Тема. Розв'язування задач з тригонометричними функціями
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про означення тригонометричних функцій гострого кута, їх основні властивості, тригонометричні тотожності, а також про способи застосування набутих знань під час виконання вправ.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Наочність та обладнання: конспект 21.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
Розв'язання завдань домашньої роботи перевіряється за зразком та з коментарем.
III. Формулювання мети і завдань уроку
Тема уроку визначає подвійну мету уроку:
1) закріплення знань означень тригонометричних функцій гострого кута, їх властивостей, а також тотожностей для тригонометричних функцій певного гострого кута;
2) продовження роботи із формування вмінь практичного застосування цих відомостей.
IV. Відтворення, корекція та систематизація опорних знань
Повторення знань учнів, набутих ними під час вивчення нового матеріалу, частково відбулося в ході перевірки домашнього завдання.
Систематизувати знання учнів можна шляхом розв'язування таких завдань, як завдання на дописування та на пошук помилок (приклади таких завдань — див. попередній урок, етапи формування знань та підбиття підсумків).
V. Формування вмінь
Застосування знань у стандартних ситуаціях
Самостійна робота
Варіант 1
Варіант 2
Застосування знань у нестандартних ситуаціях
а) ; б) tg2 α (1 – sin α)(1 + sin α); в) .
а) (sin α + cos α)2 + (sin α – cos α)2; б) ; в) ;
г) ; д) ;
e) (1 – sin α)2 + (1 – cos α)2 + (1 + sin α)2 + (1 + cos α)2.
1) 1 + cos2 α – sin2 α; 2) (1 – cos α)(1 + cos α); 3) ;
4) ; 5) 2 – cos2 α – sin2 α; 6) ;
7) ; 8) (sin α – cos α) + 2 sin α cos α; 9) ;
10) ; 11) sin2 α + sin2(90° – α); 12) 1 – cos2(90° – α);
13) sin2 α + tg2 α + cos2 α.
Підсумком цього етапу уроку є виділення основних типів задач із теми та узагальнення способів їх розв'язання (незалежно від рівня складності).
VII. Підсумки уроку
Діагностика засвоєння учнями знань та вмінь може бути проведена у формі тестової роботи.
Тестова робота
1) ; 2) ;
3) ; 4) sin α + cos α = 1.
1) (1 – cos α)(1 + cos α); 2) - sin2 α; 3) sin α; 4) sin2 α.
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
1) 4; 2) 3; 3) 2; 4) 1.
VIII. Домашнє завдання
Повторити зміст основних понять теми.
Розв'язати задачі.
a) (sin α + cos α)2 + (sin α – cos α)2; б) ; в) .
a) cos 45° sin 45° – sin 30°; б) sin 60o cos 30° – sin 90°;
в) tg 45° sin 45°; г) 2 ctg 30° sin 60° – cos 60°.
1) cos α ctg α;
2) sin α · ctg α (0° < α < 90°), якщо sin α = .
1) (sin α + cos α)2 + (sin α – cos α)2; 2) ;
3) (1 + sin α + cos α)(sin α + cos α – 1); 4) ;
5) ; 6) ;
7) (1 – sin α)2 + (1 – cos α)2 + (1 + sin α)2 + (1 + cos α)2.