Післябукварик. Урок з теми: "Звуковий аналіз слів".

Про матеріал

Розробка містить ігри та завдання з розвитку фонематичного слуху, уваги, пам'яті, розвитку мовленнєвих навичок, творчих здібностей, критичного мислення та навичок роботи з пам'яткою.

Перегляд файлу

Тема: Звуковий аналіз слів

Мета: Актуалізувати знання з теми «Моя родина»  (урок читання),         

      «Звуки і букви».

                Закріпити уміння робити звуковий аналіз слів.

                Розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, мовленнєві   

      навички, творчі здібності.

                Виховувати шанобливе ставлення до рідних.

Обладнання: 4 конверти для літер алфавіту, індивідуальні картки з                

                         малюнками.

 

Хід уроку

  1. Організаційний  момент

               Всі мерщій сідайте,діти.

                     Домовляймось – не шуміти.

                     На уроці не дрімати,

                     А старанно працювати.

 І щоб не було мороки –

                     Всі готові до уроку?

                     Тож гаразд, часу не гаєм,

                     Працювати починаємо.

  1. Актуалізація знань учнів. Мовна розминка.
  1. Бесіда за матеріалом уроком читання.
  • Яку тему ми вивчали на уроці читання?
  • Які слова засвоїли? (Мамо, тато, бабуся, дідусь, рід родина рідня)
  • Прочитаємо мовну розминку, записану на дошці:

 

Оцей пальчик – наш дідусь,

Оцей пальчик – баба,

Оцей пальчик – наш татусь,                                                                                                              Оцей пальчик – мама.    

            А цей пальчик – буду я.

            От і вся моя сім’я!

  • Ви здогадались, ми говорили про тих, кого кожна людина любить і шанує.
  • Яким словом можна замінити слово сім’я? Відгадайте ребус.

,,,jagodaсм.jpg
(родина)

  • Хто найбільше від усіх піклується про вас?
  • Чи любите ви своїх батьків?
  • Як допомагаєте їм?
  • Кого ви ще любите в своїй родині?

            (Вчитель на дошці записує слова: сім’я, родина)

  1. Оголошення теми і завдань уроку.

-      Сьогодні на уроці ми будемо повторювати групи звуків, робити

          звуковий аналіз слів, порівнювати кількісний склад звуків та букв,  

          пояснювати відмінності. Для цього треба бути дуже уважними.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Прочитайте слова записані на дошці.
  • За допомогою чого я змогла записати ці слова? ( За допомогою букв.)
  • А що ми чуємо, коли промовляємо ці слова вголос? (Звуки)
  • Що треба пригадати, щоб виконати звуковий аналіз цих слів?

Проведемо  гру « Букви, по місцях»  

2.Гра «Букви по місцях!»

Діти з 3 команд по черзі вибігають до дошки, беруть картку з літерою алфавіту та розташовують її в певний конверт.

  

   Приголосні                      Звука

подвійне                                                                                              позначають

значення

- Які звуки можуть позначати літери, які у вас в руках?

- Чи можемо ми зараз зробити звуковий аналіз слів?

3. Звуковий аналіз слів: сім’я, родина.

  1. Вивчення нового  матеріалу
  1. Каліграфічна хвилинка.( Завдання 1.)
  • Які букви та буквосполучення записані на першому рядку на сторінці підручника?
  • Чи впізнаєте ви їх в словах, записаних  нижче? Добре, напишемо їх старанно в зошити.
  • Що треба знати для правильного письма?
  • Що в собі містять навички роботи в зошиті?

                                 Пам’ятка!

                            Мозкова атака перевірка            

положення написаного

зошита

на парті

 старання

                                                                                                      учня

       правильне                                                            

тримання ручки  охайний запис                                                                                  правильна постава

під час письма

  • Починаємо роботу.
  1. Робота над прислів’ям. Списування з друкованої   

основи.( Завдання 2.)

  • Прочитайте прислів’я і скажіть, як ви його розумієте:                                                                            

                 Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь гладенько.

                 (Шануйте своїх рідних, не ганьбіть їх поганими вчинками, бо

                   діти – дзеркало родини. Люди по вчинкам дітей судять про    

                   вихованість всієї сім’ї.)

  • Уважно подивіться на речення і пригадайте, які групи звуків ви знаєте? Назвіть букви, які позначають на письмі голосні звуки. Запишіть це речення в зошит. Обведіть простим олівцем букви, які позначають голосні звуки.
  • Які букви позначають два звуки? (я,ю,є,ї) Чи є вони в словах?
  • Яка буква не позначає зовсім звуків? (ь)
  • Прочитайте слова, у яких звуків менше, ніж букв. ( Батька, неньку, гладенько, скрізь) Чому так? Поясніть.
  1. Поділ обраних слів для переносу.

Бать - ка, нень - ку, гла – день - ко, скрізь.

  • Про що треба пам’ятати, якщо переносимо слова з рядка на рядок?
  1. Фізкультхвилинка

             Трави ростуть низько – низько,

                   Дерева ростуть високо – високо.

                   А ми ідемо тихо – тихо,

                   Щоб не зробить нікому лиха.

                   Вітер дує на вулиці сильно,

                   А в родині затишно і спокійно.

4. Продовження роботи над темою. Творча робота.

     На парті картка з малюнком.

images.jpegшшш.jpeg

  • Кого ви бачите на малюнку? Чому ви так вирішили?
  • Що роблять батьки та діти?
  • Яку роботу виконує батько? Складіть речення за малюнком.
  • Яке відношення до татка було споконвіку на Україні? Дайте відповідь прослухавши текст.

Споконвіку батько в сім’ї вважався господарем. На нього покладалися  обов’язки піклувалися про родину, годувати її, захищати.                                 Батьків приклад, батьківське слово, наказ були законом для  дітей. Батько виховував чесність, відповідальність, доброту. Повертаючись з роботи,діти зливали батькові джерельну воду на натруджені руки. Батька в сім’ї  любили та поважали.

  • Поясніть прислів’я: «Таткова хата усім багата»

              -   Подивіться на речення, деякі  слова в якому « змив дощ». Доберіть         

                  їх  за змістом.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

                  Батько  піклувався про  (родину), годував її,    (захищав)    .

  • Запишемо  це речення в зошити. Зробимо звуковий аналіз слова захищав .
  • Як правильно вимовляти звуки в цьому слові?
  • Яке  звукове значення має буква «щ»? ([шч ]).
  • Чи однакова кількість букв та звуків буде в цьому слові?

 

 

5.Самостійна робота. Списування тексту з друкованої   

    основи. Звуковий аналіз слова.( Завдання 3.)

Я люблю свого татуся-приятеля мого.                                                                                    Біля нього не боюся нікого й нічого.

  • Поясніть значення слів « татусь – приятель ».
  • Які почуття дитини до батька описані в реченні?
  • Зробіть самостійно звуковий аналіз слова люблю.
  • Чи можна це слово казати матусі, бабусі, дідусю? Чи приємно їм буде від цього? Чому?

6. Робота над віршем. Слова – звертання.( Завдання )

  • Розглянемо малюнок. Про кого ми будемо читати вірш, як ви 

              гадаєте?

  • Якими ласкавими словами можна назвати свою маму?
  • Прочитайте вірш В. Гринько « Мамо, матінко, матусю».
  • Які слова – звертання зустрілися в тексті? Порівняйте рядки слів:

мама – мамо

матуся – матусю

матінка – матінко

  • Чим вони відрізняються?
  • Які букви ми бачимо  в кінці слів – звертань?
  • Якими розділовими знаками позначаються звертання на письмі?
  • Змініть закінчення в словах, записаних на дошці за зразком:

бабуся –

тітка –

Оленка –

  •     Складіть з одним з них речення, в якому б ви зверталися до рідних                                                               

    з проханням. Запишемо його під диктовку.

  1. Закріплення вивченого.
  1. Розвиток мовлення.

 

 

Сенкан.

Сім̕я

Дружна,щаслива.

Любити,поважати, піклуватися.

Я допомагаю своїм рідним.

Затишок.

  • Що я не вмію робити вдома? Продовжіть речення.

Я навчусь …

Звуковий аналіз слова навчусь [ − • −  − • =]

  • Яка кількість звуків? А букв?
  • Чому різна?
  1. Підсумок уроку.
  • Що ми вчилися робити на уроці?
  • Що треба знати для виконання звукового  аналізу?
  • Чи були труднощі?
  • Змогли б ви їх подолати зараз?
  • Доберіть до звукової схеми слово за змістом:

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чому слова – помічники записані в рамках різного кольору?

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
3146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку