Письмове додавання у випадку трьох доданків.

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та природознавства, в якому дібраний цікавий та пізнавальний матеріал для дітей про Північну Америку. Використовуючи цей матеріал, діти набувають обчислювальні навички додавання багатоцифрових чисел у випадку кількох доданків.
Перегляд файлу

УРОК З МАТЕМАТИКИ У 4 КЛАСІ НА ТЕМУ

Письмове додавання у випадку трьох доданків. Розв’язування задач вивчених типів.

 

 

 

Вчителя початкових класів

Чернігівського ліцею № 22

Стельмашенко Галини Василівни                      

 

 

Мета:                                                                                                                                                                                                                                          формування предметних компетентностей: вчити виконувати письмове  додавання багатоцифрових чисел у випадку трьох додаків; формувати навички письмового додавання із застосуванням переставного закону додавання; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі вивчених типів; розвивати логічне мислення;                                                                                                                     формування ключових компетентностей: уміння вчитися, організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та роботу однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;                                                                                           комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;                                                                                                             соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;                             інформаційної: розширити знання учнів з природознавства.

Тип уроку: інтегрований, комбінований.

Обладнання: презентація «Північна Америка», карточки для самостійної роботи в групах, карточки для розв’язування задач на рух, карта Північної Америки, пазли.

 

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу. Психологічна установа.

- Багатьом людям подобається мандрувати. А вам, діти, подобаються подорожі?

- Сьогодні на уроці ми спробуємо здійснити віртуальну подорож. Щоб урок наш був результативним, якими повинні ми бути на уроці? ( організованими, уважними, дисциплінованими…)

- Розшифруємо формулу успіху:                                                                                                      У – уважні,                                                                                                                                       С – спокійні,                                                                                                                                                  П – позитивні,                                                                                                                                    І – ініціативні,                                                                                                                                  Х – хороші.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Складання з пазлів карти Північної Америки. Перевірка домашнього завдання.                                                                                                                    – Назвати найбільше число з домашньої роботи. (109375= 345717 - 236342).                                                                                                                   – Назвати п’ятицифрові числа у порядку зростання.                                                 

20092 = 56317 – 36225                  46203 = 91560 – 45357                                            88788 = 710000 – 621212

  • Прочитати розв’язок задачі: 1) 1257 + 3264 = 4521                                                                                                                                                2) 4521 – 1239 = 3282                                                    - Подивіться на дошку, карту якого материка ми отримали?                             ( Північної Америки). Сьогодні наша подорож до цього континенту.
  1. «Складаємо валізи». Наші валізи – це математичні знання. (з використанням прийому «Мозковий штурм»).
  • Що таке швидкість?
  • Як знайти швидкість?
  • Якими одиницями вимірюється швидкість?
  • Як знайти периметр прямокутника зі сторонами а і b?
  • Як знайти відстань? Одиниці вимірювання відстані.
  • Як знайти периметр квадрата зі стороною а?
  • Одиниці вимірювання часу. Як знайти час?
  • Як називаються компоненти дії додавання?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Якою дією можна перевірити додавання? Як?
  1. Каліграфічна хвилинка.                                                                                                        – Записати багатоцифрове число:одна частинка – це сьогоднішнє число (13), наступна – який по порядку місяць (2), остання – дві останні цифри поточного року (19).                                                               Відповідь:13219.                                                                                                              – Записати сусідів цього числа. (13218, 13220).                                                                     До цього числа ліворуч допишіть цифру 5. На скільки збільшилося це число? ( число 513219, збільшилося на 500000)                                                                  - У скільки разів збільшиться число 13219, якщо праворуч дописати 0? ( отримуємо число 132190, воно збільшилося у 10 разів).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Сьогодні на уроці ми будемо вчитися виконувати письмове додавання в у випадку, коли додаємо три доданки, розв’язувати різні типи задач, подорожуючи Північною Америкою.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Інформаційна хвилина ( Матеріал з серії «Початкова школа. Мій конспект». М. О. Володарська, Природознавство, - Харків, «Основа» 2015). Презентація про материк.

