Дана презентація ознайомить з поняттям "пізнавальна активність" і її рівнями, адже вона є однією з кардинальних проблем дидактики , всього процесу виховання.
“Активність” від латинського “activus” і означає діяльний, енергійний, ініціативний. Активність людини – це не природна риса, вона може змінюватися у зв’язку з розвитком особистості , зміною того соціального середовища, у якому людина перебуває. М. В. Дьомін визначає активність як надзвичайно високий етап діяльності. М. О. Данилов вважає, що активність – це риса людини. В. З. Коган розглядає активність як якісну характеристику, міру діяльності, ступінь її виявлення.
Номер слайду 3
Учитель. Батьки. Дитина. Пізнавальна активність – це самостійна, ініціативна діяльність дитини, спрямована на пізнання навколишньої дійсності й зумовлена необхідністю розв'язати завдання, що постають перед нею у конкретних життєвих ситуаціях. Ця якість не є вродженою. Вона формується протягом усього свідомого життя людини. Вирішальним чинником формування пізнавальної активності є спілкування дитини з дорослими — педагогом, батьками.
Номер слайду 4
Рівні розвитку активності в школярів:1. Репродуктивно- наслідувальна активність2. Пошуково-виконавча активність3. Творча активність
Номер слайду 5
Виділяють 3 групи дітей з різними рівнями пізнавальної активності: Діти з активним рівнем розвитку пізнавальної активності. Діти з відносно активним рівнем розвитку пізнавальної активності. Діти з пасивним рівнем пізнавальної активності.
Номер слайду 6
Завершити свій виступ хочу такими словами, що пізнання відіграє провідну роль в житті людини і визначає значення пізнавальної активності особи в усіх сферах діяльності: учбово – пізнавальній, трудовій, громадській, в процесі занять мистецтвом, фізичною культурою. Це положення зумовило те місце, яке посідає ця проблема у психічно–педагогічних дослідженнях. Отже, проблема пізнавання активності – одна з кардинальних проблем дидактики, всього процесу виховання, тому що в ній міститься джерела багатьох проблем: навчання учнів мисленню, розвиток пізнавальних інтересів, формування самостійності, визначення розумових здібностей, прищеплення уміння вчитися, а також надбання таких якостей, як спостережливість, цілеспрямованість, відповідальність тощо та оцінка результатів навчально–виховної роботи вчителів і школи в цілому. Висновок
Номер слайду 7
Список використаних джерелhttp://www.lnu.edu.ua/Pedagogika/periodic/visnyk/18/10_ignatova.pdf http://referat-ukr.comhttp://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/obrii/2008/Romanyuk.doc.pdfhttp://akolada.org.uahttp://5ka.at.ua/