Тема: «Письмове віднімання трицифрових чисел. Творча робота над задачами». Весняна подорож
Мета уроку:
Обладнання: лист від Весни, мультимедійна дошка, комп’ютер,
Тип уроку: закріплення та систематизації знань.
Форма проведення: урок – подорож.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Рефлексія настрою.
Стали всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати,
Лише думати, міркувати,
Старанно і творчо
Математику вивчати.
1. Лист від Весни.
Добрий день, любі учні 3 класу!
Дуже прошу мені допомогти. Зла, холодна зима не хоче мене пускати на землю. Вона заморозила все навкруги: ріки вкриті крижинами, скрізь великі замети, сніг. Якщо ви будете добре працювати і виконаєте правильно усі завдання, які трапляться вам на шляху, то зима відступить.
Посилаю вам план подорожі.
1. Зупинка «Каліграфія».
2. Зупинка «Усний рахунок».
3. Зупинка «Обчислювальна».
4. Зупинка «Задача».
5. Зупинка «Поміркуй».
З повагою Весна.
2. Ознайомлення з планом подорожі.
- Сьогодні у нас незвичайний урок з математики, відповідальний. Саме від нашої сьогоднішньої роботи на уроці залежатиме, як скоро наступить весна, стане тепло, зацвітуть перші весняні квіти.
- Чи ви готові допомогти Весні?
- Що ж ми візьмемо з собою у подорож? ( Спостережливість, кмітливість, розум, увагу, охайність).
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
- Ви повинні продемонструвати, як ви навчилися усно та письмово додавати трицифрові числа, розв’язувати задачі на три дії.
Знання цієї теми, діти, вам знадобляться при вивченні математики в 4 класі, при знаходженні будь – яких обчислень, як у розв’язуванні задач, так і у житті.
Працювати ми будемо в групах. Кожна група буде отримувати цукерку за правильно і швидко розв’язане завдання.
В кінці уроку ви кожен оціните свої знання ось на цій шкалі (малюнок на дошці).
IІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.
Розпочнемо подорож зі стежини «Каліграфія».
а) Запишіть каліграфічно рядочок числа 28, що ви знаєте про це число.
б) У другому рядку, за допомогою записаних цифр утворіть і запишіть 5 трицифрових чисел, використовуючи цифри 2 і 8. Зачитайте їх.
Молодці, впоралися.
2. Зупинка « Усний рахунок»
а) Гра « По заметах».
Подивіться на дошку.
- Вам необхідно швидко і правильно усно обчислити подані приклади. Якщо будемо працювати швидко, то замети розтануть і з’явиться травичка.
620+110 860-40
555-333 940+30
555+333 820+80
Молодці!
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
Пояснення на дошці. Письмове віднімання трицифрових чисел.
3. Зупинка « Обчислювальна»
- Ще вчора ви ліпили сніговиків. Давайте розв’яжемо на сніговиках приклади і розшифруємо слово, яке їх знищить.
Відкрийте підручник на ст. 35, №252.
Фізкультхвилинка.
4. Зупинка « Задачна».
№253, №254
№255
- Ось ми і виконали всі завдання. За це Весна посилає нам сонце.
(На промінцях сонця слово «молодці»)
1. Підраховування цукерок у групах.
2. Самооцінювання на шкалі.
3. Оцінювання вчителем.
V. Підсумок уроку.
VІ. Домашнє завдання.