Цей захід можна провести для учнів одного класу, однієї паралелі, а також для учнів 3 класу з різних шкіл. Мета програми - виховувати у дітей почуття патріотизму, громадянської свідомості, бережливе ставлення до власного здоров'я;продовжувати формування понять доброта, милосердя; розвивати вміння зорганізуватися для роботи в групах; продовжувати поповнювати словниковий запас. Застосовувалися різноманітні форми і методи роботи: робота в парах, групах, ігрові технології і т.ін..
Мета. Виховувати у дітей почуття патріотизму, громадянської свідомості, продовжувати формування понять доброта, милосердя; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я; розвивати вміння зорганізуватися для роботи в групах; продовжувати поповнювати словниковий запас, виховувати почуття прекрасного.
Хід заняття.
1.Заходять діти. Сідають за парти. Звучить музика.
Енергізатор:
В цей чудовий зимовий, хоч і холодний, день зібралися учні п’яти шкіл (встають по черзі учні кожної школи, діти вітають оплесками). Ми поговоримо з вами про цікаві речі, пограємось, навчимось чогось нового. Сподіваюсь,ви придбаєте тут нових друзів. То що, готові?
2. Вам сподобалось? Тепер давайте трішки попрацюємо і пограємось. Згодні? Молодці!
- Діти, подивіться уважно на предмет, що є у вас на грудях і розділіться на групи за кольором свого предмета. ( Листочок,грибочок, хмарка,квіточка,їжачок –всі одного якогось кольору. Вийшло п’ять груп: червона, жовта, зелена, синя, коричнева).
- Молодці, ви добре і швидко впоралися з завданням. А Мудра сова приготувала вам перше випробуваня:
2.1. З розрізаних карток зібрати прислів’я та пояснити його зміст. ( Діти отримують файл із картками).
Без здоров’я немає щастя.
Спорт і праця здоров’я дарують.
Брудні руки загрожують бідою.
Швидкого і спритного хвороба не наздожене.
Хто спортом займається, той веселий і здоровий.
2.2. Зібрати з частин картки зображення спортсмена та назвати цей вид спорту. ( Діти отримують файл із розрізаними картками).
- І з цим завданням ви впорались блискуче. Молодці! Та щоб бути здоровим, треба вміти відпочивати.
Релаксаційна пауза.
3.Заходять два хлопчики – «Професори».
- Це тут сидять розумники й розумниці? Гарні учні. Про здоров’я дбають, спортом та фізкультурою займаються. Справжні мешканці планети Земля – нашого спільного дому. А в домі повинно бути добро і злагода. Ви з цим згодні?
Добрим бути – зовсім це не просто,
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку,
Добрим треба бути нам довіку.
- Подивіться на цей невеличкий стенд. Як ви розумієте ці слова «Живи – добро твори» ? ( Діти дають відповіді). Що таке доброта? Над цим питанням люди замислювались з давніх давен. Давньогрецький філософ Платон стверджував: «Піклуючись про щастя інших, ми знаходимо своє власне щастя». ( Показую портрет Платона ).
- Як ви розумієте вислів: «Добрим серцем світ тримається»? (Діти відповідають).
- Доброта, милосердя – це речі, без яких не може бути щастя на Землі. Бути милосердним – це робити все, що в наших силах, щоб допомогти тому, хто цього потребує.
3.1. Завдання для груп.
- У нас тут є чарівна скринька. Представник від кожної групи підходить і бере завдання. Ви маєте закінчити речення, що написано на листку.
У мого друга загубилось цуценя…
Сергійко забув удома і зошит, і пенал…
Ми посварилися з Іринкою…
Татко прийшов з роботи похмурий…
Я побачив сусідську дівчинку, яка плакала…
( Представник кожної групи презентує відповідь ).
Підсумок. Молодці! Я хочу вірити в те, що ніхто з вас ніколи не образить тваринку, не вдарить меншого від себе, не нагрубіянить людині старшого віку.
Релаксаційна пауза.
- Тільки що ми з вами говорили про добро, милосердя. Воно починається з родини. Шанування батьків – один з найсвятіших обов’язків людини. Батьки – то найдорожчі у світі люди. Вони вас люблять, пестять, виховують, піклуються про вас, хочуть бачити вас добрими і чуйними людьми.
І, звичайно ж, ввічливими.
4.1. -Мудрій сові дуже сподобалось працювати з вами, вона хоче, щоб ви виконали ще одне її завдання. Ви ж знаєте ввічливі слова? Авжеж. Подивіться на цю квітку ввічливості. Вона зачарована. У неї немає пелюсток. Вона оживе тільки тоді, коли ви напишете слова ввічливості на пелюстках і повернете їх квітці.
- Молодці! ( Діти читають написані слова). Ви чудово впорались із цим завданням. Слово має величезну силу! Як кажуть у народі, шабля ранить голову, а слово душу. Часто словом можна образити людину дуже сильно. Пам’ятайте про це.
- Про багато корисних важливих речей ми сьогодні з вами говорили. Ви – маленькі громадяни нашої держави – України. Ви – творці її майбутнього. Та щоб стати справжнім патріотом, громадянином своєї країни, треба з дитинства набувати корисних звичок, знати про шкідливі, намагатися позбавлятися них.
4.2. Останнє завдання Мудрої сови: на дошці сонечко, а навкруги сонечка – картки з записами корисних та шкідливих звичок.
- Завдання для груп: вибрати та прикріпити до променів сонечка картки, де записані корисні звички. ( Діти виконують завдання).
- Тепер сонечко посміхається і нагороджує вас подарунками ( медалі та солодощі отримує кожна команда ).
5. Підсумок.
- На цьому ми з вами прощаємось. Мені сподобалося з вами працювати, а вам? Візьміть у руки предмет, що прикріплений у вас на грудях. Якщо вам сподобалося – прикріпіть до сонечка, а ні – то до хмарки. ( За потреби допомагаю дітям).
- А зараз наостанок послухаємо пісню «Дорога добра», хто знає – підспівуйте!
До побачення! Дякую всім!