Управління освіти Чугуївської міської ради
Харківської області
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧУГУЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 7»
ЧУГУЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Застосування інтерактивних технологій під час дистанційного навчання, які сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь та навичок учнів
Учитель української мови та літератури
ІІ кваліфікаційної категорії,
Приступа Наталія Володимирівна
«Застосування інтерактивних технологій під час дистанційного навчання, які сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь та навичок учнів»
На сьогоднішній день поняття «національна свідомість» набула особливого значення в сучасній Україні, тому виховання самосвідомого громадянина, який знає історію, традиції, культуру свого народу, який може думати, здобувати та аналізувати інформацію, бути патріотом своєї країни, а також поважати культуру і традиції інших.
МЕТА: показати особливості поєднання інтерактивних технологій під час дистанційного навчання, які сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь та навичок учнів. У час інтерактивних технологій користування мережею Інтернет дуже важливо.
Організація дистанційного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми. Використовуючи цю технологію вивела правила роботи на уроці: «Залучати до роботи всіх дітей класу». Працюючи вже 3-й рік в інклюзивному класі, намагаюсь якомога активніше залучати до роботи в класі й ученицю, що працює з асистентом учителя, розробляючи конспект уроку з урахуванням її можливостей та залучаючи до роботи в групах та класі.
Пропоную вашій увазі дидактичні можливості інтерактивних методів та мультимедійних засобів навчання:
А тепер розглянемо на прикладах, як усі ці можливості я застосовую на практиці. Під час уроків дуже активно використовую платформу GOOGLE MEET, а також інтерактивну дошку JAMBOARD на якій за допомогою додаткових сервісів можна створювати безліч цікавих та корисних матеріалів. За допомогою інтерактивної дошки можна не лише пояснювати навчальний матеріал, а й активізувати увагу школярів та запропонувати їм виконати індивідуальні чи завдання у групах з використанням готових шаблонів.
Під час уроків учням дуже подобається працювати на дошці, вони обмінюються думками, виконують завдання. Найбільше учням подобається створювати ребуси за допомогою генератора ребусів, де вони можуть будь-яку цитату перетворити на ребус, або за допомогою ментальних карт висловити свою думку та дати відповідь на поставлене запитання. За допомогою хмарин слів, учні виконують завдання, під час яких необхідно провести асоціації з запропонованими завданнями.
Найбільше дітям подобається створювати хмарини слів, де вони можуть фантазувати, створюючи хмаринки у вигляді будь-яких фігур.
Пропоную ознайомитись з елементами уроків української мови та літератури.
Під час вивчення твору Миколи Вороного «Євшан-зілля» учні створювали такі ребуси.
РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ: використовуючи всі ці методи під час уроків, адаптуючи учбові матеріали до виховної мети уроків досягаю мети формування національної свідомості особистості, а також ці методики розвивають творчість, сприяють підвищенню інтересу до вивчення предметів українська мова та література; мови та культури країни; сприяють розвитку лінгвістичних компетенцій, а також ширше використовувати можливості мережі Інтернет.
Можу сказати, що протягом останніх років підвищився інтерес до вивчення предмета (багато дітей залюбки беруть участь у різноманітних позакласних заходах та створенні проєктів, ведуть дослідницьку роботу); поступово зростає успішність, підвищується якість знань; забезпечуються умови для розвитку творчої особистості дитини; виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти та Національно-патріотичній концепції виховання; позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності; вихованню толерантності та поваги до родини, рідної країни, а також розширенню світогляду учнів.
1