Тема. РМ. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.
Мета: удосконалити вміння школярів щодо написання творчих робіт; розвивати навички складати тексти розповідного характеру з елементами роздуму, викладаючи матеріал логічно й послідовно та використовуючи при цьому мовні засоби відповідно до комунікативного завдання; виховувати шанобливе ставлення до рідних людей, почуття гордості за їх досягнення.
Тип: розвиток комунікативних навичок учнів.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Це цікаво!
Чи відомо вам, що Книга рекордів Гіннесса з’явилася на світ унаслідок суперечки. Британський інженер Г’ю Бівер на полюванні посперечався з товаришами про те, яка з диких пташок є найшвидшою. Друзі переглянули кілька різних довідників, але відповіді не знайшли. Тоді й вирішив Гʼю Бівер створити книгу, де буде зафіксовано всі рекорди. Цікавим є той факт, що за увесь час існування Книги рекордів Гіннесса (а першу надруковано 1955 року) до неї внесено імена п’ятдесяти п’яти українців. Безперечно, ми вміємо дивувати. І кожен з вас має шанс потрапити на сторінки цього чудового видання.
Тож для того, щоб пришвидшити цю радісну подію, ми з вами вже сьогодні напишемо твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі про те, чи зміг би хтось із членів вашої родини встановити рекорд?
ІV. Актуалізація опорних знань
Пригадаймо!
Твір-роздум – це монологічне висловлювання, яке має на меті довести істинність чи хибність головного твердження (тези) тексту за допомогою системи доказів (аргументів). |
|
V. Підготовча робота до написання твору розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів
Розмірковуймо! Якими унікальними здібностями наділено когось із ваших рідних? Можливо, батько підкорив найвищу гірську вершину чи мама за одну хвилину зліпила 20 вареників? Може, ваш дідусь спіймав дуже велику рибину чи бабуся виростила найбільший кавун? Переконана, що й ви, мої любі учні, наділені неабиякими талантами. А ще ж у вас є братики й сестрички, які також мають певні обдарування.
Скористаймося підказкою.
Хто із членів моєї сім'ї міг би встановити рекорд?
Що б це було?
План
І. Традиції (заняття, уподобання, захоплення) моєї родини.
ІІ. Кого з рідних можна назвати рекордсменом?
1.Якими унікальними здібностями (якостями) наділено цю особистість?
2. Який рекорд могла б установити ця людина?
ІІІ. Висновок.
VІ. Самостійне складання твору розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі
Подбаймо!
На попередніх уроках ми з вами вивчили розряди займенників за значенням. Тож у своїй роботі використайте займенники, що належать до різних розрядів (вам допоможе таблиця, розміщена на С.214).
Попрацюймо!
Напишіть твір з елементами роздуму «Хто із членів моєї сім'ї міг би встановити рекорд? Що б це було?»
НЕ ЗАБУДЬТЕ в тексті використати займенники, що належать до різних розрядів. Орієнтовний обсяг роботи – 1,0-1,5 сторінки.
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання
Завершити роботу над складанням твору.