Пізнавальна програма " Цікаво про корисне"

Про матеріал

Цей захід можна провести для учнів одного класу, однієї паралелі, а також для учнів 3 класу з різних шкіл. Мета програми - виховувати у дітей почуття патріотизму, громадянської свідомості, бережливе ставлення до власного здоров'я;продовжувати формування понять доброта, милосердя; розвивати вміння зорганізуватися для роботи в групах; продовжувати поповнювати словниковий запас. Застосовувалися різноманітні форми і методи роботи: робота в парах, групах, ігрові технології і т.ін..

Перегляд файлу

Мета. Виховувати у дітей почуття патріотизму, громадянської свідомості, продовжувати формування понять доброта, милосердя; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я; розвивати вміння зорганізуватися для роботи в групах; продовжувати поповнювати словниковий запас, виховувати почуття прекрасного.

Хід заняття.

1.Заходять діти. Сідають за парти. Звучить музика.

Енергізатор:

  • Подивіться один на одного.Усміхніться. Знайомство.
  • Мене звуть Ніна Іванівна. Давайте познайомимось.( Діти знайомляться, читаючи імена один одного).
  • Сьогодні у нас з вами буде цікава пізнавальна програма.( Діти читають назву на дошці).

В цей чудовий зимовий, хоч і холодний, день зібралися учні п’яти шкіл (встають по черзі учні кожної школи, діти вітають оплесками). Ми поговоримо з вами про цікаві речі, пограємось, навчимось чогось нового. Сподіваюсь,ви придбаєте тут нових друзів. То що, готові?

 

  • Подивіться на дошку. Що зображено на ній? ( На дошці зображено ялинку, їжачка, грибочок, хмарку, квіточку).
  • В яку групу можна об’єднати всі ці предмети? Як назвати все це одним словом?  ( Природа).
  • Молодці! Правильно.
  • Ось сьогодні ми з вами і поговоримо про природу, про людину як частину природи, як розумну істоту, що вміє дбати про неї, довкілля, своє здоров’я, шанує людей, що її оточують, творить на Землі добро.(Дівчатка танцюють танок « Парасольки».

 

2. Вам сподобалось? Тепер давайте трішки попрацюємо і пограємось. Згодні? Молодці!

      - Діти, подивіться уважно на предмет, що є у вас на грудях і розділіться на групи за кольором свого предмета. ( Листочок,грибочок, хмарка,квіточка,їжачок –всі одного якогось кольору. Вийшло п’ять груп: червона, жовта, зелена, синя, коричнева).

     - Молодці, ви добре і швидко впоралися з завданням. А Мудра сова приготувала вам перше випробуваня:

2.1. З розрізаних карток зібрати прислів’я та пояснити  його зміст. ( Діти отримують файл із картками).

                Без здоров’я немає щастя.

                Спорт і праця здоров’я дарують.

                Брудні руки загрожують бідою.

                Швидкого і спритного хвороба не наздожене.

                Хто спортом займається, той веселий і здоровий.

  • Гарно впорались ви і з цим завданням. Здоров’я дуже важливе для людини, і величезне значення для його зміцнення та збереження мають заняття фізкультурою і спортом. А оскільки ви такі кмітливі та спритні, то Мудра сова приготувала для всіх ще одне завданнячко.

2.2. Зібрати з частин картки зображення спортсмена та назвати цей вид спорту. ( Діти отримують файл із розрізаними картками).

     - І з цим завданням ви впорались блискуче. Молодці! Та щоб бути здоровим, треба вміти відпочивати.

Релаксаційна пауза.      

 

3.Заходять два хлопчики – «Професори».                                      

- Це тут сидять розумники й розумниці? Гарні учні. Про здоров’я дбають, спортом та фізкультурою займаються. Справжні мешканці планети Земля – нашого спільного дому. А в домі повинно бути добро і злагода. Ви з цим згодні?

 Добрим бути – зовсім це не просто,

 Не залежить доброта від зросту,

 Не залежить доброта від віку,

 Добрим треба бути нам довіку.

- Подивіться на цей невеличкий стенд. Як ви розумієте ці слова «Живи – добро твори» ? ( Діти дають відповіді). Що таке доброта? Над цим питанням люди замислювались з давніх давен. Давньогрецький філософ Платон стверджував: «Піклуючись про щастя інших, ми знаходимо своє власне щастя». ( Показую портрет Платона ).

- Як ви розумієте вислів: «Добрим серцем світ тримається»? (Діти відповідають).

- Доброта, милосердя – це речі, без яких не може бути щастя на Землі. Бути милосердним – це робити все, що в наших силах, щоб допомогти тому, хто цього потребує.

3.1. Завдання для груп.

- У нас тут є чарівна скринька. Представник від кожної групи підходить і бере завдання. Ви маєте закінчити речення, що написано на листку.

                            У мого друга загубилось цуценя…

                            Сергійко забув удома і зошит, і пенал…

                            Ми посварилися з Іринкою…

                            Татко прийшов з роботи похмурий…

                            Я побачив сусідську дівчинку, яка плакала…

( Представник кожної групи презентує відповідь ).

Підсумок.  Молодці! Я хочу вірити в те, що ніхто з вас ніколи не образить тваринку, не вдарить меншого від себе, не нагрубіянить  людині старшого віку.

Релаксаційна пауза.      

  • Ще раз розгляньте предмет, що у вас на грудях. Розподіліться на групи за формою предмета. Ось і є п’ять груп: 1-листочки, 2- грибочки і т.д…( Якщо важко, допомагаю).

       - Тільки що ми з вами говорили про добро, милосердя. Воно починається з родини. Шанування батьків – один з найсвятіших обов’язків людини. Батьки – то найдорожчі у світі люди. Вони вас люблять, пестять, виховують, піклуються про вас, хочуть бачити вас добрими і чуйними людьми.

І, звичайно ж, ввічливими.

4.1.  -Мудрій сові дуже сподобалось працювати з вами, вона хоче, щоб ви виконали ще одне її завдання. Ви ж знаєте ввічливі слова? Авжеж. Подивіться на цю квітку ввічливості. Вона зачарована. У неї немає пелюсток. Вона оживе тільки тоді, коли ви напишете слова ввічливості на пелюстках і повернете їх квітці.

   - Молодці! ( Діти читають написані слова). Ви чудово впорались із цим завданням. Слово має величезну силу! Як кажуть у народі, шабля ранить голову, а слово душу. Часто словом можна образити людину дуже сильно. Пам’ятайте про це.

   - Про багато корисних важливих речей ми сьогодні з вами говорили. Ви – маленькі громадяни нашої держави – України. Ви – творці її майбутнього. Та щоб стати справжнім патріотом, громадянином своєї країни, треба з дитинства набувати корисних звичок, знати про шкідливі, намагатися позбавлятися них.

4.2. Останнє завдання Мудрої сови: на дошці сонечко, а навкруги сонечка – картки з записами корисних та шкідливих звичок.

   - Завдання для груп: вибрати та прикріпити до променів сонечка картки, де записані корисні звички. ( Діти виконують завдання).

   - Тепер сонечко посміхається і нагороджує вас подарунками ( медалі та солодощі отримує кожна команда ).

5. Підсумок.

   - На цьому ми з вами прощаємось. Мені сподобалося з вами працювати, а вам? Візьміть у руки предмет, що прикріплений у вас на грудях. Якщо вам сподобалося – прикріпіть до сонечка, а ні – то до хмарки. ( За потреби допомагаю дітям).

   -  А зараз наостанок послухаємо пісню «Дорога добра», хто знає – підспівуйте!

До побачення! Дякую всім!

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку