План - конспект логопедичного заняття "Диференціація звуків З-Ж"

Про матеріал
План – конспект логопедичного заняття з групою першокласників із фонетико - фонематичним недорозвиненням мовлення. " Диференціація звуків Ж-З"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект логопедичного заняття з групою першокласників із фонетико - фонематичним недорозвиненням мовлення.

 

Тема: Диференціація звуків Ж-З

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Диференціація звуків і букв З – Ж.

 

Мета: Вчити дітей розпізнавати на слух звуки з-ж, розвивати фонематичний слух; чітко вимовляти звуки у складах і словах; розвивати зорове сприймання, зорову увагу;формування чіткого образу букви.

Розвивати навички звуко - буквеного аналізу, словотворення; активізувати, розширювати словниковий запас за темою «Тварини».

Розвивати память, логічне мислення, увагу, навички самоконтролю.

Матеріали: Літери З, Ж, складова таблиця, цифрові ряди, предметні малюнки на тему «Дикі та свійські тварини». Компютерні розробки. Загадки, скоромовки.

Хід заняття:

1.Організаційний момент. Психологічне налаштування.

Учні разом із логопедом промовляють девіз заняття:

Не просто слухаю, а чую. Не просто дивлюся,а бачу.

Відповідаю та міркую. Плідно працюю!

2. Уведення у тему заняття.

Вправа «Назви малюнки»

На екрані зявляються малюнки. Треба назвати, що зображено на малюнку, визначити спільний звук :

Жираф, їжак, жаба, кажан (звук «ж»); зебра, заєць, бізон, коза (звук «з»).

- Хто на малюнках? (Тварини.)

3. Основна частина.

Повідомлення теми заняття.( Розрізнення на слух звуків «З - Ж», чітка їх вимова у словах, реченнях.)

Уточнення артикуляції звуків «З-Ж». Порівняння вимови звуків.

Порівняння графічних образів букв З і Ж. Діти промовляють чистомовки, відшукують відповідну картку з літерою З або Ж.

Зе – зе – зе – по стежині змій повзе,

Вигнувсь він, як буква Зе.

Буква Зе, як цифра 3,

Якщо хочеш - повтори.

Я зажав жука у жмені –

Жук у жмені – же, же, же,

Схожий він на букву Же.

Гра «Спіймай звук.» Визнач місце звука у слові». Кожне почуте слово сигналізується буквою. Відшукуємо на якому місці стоїть літера З або Ж. сигналізуємо цифрою.

Слова: заєць, мороз, коза, візерунок;

журавель, гараж, стриж, їжа, жук.

На екрані зявляються сходинки. Прочитай склади по жовтій і зеленій доріжці.

Склади на зеленій доріжці: зе, зо, зу, зи, за.

Склади на жовтій доріжці: жо, жи, жа, же.

Гра «Добери слово». Зі складом треба придумати слово : жа: жа-ба, ка-жан, жи : жи-раф, же : Же – ня; зи: зи-ма, за: коза, зо: зо- зу – ля, зе: зе-бра.

Фізкультхвилинка «Журавель» Діти промовляють слова, виконують відповідні рухи.

Прилетів журавель із заморських земель,

На болоті сів – упав, «Добрий ранок » - затурчав.

Зазирнув туди – сюди, під латаття на воді,

І подибав – чвак – чалап, рахувать в болоті жаб.

Відгадування загадок. На дошці слайд із малюнками. Діти вгадують, про кого із тварин йдеться. Визначають звуки З –Ж у словах відгадках.

Фонематичний аналіз слова журавель (викласти з фішок).

Гра «Плутанина». Виправ помилку в словах.

Слова: заба, золудь, жожуля, зуравель, жмія, морож, морз, мороживо, зайворонок, лизі.

Гра «На якому місці » Визначення місця звука З або Ж у виправлених словах: наприклад:жаба (ж – 1), змія ( з - 1), морозиво (з - 5)

Завчення скоромовок.

  • Коза дружить із жуком,

А змія із їжаком.

  • По землі повзла змія, дуже налякався я,

Від змії я біг чимдуж, а то виявився вуж.

4. Підведення підсумків заняття.

- Які звуки ми порівнювали на занятті? (звертається увага на положення артикуляційних органів у момент вимови звуків, на спільне між обома звуками: дзвінкі приголосні)

- Чи однаково ми їх вимовляємо?

- Якими літерами позначається звук З? (Ж)

- Що вас зацікавило на занятті? Чого ви дізналися про звуки і букви З і Ж?


Додаток до конспекту заняття на диференціацію звуків З – Ж

Загадки


Нагоняю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я  всіма,

Здогадались? Це - ...(зима)

 

Ніжна зірка срібно – біла

На рукав з гори злетіла.

Принесу її сюди –

Стане краплею води. (Сніжинка )

 

Узимку хто, скажіть мені

Малює квіти на вікні? (Мороз)

 

Дві дощечки, дві сестри

Несуть мене з гори. (Лижі)

Всіх до себе припрошаю

На блискучу спину.

Хто умійко – покатаю,

Хто невмійко – кину. (Ковзанка)

 

Хоч не шию я ніколи,

А голок завжди доволі.(Їжак)

 

Така велика, довгошия,

І вища за найбільшу шафу,

Така розумна і красива

Живе у Африці… (жирафа)

Смугаста конячка. (Зебра)


 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗПО
Інкл
Додано
23 березня 2020
Переглядів
4109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку