Сьогодні ми пригадаємо особливості художнього стилю мовлення, працюватимемо над створенням твору-опису тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності. А описувати ми будемо тваринку, яка живе поряд із нами вже близько 30 тисяч років. Ми піклуємося про неї, а вона любить нас, захищає та допомагає нам.
3. Чому втік песик від Марійки? Можливо, тому що вона його образила. На жаль, люди бувають дуже жорстокі, але милосердних, співчутливих, толерантних людей з добрим серцем значно більше. Ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх друзів і пам’ятайте: ми назавжди відповідаємо за тих, кого приручили.
- Використанням слів із суфіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (робота з текстом №2) 1. Випишіть з тексту №2 слова, виділені зеленим кольором, розберіть їх за будовою (робота біля дошки). 2. Зробіть висновок, які суфікси надають тексту емоційного забарвлення? 3. Пригадайте, що таке суфікс? Для чого служить? 4. Яка значуща частина слова також служить для творення нових слів?
Домашнє завдання 1. Намалюйте свого домашнього улюбленця (за бажанням) 2. Добір лексичного матеріалу (роздруківка на партах): Тулуб – маленький, великий, витягнутий Шерсть – довга, коротка, густа, гладенька, пряма, кучерява, блискуча, тьмяна, жорстка, м’яка, пухнаста, шовковиста. Лапи – довгі, короткі, криві, рівні Хвіст – довгий, короткий, куций, пухнастий, прямий, шаблеподібний Вуха – довгі, висячі, настовбурчені, гострі, великі, маленькі Морда – загострена, коротка, тупа, приплюснута, прямокутна, видовжена, кругла. Очі – чорні, карі, зелені, сірі, темні, грайливі, блискучі, сумні, веселі, злі.