Пісня у сольному та ансамблевому виконанні

Про матеріал
Мета: - Поглибити знання вихованців про жанр «пісня», різновиди пісень, застосування. Поняття сольного та ансамблевого виконання. Соліст, дует, квартет, ансамбль, хор - Розвиток вокальних вмінь та навичок, музичного слуху, уваги та пам'яті, почуття ритму. - Виховання естетичного та музичного смаку,любові до пісенного жанру, до музики
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«МІСЬКИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ГОРИЦВІТ»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

Розробка уроку вокального ансамблю для молодшої групи

Студії сучасного вокалу «МIX» на тему :

 

«Пісня у сольному та ансамблевому виконанні»

 

 

Без названия.png

 

 

Підготувала керівник гуртка

Студії сучасного вокалу «МIX»

Андрусенко І.Б

 

 

 

 

2020 р.

Розробка уроку вокального ансамблю для молодшої групи

Студії сучасного вокалу «МIX» на тему :

 

«Пісня у сольному та ансамблевому виконанні»

Мета:  

  • Поглибити знання вихованців про жанр «пісня», різновиди пісень, застосування. Поняття сольного та ансамблевого виконання. Соліст, дует, квартет, ансамбль, хор
  • Розвиток вокальних вмінь та навичок, музичного слуху, уваги та пам'яті, почуття ритму.
  • Виховання естетичного та музичного смаку,любові до пісенного жанру, до музики

Тип уроку: комбінований

Вікова категорія: 6-7 років

Вокальні твори та поспівки: «Весела пісенька» Ю.Ентін, «Їжак» муз.В.Герчик,В.Вітлін, сл.С.Прокофьєвой, «Весняне сонечко» муз. Л.Дичко, сл. М.Лисич

Обладнання: синтезатор (фортепіано), ноти вокальних розспівок, пісень,  конспект уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

  1.           Організаційний момент

 

Діти заходять до класу та сідають на місця. Оголошення теми та мети уроку. Перевірка співацької позиції

slide-1.jpg

Дихальні вправи: «Куляка», «Квіточка», «Гріємо долоньки», «Вітерець», «Торт зі свічками»

Артикуляційна гімнастика: «Язичок», «Коник», «Голка», «Куліси», «Каченя», «Мавпеня»

Дикційна гімнастика: «Машина», «Тигреня», «Бім,бім,бім – загорівся киці дім», «Сорока»

 

Вчитель: Діти!А давайте згадаємо вокальні твори, які ми з вами вчили у минулому році!

  •              Які це твори?
  •              Які вокальні вправи ви пам’ятаєте з минулого року?
  •              Які скоромовки ваші улюблені?
  •              Що таке пісня?
  •              Які пісні ви співали?

(Діти відповідають на питання)

Вчитель:Молодці!А зараз давайте з вами згадаємо пісню «Весела пісенька» та по співку «Маленький їжачок» з минулого року. Ви стали дорослі, вже багато чого навчились. Ось тепер, використовуючи ваші набуті знання давайте згадаємо ці твори

Виконання твору «Весела пісенька» Ю.Ентін


Завдання: досягти плавного , легкого звучання; формування навички м'якої атаки звуку.

1) виконання зі словами;

 2) виконання на склад «лю»;

3) виконання на склад «ду»;

 

(Виконання твору)

 

Виконання поспівки «Їжак» муз.В.Герчик,В.Вітлін, сл.С.Прокофьєвой

 Завдання: досягти того, щоб куплети виконувалися по - різному, а саме:

 1 куплет - рухливо, весело, грайливо.

Спосіб ведення звуку - легке стаккато. Тверда атака звуку.

 2 куплет - повільно, ніжно. Спосіб ведення звуку - легато. М'яка атака.

unnamed.jpg

 

(Виконання поспівки)

 

  1.       Основна частина

Вчитель: Діти!А як ви гадаєте,яку поспівку можна назвати піснею?

Хто складає та пише музику?

У різних життєвих ситуаціях люди співали пісні по різному,пісні з різними настроями: веселі,сумні,величальні, святкові, грайливі тощо.

А які пісні співають у вашій родині?

Пісня – це словесно-музичний вид творчості,яка супроводжує людину усе життя.

Існують різні види пісенної творчості:

  1.          Народні пісні
  2.          Розважальні пісні (у тому числі естрадні)
  3.          Хорові твори (виконується хоровими колективами)
  4.          Театральні (в тому числі опери, пісні із кінофільмів тощо)

Вокальні твори можуть виконуватись сольно,у ансамблі, хором

Сольне виконання – спів твору одного виконавця

Ансамблеве виконання – спів твору разом із іншими виконавцями. У дуеті – 2 виконавця (2 солісти, соліст та акомпанемент)

Тріо ,Квартет ,квінтет – виконання твору 3,4,5 виконавцями

Хор – виконання твору ансамблем більше 15  осіб.

Вчитель: Зараз ми з вами познайомимось із новим вокальним твором!Ось послухайте текст пісні:

 

 

Робота над піснею «Весняне сонечко» муз. Л.Дичко, сл. М.Лисич

1.Світить сонце на віконце,

Біга зайчик по стіні,

Кіт зрадів, що світить сонце,

Гріє спинку на вікні!

 

Приспів:

Жайвір в полі за рікою

Вже колише тишину,

Разом з піснею дзвінкою

Він приніс до нас весну!

 

2. Із дахів тече, неначе

Хтось водичку ллє з відра,

То зима від горя плаче,

Що пройшла її пора...

 

Приспів.

 

Сонце! Сонце!

Одне на світі

Ти світи мені, світи!

Сонце! Сонце!

Світи мені, світи!

 

Вчитель: Діти!Який характер має твір? Який настрій твору?

  • У виконанні скількох учасників звучить ця пісня?
  • Чи можна цей твір виконувати сольно?
  • А хором?

 

 

(Діти відповідають)

 

  1.          Демонстрація твору. Слухання. Аналіз
  2.          Бесіда про характер твору,засоби музичної виразності
  3.          Розучування літературного та музичного тексту 1 куплета та приспіву
  4.          Робота над мелодичною лінією
  5.          Робота над ритмічною структурою твору. Проплескування долей такту.

 

Вчитель: Діти!А як ви гадаєте, яка ця пісня – народна чи професійна?

  • Який характер твору?
  • Які засоби вокальної виразності ми з вами використовували?
  • Яка ритмічна структура твору?

(Діти відповідають)

 

  1.     Підсумок заняття

Вчитель: Підсумовуючи сьогоднішнє заняття, давайте згадаємо, з яким поняттям ми сьогодні познайомились?

  •              Що таке пісня? Які бувають пісні?
  •              Що таке соло,ансамбль та хор?
  •              Які твори ми згадали на уроці з минулого року?
  •              Якмй твір ми почали вивчати?
  •              Який характер твору?Це професійна чи народна  пісня?

 (Діти відповідають)

Бачу ви багато запам’ятали з сьогоднішнього заняття. Надіюсь, ваша скарбничка знань та вмінь  поповнилася

А ще надіюсь, що вам це заняття сподобалось!

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку