Тема. Підсумковий урок по темі «Площі многокутників»
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів щодо змісту поняття площі многокутника та її властивостей; формул для обчислення площ чотирикутників та трикутника, а також властивостей площ подібних трикутників.
Повторити, систематизувати та узагальнити вміння учнів щодо застосування вивчених тверджень для розв'язування задач на обчислення площ чотирикутників (паралелограмів, трапецій) та трикутників із використанням цих знань, а також для розв'язування задач методом площ.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
З метою економії часу ретельній перевірці підлягають лише вправи високого та достатнього рівнів складності.
III. Формулювання мети і завдань уроку
Основна дидактична мета та завдання на урок логічно випливають з місця уроку в гемі — оскільки урок є останнім, підсумковим, то головним є питання про повторення, узагальнення та систематизацію знань та вмінь, набутих учнями в ході вивчення теми. Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.
IV. Повторення та систематизація опорних знань
Методика проведення цього етапу уроку така сама, як і попередніх уроків повторення і систематизації знань і вмінь (див. уроки 11, 23, 40).
V. Повторення та систематизація вмінь
Методика проведення цього етапу уроку така сама, як і попередніх уроків повторення і систематизації знань і вмінь (див. уроки 11, 23, 40). Іншою буде лише тематика задач:
Після формування списку основних видів завдань учитель об'єднує учнів у робочі групи (за кількістю видів завдань). Завдання кожної з груп формулюється так: «Скласти план розв'язування задачі...» (кожна група отримує індивідуальне завдання). На складання плану відводиться певний час, за який учасники групи мають обговорити план розв'язання, записати його у вигляді послідовних кроків, реалізувати та підготувати презентацію своєї роботи. Після закінчення відбувається презентація виконаної роботи кожною з груп. Далі — обов'язкове обговорення складених планів: учитель або учні (інших груп) пропонують змінити яку-небудь з даних величин і пояснити, як зміниться розв'язання задачі. Після обговорення — обов'язкова корекція.
VI. Підсумки уроку
Підсумком уроку узагальнення та систематизації знань і вмінь учнів є, по-перше, складені самими учнями узагальнені схеми дій під час розв'язування типових завдань, по-друге — здійснення учнями необхідної частини свідомої розумової діяльності — рефлексії, відображення кожним учнем сприйняття своїх успіхів, та найголовніше — проблем, над якими слід ще попрацювати перед контрольною роботою.
VIII. Домашнє завдання
Повторити зміст вивчених у ході вивчення теми понять та формул.
Вивчити складені на уроці схеми дій.
Використовуючи складені схеми, розв'язати задачі домашньої контрольної роботи.
Домашня контрольна робота