Північна Америка – третій за розміром материк Землі після Євразії та Африки. Вона розташована в північній і одночасно західній півкулях. Материк омивається трьома океанами: Тихим (із заходу), Атлантичним (зі сходу), Північним Льодовитим (з півночі).                                                                    Північна Америка – материк контрастів. З космосу вона нагадує трикутник.                         Це надзвичайно дивовижний материк. Саме тут можна зустріти географічні дива і парадокси. Острів Гренландія – «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м. Океан з оманливою назвою Тихий. Саме на цьому материку знаходяться найдивовижніші об’єкти: унікальна карстова печера – Мамонтова, один із найкрасивіших і найдивовижніших водоспадів світу – Ніагарський, найбільше прісноводне озеро  - озеро Верхнє – найбільше з п’яти Великих озер Північної Америки, велична та яскрава річка – одна з найдовших у світі – Міссісіпі. Найбільшу за протяжністю гірську систему Землі утворюють Кордильєри, які простягнулися з півночі на південь більш ніж на 18 тис. км. Вони поділяються на Кордильєри Північної Америки й Кордильєри Південної Америки, або Анди. Це все – Північна Америка. Кому захотілося там побувати?

  1. Розробляємо маршрут подорожі. Опрацювання навчального матеріалу.
  1. Розв’язування задачі.

Щоб потрапити до Нью–Йорка, треба з Чернігова проїхати автобусом до Києва 140 км, літаком з Києва до Лондона пролетіти 2398км, з Лондона до Нью–Йорка – 5576км. Яку відстань треба подолати від Чернігова до Нью–Йорка (через Лондон)?

- Яким транспортом ми користувалися? (автобусом і літаком)                                                 - Скільки кілометрів проїхали автобусом до Києва? (140 км)                                         - Яку відстань подолали літаком? (2398км та 5576км)                                                                   - Яке питання задачі?                                                                                                                    - Який розв’язок задачі?                                                                                                 Пояснення вчителем письмового додавання: 5576км+2398км+140км=8114км.

2) Первинне закріплення. Робота по підручнику № 692 с. 111 прокоментувати виконня дії.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого. Робота по підручнику (с. 111 № 693) (фронтально з використанням прийому «Коментування»).

 21 635+32 574+5 436 = 59 645                567 190+14 348+4 102 = 585 640                                          573 134+224 815+3 456 = 801 405         

V. Самостійна робота (робота в групах).

І група досліджує гірську систему Кордильєр. (Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).                                                                                                                    Гори Кордильєри – це група гірських систем в Північній Америці, яка тягнеться вздовж узбережжя Тихого океану. Вони поділяється на Північні Кордильєри, Центральні Кордильєри  (Берегові хребти і Скелясті гори)і Південні Кордильєри. Найвищі вершини г. Мак – Кінлі, г. Елберт, г. Вітні.                                

1) Задача.                                                                                                                                                                Висота гори Елберт 4339 м, а гора Вітні на 79 м вища за гору Елберт. Гора Мак – Кінлі на 1775 м вища за гору Вітні. Яка висота г. Мак – Кінлі?                                      Розв’язок: 1) 4339+79=4418 (м) – висота г. Вітні                                                                                           2) 4418+1775=6193 (м) – висота г. Мак – Кінлі                                                           2) Розв’язати приклад:  43 643+62 316+201 112 = 307 071

 

ІІ група досліджує горни вершини Аппалач. (Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).                                                                                                                                                                                           Це старі гори у вигляді декількох паралельних хребтів середньою висотою 1 000—1 300 м. Окремі вершини мають понад 2000 м — найвища точка, гора Мітчелл. Назва походить від імені індіанського племені аппалачі.                        1) Задача.                                                                                                                                Гора Вашингтон має висоту 1916 м, це на 121 м нижче, ніж гора Мітчелл.  Яку висоту має гора Мітчелл?                                                                                                         Розв’язок:  1916+121=2037 (м) – г. Мітчелл                                                                                                                                      2) Розв’язати приклад:  150 673+37 284+230 016= 417 973                                

 

ІІІ група досліджує ріки Північної Америки. (Джерело: http://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ipgoe_kfg_PN%20Ameryka/230.html )                                                                                                                                                       Найбільшою річкою Північної Америки є Міссісіпі, назва якої в перекладі з індіанської мови означає "Велика річка". В неї впадають річки Міссурі  та  Огайо. Це найбільші її притоки. Свої води вони несуть до Атлантичного океану. Річка Міссісіпі є гордістю США.                                                                         Річка Маккензі є найдовшою річкою Канади і названа на честь її відкривача  - Олександра Маккензі. Впадає річка у Північний Льодовитий океан.                   

Колорадо  бере початок у Кордильєрах. Річка, як і всі горні річки бурхлива та багатоводна. Тече у вузьких і глибоких ущелинах  Гранд каньона. Впадає у Каліфорнійський залив Тихого океану.                                                                                                            1) Задача.                                                                                                                            Довжина річки Маккензі 1738 км, а Колорадо – на 596 км довша. Яка довжина річки Міссісіпі, якщо вона довша на 1444км, ніж Колорадо?   

Розв’язок: 1) 1738+ 596= 2334 (км) – довжина р. Колорадо,                                                                                 2) 2334+1444=3778 (км) – довжина р. Міссісіпі                                                                             2) Розв’язати приклад: 357 314+141 308+22 306 = 520 928       

 

ІV група порівнює водоспади  Африки та Північної Америки. (Джерело: https://dovidka.biz.ua/vodospad-viktoriya-tsikavi-fakti/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua ), (https://cikavo-znaty.com/468-ckav-fakti-pro-nagarskiy-vodospad-html/).

Найвідоміший водоспад Африки – водоспад Вікторія. В перекладі з мови місцевих мешканців назва водоспаду означає «дим, який гримить». Шотландський дослідник Девід Лівінгстон першим з європейців відвідав водоспад у 1855 році і назвав його на честь своєї дочки – Вікторії, хоча всі думали, що він назвав його на часть королеви Вікторії.

Ніагарський водоспад розташований на річці Ніагара – здавна славиться міццю і чарівністю. Назва « Ніагара » пішла від ірокезького слова, що в перекладі означає «грім води». Ніагарський водоспад довгий час вважався потенційним джерелом енергії. Одна з найперших спроб використовувати його як джерело енергії була зроблена в 1759 році.

1) Задача.                                                                                                                            Висота водоспаду Вікторія 108 км, це у 2 рази вище, висота Ніагарського водоспаду. Яка висота Ніагарського водоспаду?   

 Розв’язок: 1) 108 : 2= 54 (м)                                                                                                                                                                   2) Розв’язати приклад: 2346+7815+394 = 10555       

 

V група досліджує озера Північної Америки (Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії). 

Вели́кі озе́ра  - група з п'яти крупних озер (Верхнє,  Гурон,  Мічиган,  Ері,  Онтаріо) у Канаді та США. Це один із найбільших прісноводних басейнів Землі.

1) Задача.                                                                                                                            Глибина найменшого озера Єрі 64 м,а Верхнє озеро на 342 м глибше. Яка глибина цього озера?   

Розв’язок: 1) 64 + 342= 406 (м)                                                                               2) Розв’язати приклад: 788+4509+36=5333.

VІ. Підсумок уроку.                                                                                                                                – Чи сподобалась вам подорож континентом?

Технологія «Продовж речення».                                                                                                       Ми навчилися…                                                                                                                       Дізналися…                                                                                                                                                 Мені сподобалося….

VІІ. Домашнє завдання.

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку