Підсумковий урок за темою: «Магнітні явища»

Про матеріал
Тема: «Магнітні явища» Мета: навчальна: розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці. розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів до фізики шляхом впровадження інформаційних технологій, аналітичне та логічне мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

*

Номер слайду 2

Підсумковий урок з теми “Магнітні явища” Мета: навчальна: розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці. розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів до фізики шляхом впровадження інформаційних технологій, аналітичне та логічне мислення. виховна: виховувати інтелектуальні здібності та культуру мовлення, ініціативу, активність. Тип уроку: урок узагальнення навчального матеріалу. *

Номер слайду 3

*

Номер слайду 4

*

Номер слайду 5

Слово «магніт» виникло від назви міста Магнессії (зараз це город Маніса в Турції). «камінь Геркулеса». «люблячий камінь», «мудре залізо», і «царствений камінь» Штучні магніти - сталь, нікель, кобальт. Природний магніт - магнітний залізняк. Природні магніти, тобто кусочки магнітного залізняка - магнетиту (хімічний склад 31% FeO и 69% Fe2O3), в різних странах називали по-різному: китайці називали магніт - чу-ші; греки - адамас і каламита *

Номер слайду 6

МАГНІТНЕ ПОЛЕ Виникає поблизу постійних магнітів може бути побачене по дії магнітної стрілки *

Номер слайду 7

ВЛАСТИВОСТІ ПОСТІЙНИХ МАГНІТІВ Притягують до себе залізні тіла *

Номер слайду 8

притягуються і відштовхуються *

Номер слайду 9

магнітна стрілка орієнтується по сторонам світу північ N південь S *

Номер слайду 10

полюса магніта прийнято називати північний (N) і південий (S) S S N N *

Номер слайду 11

ДІЛЕННЯ ПОСТІЙНОГО МАГНІТА НА ЧАСТИНИ *

Номер слайду 12

лінії магнітного поля магніта – замкнуті криві *

Номер слайду 13

* У разі нагрівання постійного магніту до певної температури його магнітні властивості зникають

Номер слайду 14

*

Номер слайду 15

робота з опорним конспектом

Номер слайду 16

Компас *

Номер слайду 17

Як можна виявити МП? а) за допомогою залізних ошурок. Потрапляючи в МП, залізні ошурки стають маленькими магнітними стрілочками. А вони установлюються уздовж магнітних ліній - МП стає видимим. б) по дії на провідник зі струмом. Потрапляючи в МП, провідник зі струмом починає рухатися, тому що з боку МП на нього діє сила Ампера. *

Номер слайду 18

*дослід з пляшкою

Номер слайду 19

*

Номер слайду 20

*

Номер слайду 21

Дослідне обґрунтування наявності магнітного поля. Довгий час магнітні й електричні явища вважалися різними сутностями, не зв'язаними одне з одним. *

Номер слайду 22

Дія електричного струму на магнітну стрілку * При проходженні електричного струму по провіднику магнітна стрілка, розташована поблизу провідника, відхиляється від напрямку «північ — південь» Ганс Христиан Ерстед 1820 р

Номер слайду 23

Взаємодія провідників зі струмом * Якщо у двох паралельних провідниках течуть струми одного напрямку, ці провідники притягуються, а якщо протилежних напрямків — відштовхуються. Андре Марі Ампер

Номер слайду 24

* Дослід Ампера 1820 р. Як взаємодіють струми протилежних напрямків?

Номер слайду 25

Дослід Ампера 1820 р. Як взаємодіють струми одного напрямку?

Номер слайду 26

Правила визначення напрямку ліній магнітної індукції (правило свердлика) * Якщо вкручувати свердлик за напрямком струму в провіднику, то напрямок обертання ручки свердлика покаже напрямок ліній магнітного поля струму.

Номер слайду 27

Визначення полюсів котушки зі струмом (правило правої руки) * Якщо спрямувати великий палець правої руки за напрямком струму в провіднику, то чотири зігнуті пальці укажуть напрямок ліній магнітного поля струму.

Номер слайду 28

Сила Ампера Сила Ампера – це сила, з якої магнітне поле з індукцією В діє на провідник довжиною l, по якому тече струм I. : (α – кут між вектором індукції та провідником) * F = IBl sin α, Напрямок сили Ампера знаходять за правилом лівої руки:

Номер слайду 29

Майкл Фарадей (1791-1867) Довів ,що 1.Навколо намагніченого тіла та будь-якої рухомої зарядженої частинки існує магнітне поле. 2.Магнітне поле діє на заряджені частинки які рухаються в цьому полі. *

Номер слайду 30

*

Номер слайду 31

*

Номер слайду 32

Номер слайду 33

*

Номер слайду 34

Запитання № 1 Закінчіть речення: “Магнітним полюсом називається частина магніту, яка…” А) Найслабкіше спричиняє магнітну дію Б) Розміщена на краю магніту В) Розміщена посередині магніту Г) Найсильніше спричиняє магнітну дію *

Номер слайду 35

Запитання № 2 Навколо рухомих електричних зарядів існує: А) магнітне поле Б) електричне поле В) гравітаційне поле Г) електричне і магнітне поле *

Номер слайду 36

Запитання № 3 Закінчіть речення: «Електромагнітом називається котушка…» А) з великою кількістю витків Б) особливої форми В) із залізним осердям Г) без осердя *

Номер слайду 37

Запитання № 4 Куди буде рухатися провідник, якщо замкнути ключ? А) вліво Б) вправо В) вгору Г) вниз *

Номер слайду 38

Запитання № 5 А) Ампера Б) Кулона В) Торрічеллі Г) Ерстеда З ім'ям якого з науковців пов'язаний дослід зі спостереження взаємодії магнітної стрілки та провідника зі струмом? *

Номер слайду 39

Запитання № 6 Як буде поводитися стрілка після підключення котушки до джерела струму? А) залишиться нерухомою Б) повернеться на 90° В) повернеться на 180° Г) повернеться на 270° *

Номер слайду 40

Запитання № 7 В досліді Ерстеда спостерігалась: А) взаємодія двох магнітних стрілок Б) взаємодія двох провідників з електричним струмом В) взаємодія індукційного струму в котушці при внесенні в неї магніту Г) переорієнтація магнітної стрілки поблизу провідника з електричним струмом *

Номер слайду 41

Запитання № 8 В якому випадку правильно показані силові лінії магнітного поля провідника зі струмом? А) У випадках а - в Б) У випадках а і б В) У випадках а і в Г) У випадках б і в *

Номер слайду 42

Запитання № 9 Магніт розрізали навпіл. Чи будуть утворені половинки притягувати до себе металеві ошурки? А) Будуть Б) Не будуть В) Будуть ще сильніше, ніж раніше Г) Будуть, але слабкіше, ніж раніше *

Номер слайду 43

Розв'язання задач на магнетизм *

Номер слайду 44

«Магнітне поле і живі організми» голуб Кіт Плодова муха Молюск Вільшанка Дельфін *

Номер слайду 45

*Рефлексія ментальна карта

Номер слайду 46

Дякую за увагу *

Номер слайду 47

* Магнітотерапія.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чебан Зоряна Миронівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додав(-ла)
Прищеп Людмила
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 24. Постійні магніти. Магнітне поле. Лінії магнітної індукції
Додано
17 жовтня
Переглядів
81
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку