17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Питання для розвитку критичного мислення на уроках літературного читання. 3 клас «Про Карлсона, що живе на даху» (Астрід Ліндгрен)

Про матеріал
Пропоную питання для розвитку критичного мислення на уроці літературного читання у 3 класі під час вивчення уривку з казкової повісті Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху». Я підготувала і використала ці питання для перевірки домашнього завдання методом «Карусель», але вчителі можуть використати їх відповідно до потреб та інтересів саме їхніх учнів.
Перегляд файлу

Питання для розвитку критичного мислення на уроках літературного читання.

3 клас «Про Карлсона, що живе на даху» (Астрід Ліндгрен)

 

Критичне мислення — це необхідна навичка і життєво важливий ресурс сучасної людини, так як воно базується на законах логіки та на розумінні психологічних процесів, які протікають у нашій свідомості. Критичне мислення допомагає в пошуку нових шляхів вирішення проблем.

Уроки літературного читання надають величезну можливість розвивати у дітей критичне мислення, адже саме на них можна задавати питання і не приймати на віру все, що нам пропонують (знак питання порівнюють з рибальським гачком, на який ловиться риба. Кожен повинен мати такий гачок); шукати докази, що підтверджують або спростовують отриману інформацію; накопичувати знання і розширювати світогляд.

Пропоную такі питання для розвитку критичного мислення на уроці літературного читання у 3 класі під час вивчення уривку з казкової повісті Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху».

  • Коли познайомилися Малий і Карлсон? Доведи це словами з тексту.
  • Чи хотів би ти бути схожим на Карлсона? Чому?
  • Хто з дійових осіб казки тобі найбільше сподобався? Чому?
  • Чи хотів би ти познайомитися з Карлсоном? Чому?
  • Яким ти уявляєш будинок Карлсона? Опиши.
  • Що ти думаєш про характер Карслона? Порівняй його зі своїм.
  • Чому у Карлсона і Малого були різни погляди на одні й ті ж самі вчинки?
  • Що розповів про себе Карлсон? Як ти думаєш, що з цього було правдою, а що – ні?
  • Яким ти уявляєш Малого? Опиши.
  • Чому Малий так хвилювався під час знайомства з Карлсоном? А як би почувався ти?
  • Якою ти уявляєш кімнату Малого? Опиши.
  • Яким ти уявляєш Карлсона? Опиши.
  • Про що б ти розпитав автора казки «Про Карлсона, що живе на даху?»
  • Що ти думаєш про характер Малого? Порівняй його зі своїм.

Я підготувала і використала ці питання для перевірки домашнього завдання методом «Карусель»ей варіант навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників у активну роботу з різними партнерами для обговорення дискусійних питань. Учні розсаджуються в два кола – внутрішнє і зовнішнє. Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє рухається. Можливі два варіанти використання методу – для дискусії (відбуваються «попарні суперечки» кожного з кожним, причому кожен учасник внутрішнього кола має власні, неповторювані докази), чи для обміну інформацією – в такому випадку учні із зовнішнього кола, рухаючись, збирають дані).

Що стосується розвитку критичного мислення у дітей, то важливо орієнтуватися не на запам’ятовування ними фактичного матеріалу, а на постановку проблеми і пошук її вирішення.

Важливо пам’ятати, що навчитися критично мислити — це як опанувати майстерність танцю чи якогось виду спорту — тільки практикуватися і не здаватися, а будь-які проблеми чи невдачі сприймати тільки як додатковий досвід.

 

Красавіна Людмила Михайлівна,

вчитель початкових класів

 КЗО «Солонянське НВО»

doc
Додано
1 квітня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку