План - конспект проведення виховного заходу

Про матеріал
Конкурс-вікторина знавців української мови «Калинова рідна мова» Мета: Навчити дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якої не може існувати народ, ні Україна, як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Розвивати логічне мислення і творче. Виховати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою. Обладнання: плакати. Хід конкурсу: 1. Організаційна частина. Вступне слово вчителя: 9 листопада – день української мови і писемності. Тому сьогоднішній захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже мова – то краса нашого життя – наше майбутнє. Саме мова є найбільше і найдорожче багатство нашого народу. Доки існує мова, доки й живе народ. Мова кожного народу Неповторна і – своя. В ній гримлять громи в негоду, В житті – трелі солов`я. На своїй природній мові І потоки полонять. Зелен – клени у діброві По-кленовому шумлять. Солов`їну, барвінкову, Колосисту – на віки – Українську рідну мову В дар дали мені батьки Берегти її, плекати Будем всюди й повсякчас, Бо ж єдина – так, як мати – Мова кожного у нас. Сьогодні ви матимете змогу показати свої: - знання - уміння - навички - ерудицію - кмітливість Уважно послухайте правила гри: 1. За кожну правильну відповідь ви отримуєте калинку. 2. В кінці змагання кожна група підраховує їх загальну кількість. Так ми визначимо, наскільки добре ви знаєте українську мову. 1. Конкурс «Наша мова солов’їна» Учні з кожної групи читають вірші про мову, які вивчили вдома. 2. Конкурс «Закінчи прислів’я» - Краще мовчати, аніж (брехати) - Більше діла – (менше слів) - Умій вчасно сказати і вчасно (замовчати) - Шабля ранить голово, а слово – (душу) - Хто людей питає, (той розум має) - Дав слово – (дотримай його) 3. Конкурс «Допиши віршика» - Облизала кішка кришку І пішла ловити . . . . мишку - До землі зігнулась гілочка Як по ній пробігла . . . . білочка - Обережним будь, Іванку, Не розбий з варенням . . . . банку - Має Галя добру звичку Класти книжку на . . . . поличку - Собі мама купила праску А мені новорічну . . . . маску - Ворона вчила солов`я -Співай, сусідо мій, як . . . . я - Я поклала спати кішку У м`яке котяче . . . . ліжко - По долині жук повзе, На спині жука . . . . везе 4. Конкурс «Відповіді у словах.» Відповіді на ці запитання можна знайти у словах. 1. Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку? 2. Що їв касир під час обідньої перерви? 3. Як називається водойма, де купається влітку Марічка? 4. Який спортивний заклад спорудили на пустирі? 5. Що вилили з цистерни на залізничну колію? 6. Що побачив мотоцикліст попереду? 7. Що побачив Карлсон, який спав на даху? 8. Яку страву любить тракторист? 9. Хто налякав королеву у лісі? 10. Що зламав цап об поріг? 5. Конкурс «Словникова сторінка» 3-5 хвилин на цей конкурс. Використовуючи літери із запропонованого слова (не повторюючи їх) скласти їх у нові слова: Милозвучна: мило, вино, лом, мова, воли, лоза, лин, вона, чан, чин, млин, завуч, алича, вони, вузол, злочин, злом, злива, зима, зло, змова, мул, зона, чума, низ, улов, нива. 6. Плакат «Компліменти українській мові» На віночку діти записують компліменти українській мові і вчитель наклеює віночки на плакат. Заключне слово вчителя: У кого сьогодні найбільше калинок? Підрахуймо. В кожного з вас є калинки. Значить всі ви знавці української мови. Усе минає, а слово залишається. То ж хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво рідна мова! Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – цей невмирущий голос України.
Перегляд файлу

Конкурс-вікторина знавців української мови

«Калинова рідна мова»

 

Мета: Навчити дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того,  що українська мова – наш скарб, без якої не може існувати народ, ні Україна, як держава.

Розширювати знання про красу і багатство української мови. Розвивати логічне мислення і творче.

Виховати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

Обладнання: плакати.

Хід конкурсу:

1. Організаційна частина.

 

Вступне слово вчителя:

 

      9 листопада – день української мови і писемності. Тому сьогоднішній захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже мова – то краса нашого життя – наше майбутнє. Саме мова є найбільше і найдорожче багатство нашого народу. Доки існує мова, доки й живе народ.

 

 

 

 

 

 

Мова кожного народу

Неповторна і – своя.

В ній гримлять громи в негоду,

В житті – трелі солов`я.

На своїй природній мові

І потоки полонять.

Зелен – клени у діброві

По-кленовому шумлять.

Солов`їну, барвінкову,

Колосисту – на віки –

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки

Берегти її, плекати

Будем всюди й повсякчас,

Бо ж єдина – так, як мати –

Мова кожного у нас.

 

Сьогодні ви матимете змогу показати свої:

- знання

- уміння

- навички

- ерудицію

- кмітливість

 

Уважно послухайте правила гри:

1. За кожну правильну відповідь ви отримуєте калинку.

2. В кінці змагання кожна група підраховує їх загальну кількість. Так ми визначимо, наскільки добре ви знаєте українську мову.

 

1. Конкурс «Наша мова солов’їна»

Учні з кожної групи читають вірші про мову,  які вивчили вдома.

 

2. Конкурс «Закінчи прислів’я»

- Краще мовчати, аніж (брехати)

- Більше діла – (менше слів)

- Умій вчасно сказати і вчасно (замовчати)

- Шабля ранить голово, а слово – (душу)

- Хто людей питає, (той розум має)

- Дав слово – (дотримай його)

 

 

3. Конкурс «Допиши віршика»

- Облизала кішка кришку

І пішла ловити . . . . мишку

 

- До землі зігнулась гілочка

Як по ній пробігла . . . . білочка

 

- Обережним будь, Іванку,

Не розбий з варенням . . . . банку

 

- Має Галя добру звичку

Класти книжку на . . . . поличку

 

- Собі мама купила праску

А мені новорічну . . . . маску

 

- Ворона вчила солов`я

-Співай, сусідо мій, як . . . . я

 

- Я поклала спати кішку

У м`яке котяче . . . . ліжко

 

- По долині жук повзе,

На спині жука . . . . везе

 

4. Конкурс «Відповіді у словах.»

Відповіді на ці запитання можна знайти у словах.

 

  1.             Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

 

  1.             Що їв касир під час обідньої перерви?

 

  1.             Як називається водойма, де купається влітку Марічка?

 

  1.             Який спортивний заклад спорудили на пустирі?

 

  1.             Що вилили з цистерни на залізничну колію?

 

  1.             Що побачив мотоцикліст попереду?

 

  1.             Що побачив Карлсон, який спав на даху?

 

  1.             Яку страву любить тракторист?

 

  1.             Хто налякав королеву у лісі?

 

  1.      Що зламав цап об поріг?

 

5. Конкурс «Словникова сторінка»

3-5 хвилин на цей конкурс.

Використовуючи літери із запропонованого слова (не повторюючи їх) скласти їх у нові слова:

 

Милозвучна:

мило, вино, лом, мова, воли, лоза, лин, вона, чан, чин, млин, завуч, алича, вони, вузол, злочин, злом, злива, зима, зло, змова, мул, зона, чума, низ, улов, нива.

 

 

6. Плакат «Компліменти українській мові»

На віночку діти записують компліменти українській мові і вчитель наклеює віночки на плакат.

 

Заключне слово вчителя:

У кого сьогодні найбільше калинок? Підрахуймо. В кожного з вас є калинки. Значить всі ви знавці української мови.

Усе минає, а слово залишається. То ж хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво рідна мова!

Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – цей невмирущий голос України.

doc
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку