Урок розроблений з використанням цікавих інтерактивних вправ на сайті Wordwall у формі ділової гри, в якій учні можуть заробляти «гроші» (сувенірні купюри та монети із зображеннями відомих математиків).
Урок розроблений з використанням цікавих інтерактивних вправ на сайті Wordwall у формі ділової гри, в якій учні можуть заробляти «гроші» (сувенірні купюри та монети із зображеннями відомих математиків).
Тема: Підсумковий урок за темою «Тіла обертання та їх елементи»
Мета:
Навчальна: систематизувати та узагальнити знання учнів за темою «Тіла обертання та їх елементи»;
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати задачі, правильно їх розуміти та правильно використовувати отримані знання і навички під час розв’язування задач;
Виховна: виховувати повагу до знань, наполегливість, інтерес до вивчення точних наук.
Компетенції (Соціальна та підприємницька компетентності):
Тип уроку: закріплення знань та вмінь у формі ділової гри;
Обладнання: мультимедійне обладнання, геометричні моделі тіл обертання, предмети побуту, які мають форму циліндра, конуса, кулі, сувенірні купюри та монети із зображеннями відомих математиків.
Хід заняття
У бізнесі кожна праця оплачується двома монетами: грошима та досвідом. Бери досвід, а гроші прийдуть.
Гарольд Дженін
1. Організаційна частина
2. Мотивація навчальної діяльності
- Не так давно на уроці математики ви задали мені питання: «Чому у школі не вчать, як заробляти гроші?». Отже, ви розумієте, що гроші не даються просто так, потрібно займатися якоюсь справою, як часто кажуть – «бізнесом», щоб їх заробити. А за словами американського мільярдера Гарольда Дженіна, який жив у ХХ ст, «у бізнесі кожна праця оплачується двома монетами: грошима та досвідом. Бери досвід, а гроші прийдуть». І сьогодні ми з вами будемо набиратися досвіду у розв’язуванні задач геометричного змісту. І сьогодні до нас на урок прийшли …. гроші, хоча і сувенірні. І сьогодні ми будемо їх заробляти своїми знаннями. І будемо вчитися, як заробляти гроші.
3. Повідомлення теми та мети уроку
4. Формування навичок та умінь
4.1. Організація роботи груп
Після закінчення випробувального терміну, директор вашої фірми вас повідомить, чи ви прийняті на роботу.
Учні об’єднуються у три групи. Жеребкуванням визначаються за допомогою «випадкового колеса» «директори фірм».
4.2. Актуалізація опорних знань учнів
- Для влаштування на роботу пропоную вам спочатку пройти «співбесіду». Вам потрібно розповісти все, що ви знаєте про тіла обертання.
За моделями циліндра, конуса, кулі учні «ланцюжком» описують властивості елементів геометричних тіл.
4.3. Вправа «Самооцінка»
Пропоную учням заповнити цікаву «анкету», для того, щоб вони оцінили свої можливості на початку «випробувального терміну». Учням потрібно прикріпити свій стікер на відповідній сходинці «сходинок до успіху». (Таким чином, учні самостійно оцінюють їх рівень знань з теми на початку уроку).
- Де ви себе бачите зараз?
4.4. Вправа «Пазли». Групам у великих «ділових» папках даються малюнки до задач, розв’язки, але відповіді «відрізані» в окремі пазли.
Завдання для фірми «Циліндр». Прямокутник зі сторонами 5см і 6см обертається навколо меншої із сторін. Дайте якомога більше інформації про утворене тіло обертання склавши пазл. (Зелені лінії – лінії розрізу картки)
1) Тіло обертання - циліндр
Учні отримують двогривневі монети із зображенням М. Кравчука
Завдання для фірми «Конус». Прямокутний трикутник з катетами 3см і 4см обертається навколо більшого із катетів. Дайте якомога більше інформації про утворене тіло обертання.
Учні отримують двогривневі монети із зображенням М. Боголюбова
Завдання для фірми «Куля». Півкруг обертається навколо свого діаметра довжиною 6 см. Дайте якомога більше інформації про утворене тіло обертання.
Учні отримують двогривневі монети із зображенням М. Остроградського
4. 5. Інтерактивна вправа «Діаграма з мітками. Елементи циліндра»
- Пропоную зараз завдання, правильне виконання якого оцінюватиметься у 100 франків. Яка фірма візьметься за це завдання? (Зображено: Рене Декарт 1596-1650. Франція - 100 франків 1991 р., 100 франків 1942 р.)
- Яка фірма візьметься за це завдання? Завдання для фірми оцінюватиметься у 10 німецьких марок. (Зображено: Карл Фрідріх Гаусс 1777-1855. Німеччина - 10 марок 1993р.)
4.7. Вправа «Погоня в лабіринті. ЗНО-2021»
- Яка фірма візьметься за це завдання? Завдання для фірми оцінюватиметься у 500 норвежських крон. (Зображено: Нільс Генрік Абель 1903-1971. Норвегія - 500 крон 1982)
5. Підсумок уроку
- Наше заняття добігає до кінця. Порахуйте, будь ласка, кожен ще раз отримані вами математичні «гроші».
- Знайдіть свій стікер на «сходинках до успіху». Якщо ви вважаєте, що після нашого уроку ви набули нових знань, умінь та навичок, то прикріпіть ваш стікер на новій сходинці.
- Запитання для директорів: чи всі ваші працівники пройшли випробувальний термін? Як ви оціните роботу своєї команди? Чим ваша фірма може і буде займатися у недалекому майбутньому, щоб заробити гроші? (Учні називають галузі господарства, у яких використовуються знання з теми: гончарство, будівництво і т.д. )
6. Домашнє завдання. Вправи 7.16, 7.17 або 7.18.
Виконати інтерактивні вправи з уроку самостійно.
(Шкільний підручник Математика 11 клас Є. П. Нелін, О. Є. Долгова 2019. Рівень стандарту)
Джерела
Відомі математики на монетах та банкнотах світу. Режим доступу: http://www.mmf.lnu.edu.ua/ar/1798?fbclid=IwAR3YP_8f2b-jgwi2H9Ota7lTvDhSvT7qKOfZZNsV6EOXGLaA-l9y43qKIfI