи з'являються в нього нові засоби епічного стилю;
  • чи залишаються алегоричність, метафоричність і афористичність, що виробилися в поетичному освоєнні дійсності.

Ідеальний образ бажаного майбутнього

  • урок-дослідження з використанням елементів проектної технології;
  • учні розвиватимуть творчі здібності до самостійної дослідницько-пошукової роботи та навчаться виділяти найголовніший матеріал з інформаційного простору.

Мета даного проекту

  • формувати навички проектно-дослідницької роботи з прозою В. Симоненка, зокрема новелою «Вино з троянд» як жанром художньої літератури;
  • вміння висловлювати своє ставлення до прочитаної новели;
  • сприяти вихованню духовної краси людини;
  • через прозові твори В. Симоненка виховувати почуття всесильного кохання, заснованого на духовності.

Завдання

  • відшукати, дослідити, впорядкувати та творчо представити матеріал, який би розкривав суть поставленої проблеми

Очікувані результати

  • створити літературну базу з даної теми, використовуючи елементи проектної технології для 9 класу, що дасть можливість проводити уроки більш змістовно, цікаво, ефективно

Планування роботи

  • визначення джерел інформації;
  • способи їх обробки та упорядкування;
  • аналіз та синтез зібраного матеріалу;
  • вибір способу презентації продукту;
  • розподіл обов’язків у групах.

Контроль за реалізацією проекту

  • самоконтроль та взаємоконтроль учасників творчих груп;
  • періодичний контроль роботи учасників творчих груп учителем.

Форма презентації проекту

  • урок-дослідження з використанням елементів проектної технології.

 

 

Тема уроку:                         Ідея всесильності кохання,

               заснованого на духовності у творі В. Симоненка «Вино з троянд»

(Урок позакласного читання. 9 клас)

Мета уроку:

  • охарактеризувати романтичний характер новели «Вино з троянд», опрацювати ідейно-художній зміст твору, з'ясувуючи ідею всесильності кохання, заснованого на духовності;
  • розвивати навички проектно-дослідницької роботи, логічне мислення, пам'ять, уміння аналізувати, синтезувати, робити висновки, формувати світогляд учнів;
  • виховувати самостійність у пізнавальній діяльності.

Тип уроку: урок захисту проектів.

Обладнання: проектор, дидактичний матеріал, мультимедійна презентація «Поезія та проза Василя Симоненка», ілюстрації, творчі роботи.

 

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

Емоційна налаштованість на співпрацю.

 

ІІ Оголошення теми та мети уроку

Мотивація навчальної діяльності:

  • Чи потрібні вам отримані знання?
  • Навіщо? Де їх можна застосовувати?

  (висновок: місце знань з теми  ˗ життя)

 

ІІІ Основний зміст уроку

Вступне слово вчителя

 Не зібрана і не впорядкована була проза В. Симоненка. Початок цього зробило видавництво «Каменяр», випустивши в 1965 році збірку його оповідань «Вино з троянд». Відкривається книжка однойменною новелою. Романтична оповідь про безмовну любов кульгавого горбаня Андрія до сільської красуні Ольги, яка уособлює високе естетичне начало, недосяжну багатьом красу, високе кохання. Автор вводить у твір образ краси для гармонійного злиття її з духовністю найбільш важливою гранню людського існування, бо так рідко в реальності ці дві естетичні іпостасі поєднуються в одному людському тілі. До сьогоднішнього уроку ви готувалися заздалегідь. Кожна творча група отримала своє завдання, а сьогодні учні представляють результати своєї дослідницько-пошукової роботи у власній формі вираження (Додаток 1).

До слова запрошуються «Літературознавці» (учні даної групи представляють матеріал з теорії літератури (дають загальну характеристику прози В. Симоненка, визначення новели, притчі) й презентують літературознавчий довідник).

(Матеріали групи «Літературознавці» див. Додаток 2)

Вч.: На сьогодні всі учні прочитали новелу В. Симоненка «Вино з троянд». Які ж Ваші враження від новели? Чим вона вас зацікавила? Відповіді на ці запитання підготувала група «Кореспонденти», завчасно взявши у деяких учнів інтерв’ю. Запрошуємо їх до слова. (Учні даної групи виступили в ролі журналістів та підготували творчі повідомлення).               (Матеріали групи «Кореспонденти» див. Додаток 3)

Вч.: Письмо В. Симоненка лаконічне, точне, усіяне власними спостереженнями, порівняннями, дотепами, наснажене життєвою достовірністю й мудрістю. Члени групи «Дослідники стилю В. Симоненка» підготували аналіз художніх засобів та образів-символів, презентуючи статтю «Художня майстерність В. Симоненка ˗ прозаїка».

(Матеріали групи «Дослідники стилю В. Симоненка» див. Додаток 4)

Вч.: Група «Художники» підготувала ілюстрації до новели В. Симоненка  «Вино з троянд».  Слово надається цій групі (учні показують малюнки, розповідають, які епізоди з твору вони ілюстрували).

 (Матеріали групи «Художники» див. Додаток 5)

Вч.: Черкащина здавна славиться народними співцями, історичними героями, поетами, прозаїками... Група «Краєзнавці» підготувала матеріал   «В. Симоненко і Черкащина»  у вигляді мультимедійної презентації.               (Матеріали групи «Краєзнавці» див. Додаток 6)

 

ІV Оцінювання (Учитель залучає учнів до самооцінювання та до виставлення оцінок іншим групам за допомогою картки оцінювання   (Додаток 7)

 

V Підсумок уроку

  • Чи сподобалася вам форма уроку?
  • Чи хотіли  б ви використовувати метод проекту на інших уроках української літератури?

 

VІ Домашнє завдання

Спираючись на отримані знання, дайте відповідь на запитання (письмово): «Чи існує справжнє кохання?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Завдання для учасників проекту

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

 

 

 

 

 

Група "                                 "

Прізвище та ім'я

члена групи

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Назва групи

Критерії / Оцінка

відповідність

завданню

розкриття теми

форма представлення

" Літературознавці"

 

 

 

" Кореспонденти "

 

 

 

"Дослідники стилю"

 

 

 

"Художники"

 

 

 

" Краєзнавці"

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
2154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку