Підсумковий урок з теми “Магнітні явища” Мета: навчальна: розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці. розвивальна: розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес учнів до фізики шляхом впровадження інформаційних технологій, аналітичне та логічне мислення. виховна: виховувати інтелектуальні здібності та культуру мовлення, ініціативу, активність. Тип уроку: урок узагальнення навчального матеріалу. *
Слово «магніт» виникло від назви міста Магнессії (зараз це город Маніса в Турції). «камінь Геркулеса». «люблячий камінь», «мудре залізо», і «царствений камінь» Штучні магніти - сталь, нікель, кобальт. Природний магніт - магнітний залізняк. Природні магніти, тобто кусочки магнітного залізняка - магнетиту (хімічний склад 31% FeO и 69% Fe2O3), в різних странах називали по-різному: китайці називали магніт - чу-ші; греки - адамас і каламита *
Як можна виявити МП? а) за допомогою залізних ошурок. Потрапляючи в МП, залізні ошурки стають маленькими магнітними стрілочками. А вони установлюються уздовж магнітних ліній - МП стає видимим. б) по дії на провідник зі струмом. Потрапляючи в МП, провідник зі струмом починає рухатися, тому що з боку МП на нього діє сила Ампера. *
Запитання № 7 В досліді Ерстеда спостерігалась: А) взаємодія двох магнітних стрілок Б) взаємодія двох провідників з електричним струмом В) взаємодія індукційного струму в котушці при внесенні в неї магніту Г) переорієнтація магнітної стрілки поблизу провідника з електричним струмом *