Мета: перевірити рівень знань, умінь і навичок, здобутих при вивченні теми «Дієслово»; учити застосовувати теоретичні знання на практиці при розпізнаванні дієслова, визначенні його граматичних ознак, правильно вживати дієслово у мовленні, знаходити вивчені орфограми та пояснювати їх; виховувати пізнавальний інтерес до традицій українського народу.
Вправа “Способи дієслів” !Завдання: запишіть у першу колонку дієслова дійсного способу, у другу – умовного, у третю – наказового. Осипається, сказала б, звіряє, працюйте, нехай скаже, організуй, бриніла б, ріжте, агітуйте, падає, трудиться, дістань, остерегла б, аналізуй, катає, якби заплакала.
Вправа “Видова пара” !Завдання: до поданого слова підібрати слово іншого виду, утворивши видову пару. Промовляти ---------------------- Описати ---------------------------- Розмовляти ---------------------- Оберігати ------------------------- Списувати ------------------------ Штовхнути ----------------------
Вправа “Зайве”слово” !Завдання: у кожному рядку знайдіть “зайве” слово. Якими критеріями ви користувалися? 1.Мити, пити, жити, сохнути, везти, кричати. 2.В’янути, мовчати, перемагати, іти, обнімати. 3.Держати, вчити, ревіти, ходити, бігти, спати. 4.Сідати, гуркотіти, бачити, горіти, вчити, сидіти.
Вправа “Пошук” !Завдання: знайдіть речення, в якому НЕ з дієсловом пишеться разом. 1. (Не)радуйся чужому лихові. 2. (Не)будь упертим, а будь одвертим. 3. Під лежачий камінь вода (не)тече. 4. (Не)помиляється той, хто нічого (не)робить. 5. Добре тому багатому: його люди знають, а зо мною зустрічаються – мов (не)добачають. 6. Добро роби скільки можеш, від того ніколи (не)занеможеш. 7. Поки (не)упріти, доти (не)уміти.