Підсумковий урок за темою "Світ кіно та театру"

Про матеріал
Матеріал для підсумкового уроку у 7 класі за темою" Світ кіно та театру"(" The world of Cinema and Theatre")
Перегляд файлу

03.02.2021 Урок №53 Клас 7

TEMA: Підсумковий урок за темою «Світ кіно та театру»( «The World of Cinema and Theatre»)

ВИД УРОКУ: комбіновано – мовний.

ЦІЛІ ТА ЗАДАЧІ:

Практична: Створювати умови для розвитку комунікативної компетенції учнів. Удосконалювати мовні уміння по темі «Театр та кіно»

Навчальна:  Розвиток умінь монологічного та діалогічного мовлення. Повторення та активізація вивчених лексичних одиниць та мовних зворотів; розвиток сприйняття іншомовного мовлення на слух; уміння систематизувати і узагальнювати отримані знання.

Розвиваюча: Розвиток творчої  уяви та мислення; формування уміння колективної мовної взаємодії; формування міжпредметних навичок та умінь.

Виховна:   Формування лінгвістичної та соціокультурної компетенцій; виховання культури учнів засобами іноземної мови. Виховувати поняття раціонального використання часу. Поняття цікавого та здорового способу життя та відпочинку.

НАОЧНІСТЬ ТА ОБЛАДНАННЯ:

Картки для індивідуальної роботи, Використання аудіо та відео записів. Наочні завдання до кросворду.

ХІД УРОКУ

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання. Формування мети та завдання уроку.

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

T.: - Good morning, children! It’s nice to see you.

P.: - Good morning, teacher! It’s nice to see you too.

T.: - How are you today?

P.: - We are fine, thank you.

T.: - Take the seats. Let’s start our lesson.

Warming up. Answer the questions:

  1.               What day is it today?
  2.               What is the weather like today?

T.: - Today we are going to talk about cinema and theatre. Cinema and TV films have become an important part in our life. Some of us like going to the theatre too. The motto of today’s lesson is: «The world is a stage and people are merely actors» (William Shakespeare).

ІІ. Основна частина уроку:

 1.Pupil’s presentations.

  We finished studying a large section called "The World of Cinema and Theater". It's time for us to watch your homework-presentations on the topic "One of the theaters in the world that I liked the most".Children present own works/

(Ми закінчили вивчення великого розділу під назвою  «Світ кіно та театру»( «The World of Cinema and Theatre»). Час нам подивитись Ваше домашнє завдання- презентації на тему «Один з театрів світу, який найбільше мені сподобався». Діти представляють власні роботи у форматі презентацій з фото рядом та супроводом інформації про театр, який вони обрали при виконанні домашнього завдання.На кожну презентацію відводиться по 3-4 хвилини).

2. Grammar workshop.

Let's move on. In this topic, we discussed with you Present Perfect Continuous tense, as the time by which we can describe the action A) which lasts for some time or has already begun before the conversation and continues to this day (since then.), Or B) the action that took place in the past and has a significant impact on the present. I suggest you watch the video, which will help you remember the rules of using Present Perfect Continuous tense.(Рушаймо далі. Граматичний практикум. В рамках даної теми ми з Вами розбирали Present Perfect Continuous tense, як часу яким ми можемо описати дію  А)яка триває певний час вже або розпочалася до моменту розмови і триває досі( з тих пір..), або Б) дію, яка відбулася в минулому та має значний вплив на теперішній час. Пропоную подивитися відеоряд, який допоможе пригадати правила використання Present Perfect Continuous tense)

    1.Перегляд навчального відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9MYZir7GZAk

   2.Виконання у синхронному форматі вправ з обговоренням результатів

( додаток 1)

III. Рефлексія

As an interesting task for repetition, I have prepared a crossword puzzle for you, children, it is on the board. You see the questions on the posters, guess the word and write it in the appropriate line .(В якості цікавого завдання на повторення я для вас, діти , підготувала кросворд, він на дошці. Запитання ви бачите на постерах, відгадайте слово та впишіть у відповідний за номером рядок    (Додаток 2)

IV. Заключна частина уроку.

  1. Домашнє завдання.

T.: ---- Thanks for your excellent work during the whole lesson. Open your daybooks and write down your homework.

Your homework for the next time is reading a text in own Viber group and to anwer the questions( додаток 3)

  1. Підсумки, оцінки.

T.: ---- What was our lesson about?

---- What activities did you like best of all?

Your marks are……….

Thank you for your work. Have a nice day. Good bye!

 

ДОДАТОК 1

I. Match the sentences from the two columns.

He has got a walkman.

The street is wet.

Ann’s holding a cell phone.

Jamie and his friends are on the beach.

My friends are in the park.

He’s got a pencil in his hand.

The teacher’s got a chalk in her hand.

They have been playing football.

She has been sending messages.

It has been raining.

He has been listening to music.

He has been doing a crossword.

She has been writing on he blackboard .

They have been sunbathing.

 

 

II. Complete the sentences with the Present Perfect Continuous of he verbs in brackets.

1. They ... ... ... (travel) around the world for 3months.

2. Tanya ... ... ... (play) the piano since she started school.

3. We ... ... ... (study) history for two hours.

4. I  ... ... ... (wait) for a bus for half an hour.

5. Patrick and Lisa ... ... ... (live) in London since June.

6. they ... ... ... (make) sandwiches since 2 o’clock.

7. He ... ... ... ( paint) this picture for a year.

 

III. Fill in the sentences with SINCE or FOR

1. I have been living at my present address ...a month.

2. Tim has been learning French ... three years.

3. They have been playing football ... two hours.

4. Liz has been studying history ... 9 o’clock.

5. She hasn’t been talking to him ... he moved to Germany.

6. They haven’t been sleeping ... the baby was born.

7. The builders have been working on the house ... weeks.

8. Bruno has been training at water polo ... he started school.

ДОДАТОК 2

Кросворд

1.A film that is funny or has a happy ending. ( comedy)

         2. A place in the theater with the best view of the stage( balcony)

3. A film using drawing and not real people or animals. (cartoon)

     4.A theatrical performance where actors express their feelings with the help of dance. ( ballet)

     5.A performance in which the actors sing instead of speaking. ( opera)

     6.A person who play  roles in  the theatre to see a performance. ( actor)

         7.You can buy … to entrance to the cinema or theatre. ( ticket )

         8. The name of one of the most popular theaters in England (consonant with the name of the models of our planet)( Globe)

 

ДОДАТОК 3            

(Текст домашнього завдання для  Viber- групи 7 класу)

  Theatre in the United States of America.

Theatre in United States has been strongly influenced by European drama. A great number of the USA theatres are located in New York City. New York theatre world is divided into two parts. The first one centres around Broadway. Today the musical play dominates Broadway and captures the attention of audiences at home and from abroad. Off –Broadway theatres are found throughout the city in the buildings once used as garages, offices and stores. They are known as “theatres-in the round”, because the cast performs in the centre of the room, surrounded in all sides by the audience.

Complete the sentences:

  1. Theatre in the United States has been …
  2. A great number of the USA theatres are located in …
  3. New York theatre world is …
  4. The first one…
  5. Off-Broadway theatres are found ...

 

 

 

 

docx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку