Письменники рідного краю

Про матеріал

Ознайомити із життєвим і творчим шляхом поета земляка Анатолія Семеновича Камінчука , його творами; формувати уміння аналізувати віршовані та прозові твори, активізувати читацькі інтереси дітей; розвивати навички виразного читання, уміння формувати оцінні судження; виховувати доброту, спостережливість, бережливе ставлення до природи, рідної землі.

Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ  БОРОДЯНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ   КЛАВДІЇВСЬКА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА  І – ІІІ  СТ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Письменники  рідного краю

 

                            Урок  читання  в  4  класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Підготувала

                                                         учитель початкових  класів

                                                         вищої  кваліфікаційної  категорії,

                                                         старший вчитель

                                                         Якункіна  Олена  Віталіївна

 

 

 

 

 

                                         2014 рік

Тема.  Як  стають  письменниками.

Мета . Ознайомити  із  життєвим  і  творчим  шляхом  поета –

             земляка  Анатолія  Семеновича  Камінчука , його  творами;

             формувати  уміння  аналізувати  віршовані  та  прозові  твори,

              активізувати  читацькі  інтереси  дітей; розвивати  навички  виразно-

              го  читання, уміння  формувати  оцінні  судження;  виховувати  доб-

              роту, спостережливість, бережливе ставлення  до  природи, рідної 

              землі.

Обладнання: портрет Анатолія  Камінчука, книжкова  виставка  „ Анатолій

             Камінчук -  дітям”, малюнки, ілюстрації  до  творів  А. Камінчука,

              складові  таблиці, символічний  мікрофон, аудіокасета  зі  співом

              птахів.

 

 

 

                                  Хід  уроку

  1. Організація  класу

Встаньте, діти, всі  рівненько,

Посміхніться  всі  гарненько.

Посміхніться  ви  до  мене,

Поверніться  до  гостей,

Привітайтесь : „ Добрий  день!”

     Всі  сідайте  тихо, діти!

     Домовляймось, не  шуміти.

     Руку  гарно  піднімати,

     На  уроці – не  дрімати.

     Щоб  не  було  нам  мороки,-

     Всі  готові  до  уроку?

     Ну  гаразд,  часу  не  гаймо,

     І  урок  свій  починаймо.

Девіз  нашого  уроку: „ Читання – основа  навчання.”  На  уроці  ми:

         Уважні,

          Розумні,

          Організовані,

          Кмітливі!

ІІ.  Мовно – фонетичні  вправи

  1. Розвиток  фонематичного  сприймання

Гра  „ Будь  уважний”

Уважно  слухайте, як  я  вимовляю  слово.  Якщо  припущуся  помилки,

сплесніть  у  долоні.

 

         Кора – кора  -  кора  -  нора – кора – кора .

         Зуб – зуб – суп – зуб – зуб – зуб.

         Берег – берег – берег – берег – берег – берет.

         Додому – додолу – додому – додому – додому – додому.

  1. Чистомовки

 

За – за – за – в ліс  пішла  коза,

зе– зе – зе – зебра  віз  везе,

оз – оз – оз – їде  паровоз,

уз – уз – уз – у  болоті  загруз.

     

  1. Розчитування  за  індивідуальними  складовими  таблицями

 

ІІІ. Підготовка  до  вивчення  нового  матеріалу

  1. Гра  „Склади  слово”

Складання  найбільшої  кількості  слів  зі  складом  ка.

  1. Повідомлення  теми  і  мети  уроку
  • Чи  легко  бути  письменником?  Чи  задумувались ви,  як  люди  стають письменниками?
  • Що  може  бути  поштовхом, щоб  у  людини  розвинувся  талант  до

віршування?

Сьогодні  на уроці  ми  ознайомимося  із  оповіданням -  спогадом  нашого  земляка  Анатолія  Камінчука  про  те,  як  він  став  письменником.

