Мета уроку:сформувати поняття:
Урок геометрії 11 клас
Тема уроку. Піраміда. Площа бічної та повної поверхонь піраміди
Мета уроку:сформувати поняття:
Сформувати вміння:
Тип уроку: засвоєння знань. Формування вмінь.
Наочність та обладнання: конспект «Піраміда. Площа бічної та повної поверхонь піраміди», моделі пірамід.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учитель збирає зошити з метою перевірки якості виконання домашньої роботи. У разі необхідності учні отримують правильні розв’язання цих вправ для самостійного опрацювання вдома.
Якість засвоєння теоретичного матеріалу можна перевірити за результатами виконання тестової роботи, яка перевіряється і обговорюється одразу після виконання.
Тестова робота
А) діагоналі куба перетинаються в одній точці;
Б) точка перетину діагоналей куба є його центром симетрії;
В) усі ребра куба рівні;
Г) протилежні грані куба рівні.
2. Яка з наведених властивостей прямокутного паралелепіпеда не є властивістю будь-якого прямого паралелепіпеда?
А) усі двогранні кути прямокутного паралелепіпеда рівні;
Б) протилежні грані прямокутного паралелепіпеда паралельні й рівні;
В) усі бічні грані прямокутного паралелепіпеда є прямокутниками;
Г) усі бічні ребра прямокутного паралелепіпеда перпендикулярні до площини основи.
ІІІ. Формулювання мети й завдань уроку.
На цьому етапі уроку вчитель знову спирається на життєвий досвід учнів і пропонує пригадати, які ще види многогранників їм відомі, крім тих, означення та властивості яких вивчалися протягом декількох останніх уроків. Напевно, учні дадуть відповідь, що такими многогранниками є піраміди. У випадку, якщо учні не зможуть дати відповіді на це запитання , можна показати моделі пірамід або навести приклади предметів із навколишнього середовища, які мають форми пірамід. Потім учитель повідомляє,що метою уроку є вивчення означення піраміди та її елементів, а також формування вміння виконувати зображення піраміди.
ІV. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
V. Засвоєння знань
План вивчення теми
Учитель пропонує учням самостійно опрацювати матеріал за поданим планом із подальшим складанням конспекту. Користуватись можна підручником, довідковою літературою, інтернетом. По закінченні роботи слід перевірити складені конспекти та провести корекцію знань.
VІ. Формування вмінь
Виконання усних вправ
1) висоту піраміди;
2) радіус кола, описаного навколо основи;
3) діагональ основи;
4) площу діагонального перерізу;
5) сторону основи.
Виконання графічних вправ
Виконання письмових вправ
VІІ. Підсумки уроку
Контрольні запитання
VІІ. Домашнє завдання
Вивчити зміст понять, розглянутих на уроці.
Підготувати інформацію:
І група «Практичне використання властивостей піраміди»
ІІ група «Вислови про піраміду»
Виконати вправи: №798, 801 (геометрія – Г.П.Бевз,В.Г.Бевз та ін..)
VІІІ. Рефлексія
Сьогодні на уроці я повторив…
Сьогодні на уроці я зрозумів…
Переконався, що необхідно додатково попрацювати над…
Найважчим для мене було…