Підсумковий урок за темою: «Магнітні явища»

Про матеріал
Підсумковий урок за темою "Магнітні явища" Мета: навчальна: розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці. розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів до фізики шляхом впровадження інформаційних технологій, аналітичне та логічне мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок

з теми

 

 

                                                             Підготувала

                                 вчитель фізики

                                                          Стародубівської ЗОШ І-ІІІ ст

                              Прищеп Л.П.

 

 

 

 

2019 н.р

План уроку

Тема: «Магнітні явища»

Мета:

навчальна:  розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці.

розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів до фізики шляхом впровадження інформаційних технологій,  аналітичне  та логічне  мислення.

виховна:   виховувати інтелектуальні здібності та культуру мовлення ініціативу, активність; розвивати пізнавальні здібності, розвивати інтерес до навчання.

Вид уроку: урок узагальнення  навчального матеріалу.

Форма проведення заняття: узагальнення пройденого матеріалу за допомогою евристичної бесіди ,демонстрації дослідів, слайдів, компʼютерної програми.

Міжпредметні звʼязки: інформатика.

Очікувані результати:після даного уроку учні знатимуть :

що таке постійний магніт та його властивості , як захищає магнітне поле нашу планету,де використовується магнітне поле.

Методичне забезпечення: опорні конспекти , картки, слайди.

Наочність і обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, підручник, магнітні стрілки, штабові магніти, невеликі залізні предмети,  магніт.

Технічні засоби навчання: мультимедійний проектор, компʼютери, ноутбук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми  «Магнітні явища».

Мета:

навчальна:  розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці.

розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів до фізики шляхом впровадження інформаційних технологій,  аналітичне  та логічне  мислення.

виховна:   виховувати інтелектуальні здібності та культуру мовлення ініціативу, активність; розвивати пізнавальні здібності, розвивати інтерес до навчання.

Тип уроку: урок узагальнення навчального матеріалу.

Наочність і обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, підручник, магнітні стрілки, штабові магніти, невеликі залізні предмети,  магніт.

СТРУКТУРА  УРОКУ

І. Організаційний етап (2 хв)

IІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.(3 хв)

IІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь(4 хв)

IV. Узагальнення вивченого  матеріалу(20 хв)

V. Закріплення  знань і вмінь(10 хв)

VІ. Підбиття підсумків уроку(5 хв)

VІІ. Домашнє завдання(1хв)

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Пролунав дзвінок, розпочався наш урок. Всім мої вітання.

Девіз нашого уроку:

Не бійтесь помилятись на шляху до істини, бо ніколи не помиляється лише той, хто нічого не робить.

Один до одного повернулися , один одному посміхнулися.

Тож почнемо.      Слайд №1

IІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

IІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

Учитель: Ми з вами закінчуємо вивчення теми «Магнітні явища». Сьогодні підсумковий урок, на якому маємо не тільки повторити вивчений матеріал, а й спробуємо визначити його місце в нашому житті. У  кожного опорні конспекти , по яким я буду оцінювати ваші знання. Слайд №2

IV. Узагальнення вивченого  матеріалу

Учитель:Земля на якій ми живемо – велетенський голубий магніт . Сонце – жовта плазмена куля – іще більший  велетенський магніт.

Магніт як повітря , він усюди.  Слайд №3,4

Ще в глибоку давнину було помічено здатність деяких залізних руд притягувати до себе залізні тіла. Давні греки називали шматки цих руд магнітними каменями, ймовірно, за назвою міста Магнесія, з якого привозили таку руду. Магніти у природі існують - природні (магнітний залізняк ) та штучні

Форми магнітів: плоскі прямі (штабові), підковоподібні, , кільцеві (учитель показує магніти).

  Слайд №5

Учитель:  Як ви вважаєте ,яке тіло можна вважати магнітом?
Постійний магніт – це тіло, довго зберігає намагніченість.

Чим міг зацікавити магніт мудреців середньовіччя? Насамперед незвичайністю своїх властивостей. Тож  повторимо властивості постійних магнітів .

 Слайди №6-14

 

Відеофільм «Точка Кюрі»

 

Завдання з карткою опорного конспекту.Слайд №15

 

Прийом:  «Відтвори побачене»

Завдання: визначити полюси магніту

Завдання: зобразити лінії магнітного поля

 

Прийом : «Георгафічний практикум»
Учитель:Що ви знаєте з курсу географії про географічні полюси Землі, де вони знаходяться?

Учень: Географічний полюс — це точка, в якій вісь обертання Землі перетинається з поверхнею Землі. Є два географічні полюси: північний полюс — знаходиться в Арктиці (центральна частина Північного Льодовитого океану) і південний полюс — знаходиться в Антарктиді.

У 1595 р. англійський фізик Вільям Гільберт виготовив із природного магніту кулю й помітив, що в цій кулі два полюси, а магнітна стрілка встановлюється з півночі на південь. Тоді учений припустив, що Земля є великим магнітом.

Уявіть себе туристами, геологами чи дослідниками. Вам дали карту землі. Спробуйте зорієнтуватися на ній і позначте географічні та магнітні полюси.

 

 

 

 

 

Для  орієнтування на земній поверхні було винайдено унікальний прилад.

Учень:   Історія компаса                     Слай№16

Історія компаса налічує понад 2,5 тис. років. У Стародавньому Китаї виготовляли компас, який представляв собою плаваючий в посудині з водою очерет з прив'язаним до нього шматочком залізної руди. Цей очерет і орієнтувався під дією магнітного поля Землі в певному напрямку. Ще до нашої ери китайці використовували такий компас в мореплаванні. Поступово компас через арабів потрапив у Західну Європу. Для мореплавців в епоху вітрильників компас став незамінним і корисним винаходом.

Учитель:Чому синій і червоний
Так традиційно фарбують кінці магнітної стрілки. Цю традицію було започатковано у Китаї. Там у стародавності південь називають Червоною країною, північ – чорною (синьою), схід – зеленою, захід – білою.

 

Учитель: Навколо магніту існує магнітне поле
         Як можна виявити магнітне поле?  Який же вид має магнітне поле?  Слайд №17

 

Прийом «Експеримент»    Слайд №18

Дослід з пляшкою

 

Комп'ютер- відеодемонстрація магніта і компаса

 

Фізкультхвилинка   Слайд №19

 

Дослідне обґрунтування наявності магнітного поля. Слайд №20

Довгий час магнітні й електричні явища вважалися різними сутностями, не  зв'язаними одне з одним.

Уперше зв'язок між цими явищами встановив Ганс   Христиан Ерстед.

Слайд №21

 

Слайд №22-27

Досліди Ампера

 

 

 

 

        Французький математик і фізик Андре Марі Ампер (1775-1836) уперше почув    про досліди Г. Ерстеда 4 вересня 1820 р. і вже  за тиждень продемонстрував взаємодію двох паралельно розташованих провідників зі струмом.   

 

  Означення магнітного поля    Слайд № 28

 

Англійський фізик Майкл Фарадей (1791-1867) довів що

1) навколо намагніченого тіла та навколо будь-якого рухомого зарядженого тіла або рухомої зарядженої частинки існує магнітне поле;

2) магнітне поле діє на заряджені тіла та частинки, які рухаються в цьому полі;

3) магнітне поле завжди діє на намагнічені тіла (незалежно від того, рухаються ці тіла чи перебувають у стані спокою).

 

Магнітне поле – це форма матерії, яка існує навколо намагнічених тіл, провідників зі струмом, рухомих заряджених тіл і частинок та діє на інші намагнічені тіла, провідники зі струмом, рухомі заряджені тіла й частинки, розташовані в цьому полі.

Відеофільм  про північне сяйво Слайд №29

 

Робота в онлайн програмі

Прийом «Доповни речення»

 

Прийом «Дослідницький»

Дослід – Складання електромагніту                     Слайд №30

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ  ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Комп'ютер – тестові завдання    Слайд №31-40

 

Розвʼязання задач на магнетизм.  Опорний конспект учня. Слайд №41.

 

Кроссенс « Магнітне поле і живі організми» Слайд № 42

 Як же впливає магнітне поле на живі організми?

D:\My documents\Загрузки\Homing_pigeon.jpg

Особенности строения и жизни мухи дрозофилы

D:\My documents\Загрузки\Olympic_Coast_National_Marine_Sanctuary_2010_Tochuina_tetraquetra (1).jpg

1

Рисунок5

Результат пошуку зображень за запитом "фото дельфина"

 

Рефлексія. Слайд №43

Таким чином ми систематизували та узагальнили знання з теми «Магнітні явища». Я очікувала отримати задоволення від роботи з вами, від спілкування. А чи справдилися ваші очікування? Перед вами потяг настрою. Оберіть собі кольори настрою.

Давайте вважати що ця картинка і є оцінкою нашої спільної роботи.

Я  багато дізнався ...

Я навчився ...

Мені сподобалося ...

Було важко…..

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Прийом «Роблю висновок»

Учні роблять висновок про вивчене у вигляді ментальної карти.

 

Учитель: Один мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але, якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає в двоє багатшим.» Ця істина – проста, але зміст її глибокий. І ви, діти, я впевнена, обмінювались сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально; розвивали свої здібності.

VI. Домашнє завдання

Повторити тему «Магнітні явища»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Магнітні явища » – одна з важливих тем в курсі фізики 

Навчальні можливості учнів даного класу мною враховувалися. При плануванні уроку, я спиралася на такі індивідуальні характеристики учнів, як мобільність, бажання йти на контакт, допитливість.
Завдання уроку: 
Узагальнення і закріплення теми “Магнітні явища», використовуючи різні види роботи. 

 Формування вмінь самостійно працювати 
Методичні прийоми: проблемний, ілюстративний, частково-пошуковий ,дослідницький.

 Форми навчання: самостійна робота, робота з картками з самопроверкой, робота з наочним матеріалом ,тестами , робота з компʼютерной програмой.
Контроль засвоєнь знань умінь і навичок був передбачений у вигляді тестів ,складання ментальної карти,доповни речення. 

 На уроці доцільно використовувалися можливості комп'ютерного кабінету, мультимедійного проектора і зробленої мною презентації уроку,відеофільмів.

 Час на різних етапах уроку використовувалася раціонально. 
Я думаю, що мені вдалося реалізувати всі поставлені цілі і завдання\

 

 

 

https://learningapps.org/watch?v=pa00q4vrt19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вплив намагніченої води на організм людини»

«Північна вода» виявляє седативний (розслаблюючий) вплив на тіло людини. «Південна вода» надає, навпаки, напружуючий (тонізуючий) вплив. Однак, найчастіше використовується «змішана» вода, яка підвищує рівень життєвої енергії і зміцнює організм, тому може бути використана навіть здоровими людьми. Звичайна доза для прийому становить 250 мл. намагніченої «змішаної» води від 6 до 10 разів на добу. Починати з 3-х склянок. Поступово збільшуючи до тієї, яку можна випити без насильства над собою. Бажано випивати одну склянку намагніченої води кімнатної температури відразу після пробудження, до сніданку. При найменших підозрах на запальний процес в організмі слід застосовувати курсом «північну» воду. При сильної втоми – «південну». Молекули намагніченої води, всмоктуючись в кишечнику, проникають у загальний кровотік і лімфотік. Розтікаючись потім по всьому капілярному руслу організму, вони потраплять в клітини всіх тканин, у тому числі і мають патологічні прояви. Ці молекули володіють підвищеним потенціалом магнітної енергії в порівнянні з молекулами води, яка не намагнічена.

«Намагнічена вода»

Приготувати намагнічену воду зовсім просто. Краще всього для намагнічування води підходять плоскі квадратні або круглі магніти діаметром 40-50 мм і товщиною 8-10 мм. Такий магніт має з одного плоскою боку полюс N (північний) і з іншого – полюс S (південний). Ми отримали 3 склянки з водою: північна, південна і змішана.

Вода має пам’ять і залишиться намагніченою. Достатнім часом намагнічення вважається період від 12 до 24 годин. Можна постійно тримати ємність на магніті, доливаючи туди воду. Ні в якому разі не опускати магніти у воду, тільки тримати магніт з зовнішньої сторони ємності!

Магнітотерапія.

А зараз запрошуємо всіх бажаючих на короткий сеанс магнітотерапії - лікування магнітною водою.  Потрібно прийняти магнітну воду всередину і приставити магніт до хворого місця, наприклад до серця. Таким чином, вода не буде розноситися по всьому організму, а буде примагнічена до хворого місця і буде лікувати безпосередньо його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Прищеп Людмила
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 24. Постійні магніти. Магнітне поле. Лінії магнітної індукції
Додано
17 жовтня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку