Урок з української мови "Добір дієслів для висловлення власних думок" 2 клас

Про матеріал
Урок на узагальнення вивченого матеріалу про дієслово, доповнення речень дієсловами, розвиток усного і писемного мовлення, логічного мислення.
Перегляд файлу

 Розробка уроку з української мови

на тему

«Добір дієслів для висловлювання власних думок».

Мета: узагальнювати знання про дієслово, використовувати в усному та писемному мовленні влучні дієслова, тренуватися у вмінні ставити питання до слів дій предмета, вправлятися у складанні речень упорядковуючи слова за змістом і питаннями; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення мовлення; виховувати охайність, уважність, працелюбність.

Обладнання. Картки з завданнями, картки для об’єднання в команди, кубики Лего, підручник М. Захарійчук «Українська мова та читання. Частина 1» - К.: «Грамота»,2019.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Почнемо скоріш урок,

Бо хочеться дізнатись,

Що не стане нам морок

Все запам’ятати.

Діти об’єднуються в команди за допомогою карток – звіряток.

ІІ. Хвилинка каліграфії.

Послухайте віршик.

  «Сім’я» В. Ларіонова

Понеділок, наче тато,

В нього різних справ багато,

Та дочки його і синки

Помагають залюбки.

Ось вівторок – старший син,

Дуже працьовитий він.

З батьком в злагоді і згоді

І на полі, й на городі.

Середа, весела й мила,

Все попрала, все помила,

І розвісила сушитись.

Щоб набралось сонця й вітру.

Син четвер теж не ледачий,

Дуже спритний, роботящий.

З молотком він у дворі

Від зорі і до зорі.

П’ятниця біжить в садок

До малини, до грушок.

Повний кошик назбирає

І родину пригощає.

А субота куховарить,

І насмажить, і напарить,

Борщ, оладки, пампушки.

Із повидлом пиріжки

А неділя, наче мати,

Просить всіх відпочивати.

Приголубить, заспіває,

Гарну казку прочитає.

Запишіть дні тижня.

Вчитель записує на дошці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

-         Діти, зараз читатиму речення, а ви плескайте в долоні, коли почуєте дієслова. Для цього нам треба пригадати, які слова називаємо дієсловами? На які питання відповідають дієслова?

Пригріло весняне сонечко. На галявині з’явились перші квіти. Вилізла погрітись на сонці маленька мурашка. З теплих країв повертаються перелітні птахи. Зайчики міняють білі шубки на сіренькі.

Тож сьогодні ми будемо працювати з дієсловами, придумувати речення з цією частиною мови, правильно ставити питання до слів.

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу.

1.Зараз станемо поетами і зберемо віршик з розсипаних слів у вправі 179. Прочитайте вірш, у якому розгубились дієслова. Спишіть, вставляючи пропущені дієслова. Підбери слова, близькі за значенням.

2.Для виконання наступної вправи необхідно об’єднатися в групи ( діти об’єднуються в групи за допомогою кольорових картинок). Кожна група отримує картку з завданням. Необхідно вставити в текст дієслова з довідки.

… зимовий ліс. Скуті холодом,  … зимові дуби. Липи і верби    своє тонке гілля. Воно … схоже на металеві дротинки.    ніжні берізки від холоду.

Довідка. Спить, застигли, розкинули, стало, тремтять.

Як … мак. Рано – вранці на волохатому стеблі … великий зелений бутон. І раптом ми … , що бутон … .Зелені стрілки … впали на землю.

Довідка. Розпускається, гойдається, бачимо, лопнув, впали.

Сонечко … яскравіше. … перші весняні квіти. Птахи … з вирію. Біля нашої хати … мальви. Вузенька стежка … до криниці.

Довідка. Світить, розцвітають, повертаються, цвітуть, біжить.

3.Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться писати

Хочемо відпочивати.

Руки вгору, руки вниз,

Один на одного дивись.

Раз – два – потягнулись,

Три – чотири – посміхнулись.

Починаєм працювати,

Досить вже відпочивати.

4.Наступне завдання у групах: Складіть речення, упорядковуючи слова за змістом і питаннями.

Коли?

Що?

Що зробив? Що зробила? Що зробило? Що зробили?

що?

 

сніг

занесли

 

Сьогодні

заметілі

укрив

землю

 

сонце

захурделила

 

 

хурделиця

обігріло

 

Перевіряємо, хто зробив швидше і виконав правильно.

5.Гра « Впіймай дієслово».

Віршики з порталу «Пустунчик»

Ведмідь

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кудлатий.

Одягнеться в кожушину,

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати.

Взимку – у барлозі спати.

Як зачує він весну,

Прокидається від сну.

Ручна чайка

Над морем – сонце і блакить,

Ширяє чайка білокрила.

Ось хлопчик крикнув – і за мить,

До нього чайка прилетіла.

Ось на плечі уже вона,

Сидить, немов у себе вдома.

Напевно, чайка ця ручна,

Давно із хлопчиком знайома.

Представники з груп читають дієслова. Визначається група, яка записала найбільше слів.

6. Самостійна робота.

Скласти з поданих слів речення, узгоджуючи всі частини мови за змістом. Записати.

іменник

дієслово

прикметник

іменник

Морози

прочитала

дерев’яну

книжку

Микола

зробили

цікаву

сніговика

Діти

змайстрував

зимове

годівничку

Надійка

скували

великого

озеро

ІV. Підсумок уроку

Обираємо групу, яка найкраще працювала на уроці.

-Чи легко було працювати у групі? Кому більше подобається працювати самостійно?

-Що нового дізнались на уроці?

Яке завдання найбільше сподобалось?

Яке не сподобалось? Чому?

V. Домашнє завдання

Повторити правила про частини мови.

 

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку