Писемність освіта та наукові знання в Давньому Китаї_6 клас

Про матеріал
Розробка практичного заняття з всесвтньої історії для учнів 6 класу на тему "Писемність освіта та наукові знання в Давньому Китаї"
Перегляд файлу

Клас – 6

Тема: Практичне заняття «Писемність, освіта та наукові знання в Давньому Китаї»

Мета: ознайомити учнів із здобутками культури Давнього Китаю, розвивати вміння учнів готувати учнівський проект і представляти його результати у формі повідомлення перед класом; розвивати вміння здобувати нові знання за проблемою, опрацьовувати додаткові джерела інформації; розвивати естетичні уявлення учнів, аналізувати внесок китайського народу в скарбницю світової культури.

Тип уроку: застосування набутих знань

Обладнання: підручник, атлас, ілюстративні матеріали.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Оголошує теми та мети практичного заняття.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Змійка»

Перший учень називає факт, термін або коротке речення з історії Давнього Китаю. Другий повторює його і додає своє, третій – обидва попередніх і додає своє і т.д. Порядок слів зберігається. Той, хто помиляється, вибуває з гри.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Уявна подорож до Китаю: перегляд відео фрагменту «Пам’ятки Китаю»

Проблемне завдання: «Дайте оцінку внеску цивілізацій Давнього Китаю у світову культуру»

ІV. Проведення практичного заняття

План роботи

1. Представлення учнівських проектів про наукові знання й винаходи Давнього Китаю.

2. Освіта давніх китайців.

3. Розвиток писемності в Давньому Китаї.

1. Представлення учнівських проектів про наукові знання й винаходи Давнього Китаю.

Гра «Шаради»

Учні мають відгадати, про що йдеться, скориставшись найменшою кількістю підказок:

  • Батьківщиною цього винаходу був Китай. Він відомий китайцям ще за правління імператора Цінь Шіхуанді. Зовні він не був схожий на своїх сучасників.
  • Будь-хто, крім китайців, побачивши в дії цей прилад, що швидше нагадував кухонне приладдя, жахався, вважаючи це проявом злих сил.
  • Ложку з довгою ручкою, виготовлену із спеціального заліза, клали на гладеньку дерев’яну підставку, і вона раптово поверталася, постійно завмираючи в одному напрямку.
  • Цей прилад був просто необхідним для мандрівників і мореплавців, завжди вказуючи їм правильний напрямок. Нині цей прилад і його дію знають і дорослі, і діти в усьому світі.

                                                                                                      (Компас)                   

Учні виступають з повідомленнями про винаходи Давнього Китаю.

Учитель систематизує і доповнює результати робота учнів, використовуючи додатком матеріал.

Перегляд відео фрагменту про виготовлення китайцями паперу.

Додаткова інформація

У стародавньому Китаї було зроблено багато винаходів, якими ми користуємося і сьогодні. Значних успіхів китайцям удалося досягти в галузі астрономії. Вони передбачали місячні і сонячні затемнення, появу комет, першими виявили плями на Сонці.

Світ стародавні китайці уявляли у вигляді величезного яйця. Земля була подібна до жовтка, а небо до шкарлупи. До неба були прикріплені світила, які разом із небом оберталися навколо землі.

Придворні астрологи складали гороскопи та інші астрологічні прогнози.

Китайці математики знали десяткові дроби, уперше в історії винайшли від’ємні числа.

У ІІ ст. н.е. в Китаї винайшли глобус.

Китайці були майстерними лікарями. Вони знали таємниці рослин і мінералів і робили ліки з них від багатьох хвороб, вони добре вивчили людське тіло, відкрили в ньому точки, вплив на які покращує здоров’я людини. За допомогою золотих голок, які встромляли в такі точки, лікарі успішно лікували багато серйозних хвороб. Також лікарі покращували стан хворих за допомогою цілющого підбадьорюючого засобу – чаю, який пізніше стали вживати як звичайний напій.

Розминка: Цікавий і неповторний Китай. Ви йдете вулицями села, що розташоване в долині р. Хуанхе. Привітайтеся з його жителями.

2. Освіти давніх китайців.

Здобували освіту китайці в численних приватних школах, у яких «учителі-мудреці» самі набирали собі учнів. Проте існували і державні школи. Шкільництво в Китаї отримало поштовх для розвитку після запровадження імператором У Ді конкурсних іспитів. Мета іспиту – відкрити шлях для чиновницької кар’єри най здібнішим, найкомпетентнішим випускникам.

Освіченим у Китаї вважався той, хто опанував «шість мистецтв»: ритуал, музику, уміння стріляти з лука, управляти колісницею, рахувати, читати і писати.

3. Розвиток писемності в Давньому Китаї.

Писемність у Китаї з’явилася ще у ІІІ тис. до н.е., тобто на початку становлення китайської цивілізації. Під час розкопок археологи знайшли багато старовинних предметів із написами. У період правління династії Цінь було запроваджено єдине для всієї країни письмо. Воно дійшло до наших днів майже без змін.

Знаками в китайському письмі є ієрогліфи. Кожен ієрогліф означає окреме слово. Стародавні китайці використовували близько 10 тис. ієрогліфів. Опанувати грамоту було надзвичайно складно, адже давньокитайське письмо не мало розділових знаків.

В давнину для письма використовували панцирі черепах, кістки тварин, бронзовий посуд. У І тис. до н.е. писали на дощечках із бамбука. За допомогою шкіряного або шовкового шнурка бамбукові дощечки з’єднували в книгу, яка могла займати цілий віз, а іноді навіть більше.

Графічна робота «Зобрази ієрогліф»

t155-1.png

Виконуючи графічну роботу, кожен учень повинен вибрати один із наведених ієрогліфів і спробувати зобразити його на папері за допомогою пензля та фарби.

V. Закріплення та систематизація знань учнів

Учні відповідають на поставлене на початку уроку проблемне запитання, використовуючи метод «Мозкова атака»:

  • Дайте оцінку внеску цивілізацій Давнього Китаю у світову культуру.

Робота з картками «Знайди зайве»:

Картка № 1

1. Яйце – будова світу.

2. Шахи.

3. Чай, шовк.

4. Нитка Аріадни

Картка № 2

1. Жовта пов’язка – повстання

2. Скло

3. Папір

4. Дедал та Ікар.

Скринька запитань: кожен учень готує по 2 запитання, вкидає їх до скриньки. Потім по черзі учні витягують по одному запитанню та відповідають на нього.

VI. Підведення підсумків

Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VIІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 23, виконати завдання 1-5 на с. 7 на контурній карті.
  2. Творче завдання: складіть кросворд або ребус за матеріалом вивченої теми: «Культура Давнього Китаю».
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
2509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку