Підсумковий урок за твором Галини Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії"

Про матеріал
Підсумковий урок у цікавій формі завжди спонукає дітей вивчити матеріал, прочитати твір, щоб на цікавому уроці - змаганні вийти переможцем, отримати заохочувальні призи.
Перегляд файлу

 

Квест  «Допоможи Алі повернутися з країни Недоладії»

У клас прийшов лист: «Любі діти, сталася прикра помилка й Алі не вдалося вибратися з Недоладії. Тому вона потребує вашої допомоги. Недочеревик в останній момент змінив умови виходу з держави, додавши квест. Допоможіть Алі його пройти й повернутися додому. З повагою до вас авторка казки Галина Малик». Учителька питає чи готові діти. Якщо так, розпочинається квест.

Завдання1.

Увесь клас поділяється на пари. Кожна пара отримує конверт із двома картками. Спочатку перший гравець читає слова героя, ім’я якого повинен відгадати  партнер. Далі вони  міняються ролями. За кожну правильну відповідь гравці отримують частину пазла. Чим більше правильних відповідей, тим більше частинок пазла.

Завдання:

  1. «Ой, як соромно! Як негарно все вийшло!» /Аля
  2. «Ех ти!» / Батько головної героїні
  3. «Так. так. Усе правильно! Сьогодні ця дівчинка не завершила соту справу. Якраз стільки, скільки потрібно, щоб…» / Недочеревик
  4. «Згадаєш мої слова, любонько! Сьогодні неодмінно буде дощ  і ми всі добряче вимокнемо!» / Рибка
  5. «Ой, тепер я зрозумів!  Ти, напевно, тільки що прибула! От такий компот!»/ Недоладько
  6. «Вибирай собі кімнату й живи. Можу запропонувати  цілком пристойне помешкання. Щойно звільнилася кімната, усього-на-всього без дверей.» /Недоштанько
  7. «Як-кщо ти не пири-ри- риви-вид, то доторкнися до моєї ру-ру-ки» / Недороль
  8. «Перший Недорадник наказав відрубати голову Головному Недокухарю нібито за те, що він подав круті яйця королю на обід. Але ж це неправда, яйця були недоварені, рідкі, я сама перевіряла…»/ Недопопелюшка
  9. «Здається, я знаю, хто ти така! Мої люди донесли мені, що в місті з'явилося дівчисько, яке будь-що хоче вибратися з нашого прекрасного королівства! Звідсі не повертаються, запам'ятай! »./ Недорадник
  10.  «Чого ти сидиш там у кутку? Хи-хи! Підійди ближче. Хи – хи! Я прийшов, щоб поміряти сокиру до твоєї шиї! Хи-хи! Щоб завтра не гаяти часу. щоб швиденько – раз-раз і готово! Хи-хи! Треба, щоб усе йшло як по маслу. Я люблю свою роботу. А  в того, хто любить свою роботу, усе завжди проходить гладенько!» / Кат
  11.   « - Я щось нічого не чую… А ти?» «Я теж!» І навіть не бачу!» /Недовус і Недоборода
  12.  «Це довга пласка залізяка, з одного кінця загострена. На другому кінці в неї дірочка, у яку просувається чотирикутна вісь.» /Недождень

Перший складений  - це перший ключ до звільнення Алі.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2.

Слід поєднати словесний опис з картинкою та ім'ям.

Словесні портрети

  1. «А треба вам сказати, що вона тільки на перший погляд була звичайна дівчинка. Тобто виглядала вона звичайною: ластовиннячко на носі, дві кіски, ямочки на щоках.»
  2. «З густого і листя висунулася чиясь голова у шкіряному капелюшку з півнячою пір'їнкою. Капелюшок сидів набік, криво, бо лівого вуха на голові не було. Голова повернулася обличчям до Алі. Ну й очі! Одне око велике, друге — мале. Ніс набік, губи скривлені і навіть ямочка на підборідді не на своєму місці, а майже біля вуха. Але, незважаючи на це, очі дивилися лагідно, тож обличчя здавалося відкритим і добродушним.»
  3. «Прихилившись до одвірка, на порозі Недотелю стовбичив якийсь товстун у шкіряній безрукавці. Одна колоша його штанів була довша за другу.»
  4. «Обличчя незнайомки геть усе було вимазане попелом. Одягнена вона була до пояса у старий лантух, зате від пояса до п'ят спадала шовкова спідниця, гаптована золотом і оздоблена мереживом. З-під неї виглядали маленькі ніжки. Права взута у кришталевий черевичок, ліва — у дерев'яний.»
  5. «Посередині широченного ліжка сидів чоловічок у нічній сорочці та нічному ковпаку з китицею. Поруч у мідному свічнику горіла свічка. Він тримав у руках банджо і легенько перебирав струни.»
  6. «До Тронної Зали зайшов чоловічок, якого вона колись не домалювала у своєму альбомі! Тоді вона стерла йому обличчя гумкою, бо воно здалося їй жорстоким, і злим. А більше так і не намалювала, бо малювання їй страшенно обридло.»
  7. «І тут з гурту виступила дивна чотирикутна бабуся. Голова іі була обмотана великою квітчастою хусткою, кінчики якої, зав'язані вузликом над чолом, стирчали, як заячі вуха. Вузлик скріплювався гвинтиком. У кожній руці бабуся тримала по великій картатій носовій хустинці.»
  8. «Але ж і чудернацькі були ті солдати в старих, іржавих, погнутих залізних латах! У одного замість шолома на голові стирчала стара зелена каструля без дна. За щит йому правила покришка від виварки, а за спис — якась пласка залізяка.
    У другого гвардійця до грудей була міцно припасована дерев'яна дощечка, на якій куховарки кришать цибулю. А замість списа він тримав держак від граблів з прив'язаною на кінці виделкою.»
  9. «На плінтусі сидів маленький чоловічок у довгому, майже до п'ят, піджачку з широкими кишенями. На голові у чоловічка червонів ковпачок. А на ногах у нього були величезні черевики із червоними шнурівками.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повинно вийти 9 викладених рядів. За кожен правильний варіант  частинка пазла.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3.

Пам’ятаєте, одним із завдань справжньої Попелюшки було перебрати насіння. Окремо гороху, окремо квасолі. Це завдання подібне. На столі лежать картки з уривками казки. Вам потрібно з’ясувати, який художній засіб використано:  епітет чи порівняння. Картку, у якій,  на вашу думку, використано епітет, покладіть у конверт з написом «Епітет».  Картку, у якій,  на вашу думку, використано порівняння, покладіть у конверт з написом «Порівняння».  Кожен учасник  по черзі вибирає картку й самостійно кладе до конверта. Коли всі картки опиняться в конвертах, перевіряємо. За кожну правильну відповідь – частинку пазла. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4.

Ключі зібрані. Тепер треба знайти двері, які відчиняються ними. Виконайте наступне завдання й отримаєте перші двері.

Наступне завдання творче. Кожен з героїв у казці співає пісню, в якій висловлює свою життєву позицію. Ваше завдання визначити головну думку кожної пісні, тобто створіть гасло герою.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5.

Дане завдання теж творчого характеру, за виконання якого ви отримаєте другі двері. Кожен з вас вибере 4 героїв (2-х позитивних, 2-негативних) з переліку: Аля, Недочеревик, Недоштанько, Недопопелюшка, Недождень, Недороль, Недорадник, Недоборода, Недовус, Кат. Тепер треба вставити ім’я героя  в одне з речення і закінчити їх.

1. Я хочу мати такого друга, як …. (ім’я вибраного вами героя), бо (далі пояснюєте чому).

2. Я не хочу мати такого друга, як …. (ім’я вибраного вами героя), бо (далі пояснюєте чому).

Наприклад:  Я хочу мати такого друга, як Недоштанько, бо він охоче надає притулок незнайомій дівчинці.  або Я не хочу мати такого друга, як Недоштанько, бо він любить сваритися.

Завдання 6.

Останнє завдання залишиться додому. Слід намалювати два майже однакових малюнки. Перший недороблений, а другий дороблений. Наступного уроку ми отримаємо останні двері й проведемо Алю до рідної домівки.

Конверти до третього завдання:

 

doc
Додав(-ла)
Волкова Тетяна
Додано
10 липня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку