Мета:
Тема. Письмо великої букви Л, складів і слів з нею.
Мета:
Тип уроку: вивчення і первинне закріплення знань.
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь з елементами бесіди, пояснення); наочні (таблиці, комп’ютерна презентація ), практичні(вправи з письма), інтерактивні (вправа «Мікрофон»).
ФОПД: фронтальна, колективна(статична пара), індивідуально-відокремлена.
Обладнання: мультимедійна презентація, таблиці, фішки для звукових моделей, робочий зошит з письма; плакат «Правильно сиди під час письма».
Хід уроку
I. Організаційний етап.
1.Привітання (Слайд 1).
Учитель
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь…
Діти (разом). Добрий день!
Учитель
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли -
працювати почали.
2. Автотренінг (Слайд 2).
- А зараз проведемо автотренінг і налаштуємося на урок.
Учитель
Очі дивляться…
Діти(разом)
Та все бачать.
Учитель
Вуха слухають…
Діти(разом)
Та все чують.
Учитель
Голова…
Діти(разом)
Думає.
II. Контроль знань учнів.
1. Бесіда.
- Яку букву ми продовжували вивчати на уроці читання?
- Які звуки вона позначає?
- Про кого ми читали в букварі?
- Які слова запам’ятали з буквою л?
2. Гра «Впіймай твердий звук [л] ». (Вчитель називає слова, учні плескають в долоні на слово, в якому чуємо [л].
Слова: стіл, лелека, ліс, лев, слон, літо, листопад, парта, листя, літак,лис, калина.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
1. Бесіда.
- Назвіть імена, що починаються зі звуків [л] або [л']. (Лада, Лариса, Леся, Ліна, Ліля, Леонід, Люба, Люда…)
2. Читання вірша.
- Послухайте вірш (Слайд 3). Яке ім’я в ньому зустрічається?
Ліда любить лимонад.
Вип’є трохи — та й у сад.
А повернеться із саду —
Знову просить лимонаду.
- Тож яке ім’я в вірші зустрічається?(Ліда)
- Зробіть звуковий аналіз слова Ліда. Попрацюємо в парах. У кожного з вас на парті лежить конверт з фішками для звукових моделей. Відкрийте його і можете приступати до роботи.
3.Казка про велику букву Л.
- Звідки з’явилася велика літера, ви дізнаєтеся, коли прослухаєте казку. Тож уважно слухайте.
4.Оголошення теми уроку.
- Тема нашого уроку звучить так(Слайд 4): «Письмо великої букви Л, складів і слів з нею.»
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Графічний аналіз букви Л.
- З яких елементів складається буква Л? Пригадайте, при написанні яких літер ми зустрічалися з подібними елементами?(А,М).
- Зіставте малу і велику літери л Л (Слайд 5). Що можна сказати про їхню форму, розмір?
2. Порівняння друкованої й рукописної великої букви Л («ел»).
3. Повторення правил сидіння за партою та користування ручкою, зошитом під час письма. (Розглядання плаката.)
- Розгорніть зошит, покладіть його перед собою, лівою рукою притримуйте його(Промовляння лічилки,слайд 6).
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
4. Показ написання великої букви Л («ел») вчителем на дошці з коментуванням (Слайд 7).
5.Створення рухового образу букви(письмо в повітрі).
6. Обведення зразка літери в зошиті, написання за пунктирними лініями.
7. Вправи з письма:
- написання букв
- написання трьох букв самостійно
- аналіз помилок
- дописування рядка літери
8.Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика.
Оцей пальчик – наш дідусь,
Оцей пальчик – баба,
Оцей пальчик – наш татусь,
Оцей пальчик – мама.
А цей пальчик – хлопчик наш
І зовуть його Тарас.
9.Письмо складів Ла, Ло, Ли,Лі. (пояснити з’єднання)
- Прочитайте склади на другому і третьому рядках.
- Спробуйте назвати імена людей, що починаються складами Ла, Ло, Ли, Лі.(Лариса, Лола, Ліна.)
- На який склад ми не дібрали ім’я? Може, ви знаєте прізвище, що починається зі складу Ли?Доберіть слова з цим складом.
V. Первинне закріплення знань учнів.
1. Написання слів з буквою Л(«ел») в прописі.
2. Фізхвилинка (Слайд 8).
Ми писали, ми трудились,- стискання пальців рук
Наші пальчики втомились,
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти.
Раз, два, три, чотири, п'ять - струшування кистями рук
Будем знову ми писать.
Відпочивши дружно, враз - колові рухи кистями рук
Приступив до праці клас.
VІ. Контроль і самоперевірка знань.
1. Письмо слів на дошці та в робочому зошиті.
2. Розвиток зв’язного мовлення.
Розгляд малюнка на с.14.
- Що намальовано у верхній частині прописів?
- Що роблять батьки?
- Як називають таке дитя? Чому? (Немовля. Воно не вміє ще розмовляти.)
- Що таке колиска?(Слайд 9) (Невеличке ліжечко для спання і колисання дитини.)
- Зробіть звуковий аналіз слова колиска. Накресліть схему слова під малюнком.
- Скільки складів у слові колиска ?
- У якому складі є твердий приголосний [ л ] ?
- Послухайте колисаночку, що надрукована біля малюнка(Слайд 10). Запам’ятайте слова зі звуками [ л ], [ л'].
- Як треба співати колисаночку маленькій дитині? (Тихо,лагідно.)
- Складіть речення про колиску за схемою, що накреслена під малюнком.
VII. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон» (Слайд 11).
- Яку букву вчилися писати?
- Коли вживається велика буква?
- Скільки звуків позначає буква «ел»?
- Що нового дізнались на уроці?
- Добре того навчати, хто хоче все знати! Поаплодуємо собі за хорошу роботу (Слайд 12).