 

ІV. Опрацювання  оповідання А.  Камінчука  „Як  я  став  письменником”

  1. Гра „Мікрофон”. Розповідь  про  А.  Камінчука.
  • Які  вірші  А. Камінчука  ви  читали  у  2  та  3  класі?
  • Що  ви  знаєте  про  цього  відомого  поета?
  • Для  цього  ми  використовуємо  гру  „ Мікрофон”.

 

 

  • Анатолій  Семенович  Камінчук  народився  19 лютого  1939  року  в  Києві  в  сім'ї  робітника,  але  дитячі  і  юнацькі  роки  пройшли  у  селі  Луб'янка  на  Бородянщині. Батько – сільський  трудівник,  чесна,  порядна  людина,  загинув  під  час  війни.  Мати  -   Марія  Федорівна -  добра,  любляча  жінка.
  •   У  1947  році  пішов  до  школи  рідної  Луб'янки,  мав  улюблений  предмет – українську  мову  та  улюблену  вчительку  Олександру  Федорівну. Після  закінчення  школи  працював  у  колгоспі,  потім  служив  в  армії.
  • У  1956  році  газета  „ Колгоспник  Бородянщини ” надрукувала  перший  вірш  А.  Камінчука  „ Десятикласники. ”                                                                                                                              
  •  У  1968  році  закінчив  Київський  університет  ім.  Т. Г. Шевченка.

Вчителював  на  Житомирщині,  працював  у  видавництвах  „Радянська  школа”, „ Молодь”, в  редакції  журналу  „ Малятко.”

З  1986  року – завідуючий  відділом  публіцистики  журналу „ Київ”.

    •     Він  автор  поетичних  збірок „ Свічадо”, „ Кленовий  поріг”, „ Рілля”,

           „ Червона  клечінь”, „ Хліб  і  сіль”.  Вийшли  в  світ  збірки  дитячих 

           віршів  поета  „ Ластівки”, „ Равлик - Павлик”, „ Дятликова  школа.”

  • У  1991  році  поет  став  лауреатом  премії  імені  Наталі  Забіли  за 

дитячі  вірші,  надруковані  у  журналі  „ Малятко”.

  • Анатолій  Камінчук -  був заступником  головного  редактора  журналу

     „ Київ”.  Він - член  Національної  спілки  письменників  України,

     лауреат  премії  ім.  Лесі  Українки.

 

  1. Словникова  робота
  2.  Гра  „ Паровоз”

 

заметіль                              розмалював                       прохукую

захурделила                       дивовижні                          химери

іскристий                            блискучий                          шибки

 

4)  Самостійне  читання  учнями  оповідання

V.   Релаксаційна  пауза

       -  Заплющіть  очі  й  уявіть  себе  у  найпрекраснішому  місці  на  землі.

        Це  велика  квітуча  галявина,  на  якій  зелена – зелена  трава.  Ви

        відчуваєте, як  ноги  ступають  по  ранковій  росі,  як  тіло  огортає

       ранкова   прохолода.  Повіває  ніжний  вітерець,  і  вам  хочеться  бути 

        тут,  серед  цієї  краси.  Вдихніть  глибше  свіже  повітря.  Чуєте  якісь

       звуки?  Це  співають  пташки.  Залишайтеся  серед  цього  прекрасного 

       буяння  природи,  і  відчуєте,  як  у  вас  вливаються  нові  сили.   А

       зараз  розплющіть  очі  та  повільно  озирніться  довкола.  Спробуйте

       зберегти  свіжість,  бадьорість  і  гарний  настрій  до  кінця  дня.

 

VІ. Робота  з  підручником

       1)  Читання  вголос

       2)  Бесіда  після  прочитаного

-  Про  які  роки  пише  автор?

-  Яким  себе  згадує  автор?

-  Яка  погода  була  на  вулиці?

-  Що  спочатку  розглядав  хлопчик?

-  Що  він  побачив  через  шибку?

-  Чому  хлопчик  узявся  до  малювання?

      3)   Читання  ланцюжком

     4)  Добір  синонімів

      Дібрати  синоніми  до  слів:  заметіль, блискучий, райдуга.

     5)  Вибіркове  читання

 -  Як  мама  віднеслася  до  творчості  сина?

 -  Який  висновок  для  себе  зробив  автор  з  тієї  історії?

    6)  Гра  „ Хто  швидше?”

 -  Знайдіть  і  прочитайте,  які  прикметники  вжив  автор  до  слів:

     світ, візерунки,  віконечко,  іній,  дерева,  сніг,  химери,  стан  душі.

   7)  Гра  „ Впізнай  речення”

„ На  вікнах  „ білі   лебеді” – це  Морозенко  розмалював  шибки”. ( Ні)

„ На  парканах,  на  дротах  шапки  снігу”, ( Так)

„ І  я  вчасно  взявся  до  малювання.”( Ні)

„ Не  пам'ятаю,  які  вони  були,  ті  малюнки.”( Ні)

 „ Мабуть,  саме  відтоді я  і  почав  віршувати,  тобто  писати  вірші.”( Ні)

 

VІІ. Фізкультхвилинка

VІІІ. Гра  „ Чи  уважно  ти  читав?”

На  дошці  записано  речення  з  пропущеними  словами.  Потрібно  прочитати  ці  речення,  вставляючи  пропущені  слова.

X. Поетична  хвилинка

Учні  напам'ять  читають  вірші  поета - земляка  А. Камінчука.

  • В  одному  зі  своїх  інтерв'ю Анатолій  Семенович  так поділився  спогадами  про  свій  край: „ Моє  серце  на  тихих  берегах  Здвижу,  де  рілля  оповита  легендами  сивого  древлянства,  де  світла  вода  жебонить  мудро  і  замислено,  мовлячи  про  те,  що  ніщо  не  вічне  під   місяцем    вічні  лише  пам'ять  та  людське  добро. Там  бринить  пшеничний  колосок  на  зелених  вітрах,  там  гучить  жайворонок  у  сизому  піднебессі …  Там  моє  щастя, там  моя   доля, там  моя  пісня,  моє натхнення. ”
  • А  які  вірші  про  рідний  край  нашого  земляка  ви  знаєте?

                      

                       

                               Поїзди  біжать  на  Бородянку,

                               В  сосняку  видзвонює  луна.

                               Даленіє  голос  на  світанку:

                               -  Здрастуй,  жайворона  сторона!

                        

                               Синій  гай.  Зелена  рунь  озимих,

                               За  річкою  мріє  далина.

                               Постає  в  уяві  повно,  зримо:

                               - Здрастуй,  жайворона  сторона!

                             

                              Райдуга  цвіте  на  оболоні,

                              У  пташинім  гомоні  весна.

                              Притуляю  до  грудей  долоні:

                              - Здрастуй,  жайворона  сторона!

                             

                              Доле  моя,  земле  заповітна,

                              Все  відоме  до  крапельки ,  сповна.

                                Тільки  б  чути  дороге  і  рідне:

                                -  Здрастуй,  жайворона  сторона!

-  Діти,  а яка  річка  протікає  в  нашому  Бородянському  районі?

-  Хто  знає  вірш  А.  Камінчука  про  цю  річку?

 

                                       Річка  Здвиж

                               -  Синя   річко  Здвиж,

                               Ти  куди  біжиш?-

                               Річка  Здвиж  сміється,

                               Між  полями  в'ється.

                          - Шлях  мій  через  поле

                          Аж  у  Чорне  море!

 

XІ.  Підсумок  уроку.

               

 

                               Література

1. Савченко  О.  Я.  Читанка  4  клас.  -  Київ  „ Освіта”,  2004. – с . 165 – 166.

2. Літопис  рідного  краю.  Бородянщина.  Під  редакцією  Іченця  Б.  П.-

Видавництво  „ Даж  Бог”,  2008. – с. 196.

doc
Додано
15 березня 2021
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку