|
Вітаю вас, мої любі! Сьогодні ми продовжимо говорити про речення. Познайомимось, що значить «речення за метою висловлювання». Попереду багато цікавого, тож починаємо наш урок. |
Запишіть число, класна робота
13 лютого
Класна робота
1. Каліграфічна хвилинка
Мілана Максим Михайло Мелітополь
- Прочитайте слова.
- Яка орфограма в цих словах?
- Запишіть ці слова, підкресліть велику букву.
2. Робота з прислів’ям
Діти, що вам відомо про речення? |
Все добре переймай, а зла уникай.
|
З чого складається речення? |
|
Чим цікаве подане речення? |
|
Як ви розумієте це прислів’я? |
|
Скільки слів в цьому прислів’ї? |
|
Запишіть прислів’я у зошиті. |
3. Словникова робота
Напишемо словниковий диктант
(слова за вибором)
Діти, подивіться на наступне слово
С Т О Л И Ц Я
|
- Що таке столиця? |
- Чому головному місту країни дали таку назву? |
Діти, колись у давнину нашою країною правив князь. І в головному місці знаходився його престол. Тому це місто називали «стольне» - головне. Від того і пішло слово СТОЛИЦЯ. |
Запишіть це слово, поставте наголос, підкресліть ненаголошений голосний.
Складемо словосполучення з цим словом
( красива, давня, рідна, улюблена, моя, велика)
4. Вивчення нового матеріалу
На канікулах діти побували в столиці
Яка красива і велична наша столиця
Хто з вас бував у Києві
|
Прочитайте речення. |
Можна читати їх з однаковою інтонацією? Чому? |
|
Про що йдеться в реченнях? |
|
Про що йдеться в 1, 2, 3 реченнях? |
|
Як треба прочитати 1, 2, 3 речення? |
|
|
|
Тож які розділові знаки поставимо в кінці цих речень?
На канікулах діти побували в столиці Яка красива і велична наша столиця Хто з вас бував у Києві
|
Вправа на порівняння
Прочитайте. Порівняйте опис двох квіток у двох віршах. Які види речень є в цих віршах? Запишіть вірш про підсніжник, підкресліть ненаголошені голосні у виділених словах .
Біленький підсніжник Долоньками грію, Для нього і холод Любов’ю розвію.
|
Ой ви, дзвоники мої, Квітки степові! Що ви дивитесь на мене Темно –голубі? |
5. Закріплення
Про які види речень сьогодні говорили?
Весела хвилинка
Плаче Настя, плаче мила-
Бабця їй не догодила.
Зі самісінького ранку
Має Настя забаганку:
"Плакати не перестану,
Кашку не люблю вівсяну!
Хочу чаю не з малинки,
А з чорниці, чи ожинки!
Хочу яблучко, не грушку,
Хочу з маком ще пампушку!"
І цілісінький так ранок-
Море, море забаганок!
Аж розсердилась бабуся:
"Вередлива в нас Настуся!
Неможливо їй вгодити,
Треба внучку замінити.
Діду, ми до магазину
Віддамо назад дитину!
Іншу дівчинку маленьку
Візьмемо собі - чемненьку!"
Настя, як слова ті вчула -
Примхи вмить свої забула.
Втерла сльози, чемно сіла -
-Все одразу зрозуміла!
Просить щиро: "Пробачайте!",
"Буду чемна! Не міняйте!"
Які речення авторка використовує у віршику?
Що таке речення? |
Які речення ми знаємо? |
6. Домашнє завдання
Прочитай вірш ще раз. Придумай три речення ( різні за метою висловлювання). Напиши речення у зошиті.
Обери свій настрій
|
|