Пряма і непряма мова. Складносурядне речення.

Про матеріал

Матеріал в одному варіанті, в якому використано тестові завдання, встановлення відповідності, завдання до тексту, розгорнуті питання та твір-роздум.

Перегляд файлу

Контрольна робота 9 клас

Пряма і непряма мова. Складносурядне речення.

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Оберіть правильну відповідь.
1. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).
A) Боже, яка краса! обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена (М. Олійник).
Б) Ми за дітьми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут? (В. Сухомлинський).
B) Не кидайте хлібом, він святий! – в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій (М. Рильський).
Г) Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок… (В. Собко).

2. Виберіть речення, яке відповідає схемі «П!» – а. (окремі розділові знаки пропущено).
A) Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне (Леся Українка).
Б) На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір (М. Стельмах).
B) Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів І радий, що зрозумів вчасно (Ю. Мушкетик).
Г) Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах).

3. Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно.
A) «З щастя та горя скувалася доля» – каже людська поговірка (Панас Мирний).
Б) «Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. – Не одрікаюсь од своїх слів» (М. Коцюбинський).
B) Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)
Г) «Леоніде, – Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» 

(Р. Іванчук)

4. Складносурядним не є речення

А. Кожна людина збирає останки сили, щоб не впасти.

Б. Повітря ніби пом’якшало, почав падати рясний, пухнастий сніг.

В. Красна пташка своїм пірям, а людина – знанням.

Г. Козацький вітер вишмагає вітер, і я у ніжність ледве добреду.

5. Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.

А. Мора велика, та вода не годиться.

Б. Минула буря – і сонце засіяло.

В. Хай вітер знамена колише, й співають в садах соловї.

Г. Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться.

6. Виберіть складносурядне речення, частини якого поєднані за допомогою протиставного сполучника.

А. Фронт мовчав, чи його чутно не було.

Б. Лиш небо гуде неокрає, та сім᾿я журавлина на крилах весну підіймає.

В. Між нами ґрат нема, та ними і не можна троянду й солов᾿я навіки розлучить.

Г. І марили майстри в саду восени про трави шовкові, про сонячні дні, і в мріях ввижалась їм казка ясна.

7. Установіть відповідність між поняттями та прикладами.
1. Пряма мова;    2. діалог;    3. непряма мова;     4. цитата.

А) Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки (Остап Вишня).
Б) «Мушу йти в полонину, Марічко», – сумував Іван заздалегідь (М. Коцюбинський).
В) За словами О.С. Мельничука, «Основною одиницею мови в усіх мовах є речення».
Г) – Вставай! Годі спати. Треба вирішити, як нам жити далі.
- Що? – невторопав з просоння Марусик.
- Ти як хочеш, а я думаю втекти з дому, – важко зітхнув Сашко Циган. (В. Нестайко)

8. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)
1. А: «П»
2. «П? -а. – П!»
3. «П, – а. – П?»
4. «П, – а. – П!»

A) А це що таке притишила Соломія до себе Краще про концерт думай (В. Врублевська).
Б) Так, бачу, ти усім тут добре надоїв Кіт Вовкові сказав Чого ж ти, братику, сюди і забігав (Л. Глібов).
B) Вставай, будила Івана Марічка. Вставай і ходім (М. Коцюбинський).
Г) Що ж я буду в світі Божому діяти сама з малою дитиною промовила Немидора (І. Нечуй-Левицький).
Д) Як подумав тоді Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя (Г. Тютюнник).

9. Установіть відповідність між складносурядними реченнями та видом смислового зв’язку між частинами.

1. Послідовність.

2. Чергування явищ.

3. Зіставлення явищ.

4. Протиставлення явищ.

А. Тільки вчора було ще влітку, а сьогодні вже восени.

Б. Туман уже піднявся – і небо стало сірим.

В. То проснеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс.

Г. Минає день, і світ згасає, і найсвітліший промінь згас.

Д. Співають, їдучи, дівчата, а матері вечерять ждуть.

 

Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте завдання 10-11 до нього (всі )

Легенда про зозулю

(1) Про зозулю складено багато пісень та легенд.
(2) Розповідають, що жила дівчина, що називалася Зозуля, розумна, вродлива, тільки лінива дуже.
(3) Якось послала мати свою Зозулю брати льон під лісом, а та льон не брала, вилізла на дуба, сіла на гілку крислату і до хлопців: Ку-ку Ку-ку. (4) А мати зварила обід та й теж пішла в поле дочці допомогати. (5) А кувала б ти, дочко, доки світу й сонця закляла мати, коли побачила, що її Зозуля на дубі сидить. (6) Як почула дівчина, що в неї від прокльону материного крила почали рости, заплакала й полетіла.
(7) Але і птахою Зозуля залишилася ледачою: гнізда не в’є, на яйцях не сидить, дітей не годує, лишень літає лісами, роки людям рахує, сміється, дівчатам каже, коли вони заміж підуть.

10. Позначте речення, у якому допущено орфографічну помилку.

11. Позначте речення, яке відповідає схемі «П!» – а.

12. Складіть роздум (до 15 речень)  з  використанням складнопідрядними реченнями.

У  різних ситуаціях ми поводимося по-різному: часом розважливо обмірковуємо свої кроки, а часом – даємо волю емоціям, не зважаючи на можливі наслідки.

До чого ж зрештою треба дослухатися в житті – до розуму чи до серця?

 

1-6 – по 0,5 б.

7-8 – по 2 б.

10-11 – по 0,5 б.

12 – 2 б.

 

 

docx
Додано
18 січня 2019
Переглядів
2035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку