Конкурс-вікторина знавців української мови
«Калинова рідна мова»
Мета: Навчити дітей розуміти і збагачувати рідну мову, формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якої не може існувати народ, ні Україна, як держава.
Розширювати знання про красу і багатство української мови. Розвивати логічне мислення і творче.
Виховати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Обладнання: плакати.
Хід конкурсу:
1. Організаційна частина.
Вступне слово вчителя:
9 листопада – день української мови і писемності. Тому сьогоднішній захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже мова – то краса нашого життя – наше майбутнє. Саме мова є найбільше і найдорожче багатство нашого народу. Доки існує мова, доки й живе народ.
Мова кожного народу
Неповторна і – своя.
В ній гримлять громи в негоду,
В житті – трелі солов`я.
На своїй природній мові
І потоки полонять.
Зелен – клени у діброві
По-кленовому шумлять.
Солов`їну, барвінкову,
Колосисту – на віки –
Українську рідну мову
В дар дали мені батьки
Берегти її, плекати
Будем всюди й повсякчас,
Бо ж єдина – так, як мати –
Мова кожного у нас.
Сьогодні ви матимете змогу показати свої:
- знання
- уміння
- навички
- ерудицію
- кмітливість
Уважно послухайте правила гри:
1. За кожну правильну відповідь ви отримуєте калинку.
2. В кінці змагання кожна група підраховує їх загальну кількість. Так ми визначимо, наскільки добре ви знаєте українську мову.
1. Конкурс «Наша мова солов’їна»
Учні з кожної групи читають вірші про мову, які вивчили вдома.
2. Конкурс «Закінчи прислів’я»
- Краще мовчати, аніж (брехати)
- Більше діла – (менше слів)
- Умій вчасно сказати і вчасно (замовчати)
- Шабля ранить голово, а слово – (душу)
- Хто людей питає, (той розум має)
- Дав слово – (дотримай його)
3. Конкурс «Допиши віршика»
- Облизала кішка кришку
І пішла ловити . . . . мишку
- До землі зігнулась гілочка
Як по ній пробігла . . . . білочка
- Обережним будь, Іванку,
Не розбий з варенням . . . . банку
- Має Галя добру звичку
Класти книжку на . . . . поличку
- Собі мама купила праску
А мені новорічну . . . . маску
- Ворона вчила солов`я
-Співай, сусідо мій, як . . . . я
- Я поклала спати кішку
У м`яке котяче . . . . ліжко
- По долині жук повзе,
На спині жука . . . . везе
4. Конкурс «Відповіді у словах.»
Відповіді на ці запитання можна знайти у словах.
5. Конкурс «Словникова сторінка»
3-5 хвилин на цей конкурс.
Використовуючи літери із запропонованого слова (не повторюючи їх) скласти їх у нові слова:
Милозвучна:
мило, вино, лом, мова, воли, лоза, лин, вона, чан, чин, млин, завуч, алича, вони, вузол, злочин, злом, злива, зима, зло, змова, мул, зона, чума, низ, улов, нива.
6. Плакат «Компліменти українській мові»
На віночку діти записують компліменти українській мові і вчитель наклеює віночки на плакат.
Заключне слово вчителя:
У кого сьогодні найбільше калинок? Підрахуймо. В кожного з вас є калинки. Значить всі ви знавці української мови.
Усе минає, а слово залишається. То ж хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво рідна мова!
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – цей невмирущий голос України.