підсумковий урок з української мови

Про матеріал
Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів
Перегляд файлу

Українська мова 3 клас

  Підсумковий урок за темою «Іменник».

 

                      Формувати групу компетентностей:

- Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.

- Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Сприймає монологічне висловлення та аудіо матеріали.

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі.

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось).

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання до іншої особи, уживає ввічливі слова.

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Бере участь в мовних іграх.

Розрізняє іменники серед інших частин мови, орієнтується в граматичних характеристиках іменника, як частини мови.

Розрізняє назви істот та неістот, власні та загальні назви, виділяє рід, число іменника.

Підбирає іменники – синоніми та антоніми , виділяє їх серед запропонованої групи слів.

Створює міні-проекти на запропоновану тему. Вміє пояснити свій вибір, обґрунтувати свою думку.

Проводить дослідження щодо спільності звучання та лексичного значення деяких українських слів та слів західнослов’янських мов країн, в яких перебувають деякі учні класу.

Тип уроку: урок–квест практичного застосування знань, умінь і навичок з елементами театралізації.

Обладнання: сигнальні картки, підручник Н. Кравцова «Українська мова і читання» 1ч., 3 клас,  презентація, медіа матеріали, костюм для короля Іменника.

 Перебіг уроку.

І. Організація класу до роботи. Створення психологічного настрою.

- Добрий день !

У добрий час радо ми вітаєм вас.

Здоров’я, щастя бажаємо.

Урок рідної мови розпочинаємо.

Я зараз скажу 3 фрази, а ви на кожну з них відповідатимете: «Краще і краще!»

  •            Як ваше здоров’я?
  •            Як ваш настрій?
  •            Як будемо працювати на уроці?

ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  •                 Діти, сьогодні зранку я отримала цікавий електронний лист. Ось його зміст:

«Дорогі третьокласники!

Я знаю, що ви закінчили вивчати тему «Іменник». Тож запрошую вас до себе на гостину. Щоб потрапити вам в моє королівство, вам потрібно буде пройти квест і перевірити свої знання з вивченої теми. Бажаю успіху. І чекаю на вас. Моя порада: шукайте іменники!»

  •                 Ну що ж, діти, у нас є чудова можливість скористатися нагодою вирушити назустріч цікавим пригодам. Бо кожна пригода - до мудрості дорога. Але спочатку пропоную звернутися до словничка, щоб дізнатися, що таке квест.
  •                 Квест- від англ. quest- пошук, інтерактивна гра з сюжетною лінією, з розгадуванням логічних завдань.
  •                 А як вигадаєте, що треба взяти в дорогу?  Вміння, знання, карту, друзів, компас, бажання…)

Нам іменник надав маршрутний лист. Нам буде потрібно пройти такі станції «Закодоване слово»,  «Веселі перегони», «Світлофор», «Вибіркова», «Відпочивайка», «Пізнавальна», «Сортувальна».

Тож  розгортаймо свої записники мандрівників, в які сьогодні перетворилися ваші зошити, записуємо дату нашої подорожі і шукаємо слово-підказку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.  Станція «Закодоване слово». Відгадування ребуса.

Завдання: розгадати ребус, зробити звуко-буквений аналіз слова, і скласти з ним речення.

Знання

Знання - найбільший скарб людини.

Мабуть, Іменнник хоче нам надати підказку, що ті знання, які ми отримали при вивченні теми, стануть нам в нагоді і допоможуть пройти квест.

  1.  Станція « Веселі перегони»

Завдання: згадайте, що ви знаєте про іменник. Пограйте в гру «Так чи ні». Що ж ми знаємо про іменник?

Іменник взяв собі на плечі

Велике діло - називати речі:

Ім’я, найменування і наймення.

Робота. Біль. І радість. І натхнення.  Д.Білоус

Хмарка. Сонечко. Дитина. 

Пташечка. Квітка. Тваринка.

Посмішка. Літо. Краса.

Мрія. Сон. Чудеса.

Стежечка. Зайчик. Травичка.

Вовчик-братик. Лисичка-сестричка.

Друзі. Розваги. Футбол.

Здоров’я. Біг. Баскетбол.

Мама. Тато. Родина.

Добро. Толерантність. Людина.

Все це іменники. Чудова країна!

Найбільша у світі їхня родина. Т. Крикота

Гра «Так чи ні» (позначаємо в зошиті + або –) :

-Іменник - це частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання Хто? Що?

-Іменники бувають чоловічого, жіночого, середнього роду.

- Іменники змінюють свій рід.

- Власні іменники пишуться з великої букви.

- Всі іменники вживаються тільки в множині.

- Іменники є назвами істот і неістот.

Перевірка:+ + - + - +

IV. Узагальнення і систематизація знань учнів. 

3. Станція «Світлофор»

Завдання: Розподіли іменники за родами, просигналь карткою: ч.р. - червоний колір, ж.р. - жовтий колір, с.р. -зелений колір.

  •                 Які слова підставляємо, щоб визначити рід?

Краса, політ, сонце, поет, дружба, кошеня, метелик, країна.

Станція «Вибіркова» впр.184, ст. 65

Завдання: Знайдіть зайве слово в кожному рядку, поясніть, чому ви так гадаєте. Випишіть «зайві» слова, позначте в дужках рід.

 

5Станція «Відпочивайка». Фізкультхвилинка.

6 Станція «Пізнавальна».

Завдання: Щоденні 5. Читання для себе.

Цікавинки про іменник.

Назву  «Іменник» почали вживати у 1873 році, Правопис 1926 року називав іменник «Речівником».

В 11-томному «Словнику української мови» налічується близько 135 тисяч слів. Серед них  іменників - майже половина.

  •                 Що для вас було новим з прочитаного?
  •                 Які ще цікавинки ви знаєте?

Однина – це не проблема

Іменники, що вживаються тільки в однині

От хіба це дивина –

Однина і множина?

Учень-учні, день і дні,

Хмара -хмари, пень і пні.

Форму числа іменник має

Й так предмети називає.

Та от є один нюанс…

Щоб у мові був баланс,

Існують у ній такі слова

(І це справді не дива!),

Однину вони лиш мають,

І їх у групи всіх єднають.

Речовинні серед них:

Руда, солома, нафта, сніг.

Власні назви та поняття:

Волинь, Полісся, Прикарпаття.

Збірні вивчити вдалося:

Комашня, молодь, колосся.

Абстрактні іменники всі знають,

Явища, предмети означають:

Розвиток, любов і гнів,

Мудрість, гордість, далечінь.

Ось такі слова чудові

Є у рідній нашій мові! Т. Крикота

Іменники, що вживаються тільки в множині

У мові є слова чудні,

Вжиті тільки в множині,-

От до прикладу штани.

Однини вони не мають,

У множині їх лиш вживають.

Шахи, меблі і Карпати

Треба мову добре знати.

А якщо вже прийде втома,

Не сидімо ми вдома.

Коні в сани запрягаймо

І ворота відчиняймо.

Між снігами є дорога,

Зникне вся наша тривога.

  •                 Оце справді дивина

Коли тільки множина. Т.  Крикота

7. Станція «Сортувальна»

 Завдання: Виконати завдання впр.185. Виконати завдання на вибір:

Записати синоніми парами.

Записати антоніми парами.

Всі завдання виконали. Ось ми і потрапили в «Королівство Іменника»

ІV. Підсумок уроку

Іменник : Я радий вас бачити в своєму королівстві, друзі. Вітаю з успішним виконанням всіх завдань.

Вчитель: У нас, українців прийнято на гостини ходити не з порожніми руками. Діти зробили тобі, Іменнику, подарунок. Проєкт «Малюю словом. Іменники». (Відео)

Іменник : У мене для вас також є подарунок. У вашому класі є дітки, які зараз навчаються за кордоном. Вони надсилають вам вітання і ознайомлять зі своїми дослідженнями. (Слова, які звучать чеською і польською мовами однаково)

А ще я хочу вас познайомити з колоритними українськими  словами. Запам’ятовуйте їх та вживайте в своєму мовленні. Бажаю подальших успіхів у навчанні.

https://www.youtube.com/watch?v=GdLrGfRwqwg

Вчитель. Рефлексія: 1 слово про урок - іменником.

Дякую всім, хто працював,

В зошитах гарно писав,

На всі запитання відповідав,

Різні завдання читав,

Та тим, хто в гості до нас завітав.

Всім, всім подяка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Толмач Наталія
Додано
20 вересня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку