Письмо елементів та малої і великої літери «і».

Про матеріал
Вчити учнів писати рядкову букву і, склади з нею; розвивати зв’язне мовлення, вміння знаходити слова з вивченою буквою; удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів.
Перегляд файлу

_____________

 

Тема. Письмо елементів та малої і великої літери «і».

Мета: вчити учнів писати рядкову букву і, склади з нею; розвивати зв’язне мовлення, вміння знаходити слова з вивченою буквою; удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів; формувати вміння аналізувати; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати дрібну моторику; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Обладнання: демонстраційні картки з друкованими й рукописними літерами; сюжетні малюнки; фішки для звукових моделей; робочий зошит;

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)

Я і ти, і ми, і ви. ( три клацання пальцями)

Не лякайся, той, хто зліва. (торкнутися плеча сусіда зліва)

Не лякайся, той, хто справа.(торкнутися плеча сусіда справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три плескання по грудях)

Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по грудях)

Пожалій того, хто зліва. (погладити по голові сусіда зліва)

Пожалій того, хто справа.( погладити по голові сусіда справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три плескання по колінах)

Я і ти, і ми, і ви. ( три плескання по колінах)

Помирися з тим, хто зліва. (взяти за руку сусіда зліва)

Помирися з тим, хто справа. ( взяти за руку сусіда справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)

Я і ти, і ми, і ви. ( три притопи ногами)

Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)

Посміхнись, тому, хто справа. ( посміхнутися сусідові справа)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення вивчених букв

Гра «Знайди пару»

Учні до карток із друкованими буквами добирають відповідні рукописні літери. Називають букви, звуки, які вони позначають, складають із ними слова.

Гра «Впіймай букву і»

— Яку букву ми вивчили на попередньому уроці?

— Який звук вона позначає?

— У якому слові ви почуєте цей звук, плес­кайте у долоні. (Читання вірша учителем.)

Індик в миску воду лив.

Індик шию довго мив.

Індичатко помагало —

Індика за хвіст тримало.

І гусак почав сваритись:

«Індики, вже годі митись!»

2. Розвиток зв’язного мовлення

За поданим малюнком учні складають опис індика.

— Розгляньте малюнок. Кого ви там бачите? Де він мешкає? Якого він кольору? Чим вкрите тіло? На що схожий його хвіст? Чим він харчується? Що відрізняє індика від інших свійських птахів?

Діти складають речення зі словом індик за поданою схемою. Найкраще речення учень записує на дошці.

3. Робота в зошиті

Розглядування малюнків. Складання звуко-буквеного аналізу слів.

— Назвіть перший звук у слові індик.

III. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати:       

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

 

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ми вчитимемося писати малу букву і.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з новою буквою

Ішачок весь час кричить.

Може, і уголос вчить?

— Ні! — ішак відповідає,—

Я вам пісеньку співаю!

Порівняння друкованої букви і з рукописною.

— Розгляньте друковану і рукописну букви і. Схожі вони чи ні? Якщо друковану букву заокруглити внизу, буде писана.

2. Повторення правил сидіння за партою, тримання ручки, розміщення зошита

1) Правила сидіння за партою

2) Розміщення зошита на парті

— Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притри­муйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)

3) Як тримати ручку під час письма

— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.)

3. Робота у зошитах з друкованою основою: письмо букви і

— Рядкова буква і складається з двох елементів: короткої пря­мої лінії із заокругленням унизу праворуч і крапки над нею, що не поєднується з першим елементом. Згадайте, у яких буквах ви вже писали таку паличку? (У буквах а, у, и, м.) «Напишіть» паличку в повітрі.

Письмо рядкової букви і

Алгоритм написання рядкової букви і

— Пишемо під рахунок раз-і, два.

— Спочатку «напишіть» у повітрі, потім обведіть букву в зоши­ті до половини рядка. Роздивіться, чи правильно ви це зробили. До­пишіть рядок до кінця.

4. Гра «Конкурс красунь» (робота в парах)

Після того, як учні написали рядок букв, їм пропонується серед букв вибрати «Красуню» (найкраще написану букву) і «вдягнути» їй корону (намалювати над нею) та «Попелюшку» (найгірше написану букву) і по­ставити над нею лише крапочку.

— А зараз перетворіть «Попелюшку» на прекрасну принцесу і напишіть якомога краще наступний рядок букв у зошиті.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Учитель пропонує дітям заплющити очі й під повільний раху­нок зробити кілька обертів головою. Потім розплющити очі. Пере­вести погляд у вікно. Знайти за вікном предмет, розташований якомога далі.

Пальчикова гімнастика

Сірі гуси налетіли

(поворушити пальчиками у повітрі)

І на лузі тихо сіли.

(Покласти долоні на стіл.)

Походили, походили, («ходити» пальчиками по столу)

Попоїли, попоїли,

(стукати пальчиками по столу)

Знялися і полетіли.

(Поворушити пальчиками у повітрі.)

 

5. Продовження роботи в зошиті

1) Письмо поєднання букви і з довгою прямою Із заокругленням внизу праворуч і петлею вгорі

— Починаємо писати від верхньої рядкової пряму коротку лі­нію вниз на себе. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч і ведемо похило вгору. Заокруглюємо ліворуч на відстані, яка до­рівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до нижньої ряд­кової.

Торкаючись верхньої міжрядкової лінії, ведемо вниз на себе до­вгу пряму лінію до нижньої рядкової лінії. Торкнувшись нижньої робочої лінії, заокруглюємо праворуч.

Закінчуємо писати близько середини робочого рядка. Одним дотиком до паперу над першим елементом вище верхньої рядкової лінії ставимо крапку.

Наступний рядок пишемо самостійно.

2) Письмо буквосполучень

— Зверніть увагу на поєднання букв і та у. Вони з’єднуються верхнім поєднанням. Букви і та м — нижнім поєднанням, і та о — середнім.

Письмо буквосполучень іу, ім, іо, уі

VI. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Загадки

Надується, напижиться,    

 Почне лопотати,

 Цікаво белькотати. (індик)

 

І підслухало розмову
І з’єднало слово словом.
І співає всі пісні
І веселі і сумні.
Над собою крапку носить
І нічого в нас не просить.(буква і)

 

2. Звуковий аналіз слів, записаних на дошці

— Учні 1-го ряду роблять звуковий аналіз слова, у яко­му і стоїть на початку; 2-й ряд — у середині; 3-й ряд — у кінці.

VII. Підсумок уроку

— Яку букву ви навчилися писати?

— Який звук вона позначає?

— Зі скількох елементів вона складається? Назвіть їх.

— Доберіть слова з цим звуком (на початку, в середині, в кінці.)

 

docx
Додав(-ла)
Ганцева Ольга
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку