План - конспект уроку "Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні. Велика буква і лапки у власних назвах".

Про матеріал
Мета: формувати предметні компетентності: знаходити і називати іменники загальні і власні, конкретні й абстрактні, визначати й коментувати особливості їх написання; ключові компетентності: спілкування державною мовою (визначати орфографічні мовні особливості іменників, конструювати текст), математичну компетентність (математичний аналіз тексту), компетентність в природничих науках (використовувати природничі тексти-опори), уміння вчитися впродовж життя (використовувати словник), розвивати уміння розпізнавати групи іменників за значенням, обґрунтовувати написане; сприяти вихованню і патріотизму, усвідомленню екологічної відповідальності, збереженню природного середовища, інтеграції знань, старанності у виконанні завдань. Тип уроку: практичне застосування нових знань, умінь і навичок. Вид: тематичний урок. Технологія: інтегральна технологія навчання. Форми роботи: традиційні: індивідуальна, фронтальна; е-навчання. Методи: проблемного викладу, частково-пошукові. Методика: використання тексту-опори при вивченні мовних тем. Прийоми: «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», «Словникове намисто», «Усне малювання», «Збирачі скарбів», «Так чи ні». Обладнання: робота з ментальною картою, робочий лист із текстами-опорами.
Перегляд файлу

Вчитель: Скуренко Л.Л.

 

План-конспект уроку з української мови

Клас: 6. 

 

Тема: Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні. Велика буква і лапки у власних назвах.

Мета: формувати предметні компетентності: знаходити і називати іменники загальні і власні, конкретні й абстрактні, визначати й коментувати особливості їх написання; ключові компетентності: спілкування державною мовою (визначати орфографічні мовні особливості іменників, конструювати текст), математичну компетентність (математичний аналіз тексту), компетентність в природничих науках (використовувати природничі тексти-опори), уміння вчитися впродовж життя (використовувати словник), розвивати уміння розпізнавати групи іменників за значенням, обґрунтовувати написане; сприяти вихованню і патріотизму, усвідомленню екологічної відповідальності, збереженню природного середовища, інтеграції знань, старанності у виконанні завдань.

Тип уроку: практичне застосування нових знань, умінь і навичок.

Вид: тематичний урок.

Технологія: інтегральна технологія навчання.

Форми роботи: традиційні: індивідуальна, фронтальна; е-навчання.

Методи: проблемного викладу, частково-пошукові.

Методика:  використання тексту-опори при вивченні мовних тем.

Прийоми:   «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», «Словникове намисто», «Усне малювання», «Збирачі скарбів», «Так чи ні».

Обладнання: робота з ментальною картою, робочий лист із текстами-опорами.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 1. Організаційний етап.

 2. Етап актуалізації  навчального досвіду.

 «Мозковий штурм».

  1. Розділ мовознавства, що вивчає відомості про частини мови, ...
  2. Іменник — це ... частина мови.
  3. Іменник означає…
  4. Морфологічні ознаки іменника

5. Синтаксична роль іменника.

6. За характером називання іменники  поділяються на ... .

7. За граматичним значенням іменники поділяються на…

3. Етап активізації потрібного навчального досвіду.

 Уважно прочитайте речення, звертаючи увагу при цьому на виразність читання.

За площею Україні належить 40 місце в світі. За чисельністю населення Україна знаходиться на 21 місці серед інших країн світу. За цими показниками Україна належить не лише до великих європейських, а й до великих світових держав 

Завдання

  1.           Доведіть, що перед вами записаний текст. Доберіть заголовок.
  2.           Прочитайте текст без іменників. Для чого нам іменники?

 Повідомлення вчителя.

— Сьогодні ми помандруємо стежками неньки-України! Проведемо урок у вигляді дослідницької подорожі. Розглянемо визначні місця міст України. Повторимо про власні та загальні назви іменників, конкретні та абстрактні значення, з’ясуємо, які іменники пишуться з великої літери.

  1. Оголошення теми  уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

      5. Етап пояснення нового матеріалу та способів виконання дій. 

 

Робота з таблицею (ментальна карта)

3 великої букви пишуться

Приклади

Імена, по батькові, прізвища, псевдоніми

 

Назви дійових осіб у байках і казках.

 

Клички тварин

 

Власні географічні назви

 

Назви найвищих державних посад

 

Назви історичних подій, свят, постів

 

Назви вищих державних установ та організацій

 

Назви книг, журналів, пароплавів тощо

 

Назви орденів, відзнак

 

Перше слово у складних назвах культурних установ

Ігор, Лариса Петрівна Косач (Леся Українка);

«Лебідь, Рак та Щука»

 

собака Басик, корова Марфа, папуга Кеша

 

Північ, Італія, Херсон, Дніпро, Чорне море, Біла Церква, Балкани, Саяни

Президент України, Генеральний прокурор України

Новий рік, Великдень

 

Президія Верховної Ради України, Академія наук України

 

газета «Новий день», журнал «Всесвіт», крейсер «Аврора»

Орден Незалежності, медаль «За відвагу»

 

Палац урочистих подій, Будинок культури, Клуб письменників

 

6.  Етап  узагальнення  набутого навчального досвіду.

Пропоную помандрувати мальовничими куточками України! Зазирнути в неозорі долини, чарівні міста... Першим містом, яке ми відвідаємо сьогодні, буде Київ.

 Відеоролик про Київ

Вибірковий диктант

Прослухайте уважно текст.

Київ багато віків стоїть над могутнім Дніпром-Славутичем. Археологи вважають, що місто виникло приблизно в п'ятому столітті. Отже, його вік сягає тисячі п'ятисот років.

Походження назви Київ давно цікавило дослідників. За легендою, три брати Кий, Щек і Хорив та їхня сестра Либідь були засновниками Києва. Брати стояли на чолі східнослов'янського племені полян. Місто назвали на честь старшого брата Кия (/. Вихованець).

Завдання: З поданого тексту виписати у дві колонки іменники
власні та загальні, пояснити вживання великої літери в іменниках.

 

 

 

Щоб закріпити знання про власні та загальні назви, конкретні та абстрактні значення  іменників використаємо інтерактивний метод

 «Асоціативний кущ»

З чим у вас асоціюється Україна?

Україна – спів солов’я, верба і калина…

(Школярі визначають назву іменника та значення).

 

«Словникове намисто»

Тарас Григорович Шевченко, річка Либідь, Дніпро, (М,м)айдан (Н,н)езалежності, (О,о)повідання (М,м)орозенко, (Б,б)айка (В,в)овк та ягня, журнал (С,с)оняшник,  (Я,я)рослав( М,м)удрий, (Ш,ш)евченківська премія, (Ж,ж)урнал (В,в)сесвіт, (В,в)улиця (Х,х)рещатик, (Б,б)ульвар (Ш,ш)евченка

Самостійна робота.

   Пропоную завітати до нашого міста Кропивницький та виконати завдання

 Відеоролик

   1. «Збирачі скарбів»

     Скласти словничок власних назв і пояснити вживання великої літери.

 

2.Усне малювання.

За опорними словами Україна, єдність, повага  усно скласти міні-твір, вживаючи власні назви, пояснити правопис вживання великої літери.

 

4. «Так чи ні»

Дайте відповіді на запитання одним словом.

Іменники, назви істот, відповідають на питання що? (Ні)

Іменники, назви неістот, відповідають на питання що? (Так)

Загальні іменники називають усі предмети певного роду. (Так)

Власні іменники пишуться з маленької літери. (Ні)

Абстрактні іменники ми можемо сфотографувати. (Ні)

Конкретні іменники ми можемо намалювати. (Так)

Людство, картоплиння, дітвора — це збірні іменники. (Так)

  1. Етап  контролю  набутого навчального досвіду.

Виконання завдань інтерактивної гри Learning Apps

Оцінювання

  1. Домашнє завдання.

Написати твір-розповідь або вірш на тему: «Подорож славетною Україною». 

Завдання до твору:

підкресліть іменники, визначивши їхню синтаксичну функцію;

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку