Кальченко Іван Сергійович, учитель фізичної культури Ямненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великописарівської селищної ради Сумської області
План - конспект уроку з фізичної культури з міжпредметними
зв'язками для учнів 7 класу
Тема: Навички визначення реакції організму на різні рівні фізичного
навантаження.
Рухливі українські народні ігри і естафети.
Міжпредметні зв'язки.
Історія. Знання рідного краю
Завдання: 1.Навчити учнів, як визначати реакцію організму на різні рівні
фізичного навантаження за частотою серцево-судинних
скорочень.
2. Навчити техніки відштовхування під час стрибків у довжину з
розбігу способом "зігнувши ноги".
3. Повторити стартовий розбіг і перехід на біг з вихідного
положення низького старту.
4. Розвивати швидкісно-силові якості за допомогою фізичних
вправ.
Обладнання: нестандартне обладнання.
Місце проведення: спортивний майданчик.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина |
10 хв. |
|
|
1. |
Шикування. Повідомлення завдань уроку |
2 хв. |
Організувати увагу учнів. Перевірити готовність до уроку |
2 |
Вимірювання ЧСС |
15 с |
вимірювати пульс протягом 15 секунд, помноживши отримане число ударів на 4. Увага - учням, в кого ЧСС перевищує 20 уд/15сек. .
|
3 |
Стройові вправи
Команда «У дві шеренги шикуйсь!» |
1 хв. |
Виконувати чітко, одночасно
Перешикування у дві шеренги |
4. |
ЗРВ в русі:
навшпиньках, на п’ятках, на зовнішній стороні ступні, на внутрішній стороні ступні, з високим підніманням стегон) Біг: - перехресним кроком правим боком; - спиною вперед; - звичайний; - із поворотом на 180° |
4 хв. 4 – 5 м 4 – 5 м 4 – 5 м 4 – 5 м 4 – 5 м 2 хв. |
Виконуються одночасно усіма вихованцями
Слідкувати за поставою
Дотримання правильності постави
У колоні, зберігати дистанцію 2 м Вправи для відновлення дихання |
5. |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ у русі а) В. п.: о.с. права рука вгору. Ривки руками зі зміною положення рук. б) В. п.: о.с. руки вгору. 1-4. Комові рухи руками уперед. 5-8. Колові рухи руками назад. в) Ходьба випадами вперед. г) Махи ногами зі оплесками в долоні під ногою. д) Стрибки: на лівій нозі, на правій нозі, на обох ногах із просуванням уперед |
4 хв.
5-6 р.
6-8 р. 6-8 р.
8-10 р.
4 р. |
Прямими руками
Максимальна амплітуда рухів
Спина пряма, руки на колінах Махи виконувати прямою ногою
Руки на поясі, стрибати на носках |
6. |
Вимірювання ЧСС |
15 с |
В межах від 35 до 40 уд/15сек; |
ІІ. Основна частина |
30 хв. |
|
|
1. |
Спеціальні бігові вправи та вправи для стрибків: - багатоскоки; - із високим підніманням стегна; - біг зі стрибками; - прискорення з низького старту |
8-10 хв |
Перешиковування в шеренгу Тулуб тримати прямо, не відхилятися назад Максимальна частота, мінімальне просування уперед. Слідкувати за виносом коліна. Тягнутися за коліном уперед. |
2. |
Естафета "Листоноші". Формують 2 команди, які шикуються в колону по одному. На відстані 10-15 м від команд на землю, кладуть цупкий аркуш паперу, поділений на "домівки" (клітинки), де записані відповіді на запитання, які є у сумках листоноші (сумку має кожна команда). Перші номери кожної команди витягують лист із запитанням, біжать до «адресата», кладуть на правильну відповідь і повертають сумку листоноші наступному гравцеві. Перемагає команда, яка швидше рознесе «пошту». Приклади запитань: Рік визволення Великописарівщини? Рік заснування села Ямного? Дата відкриття Ямненської ЗОШ? |
5 хв. |
|
3. |
Стрибки: - у довжину з розбігу; - з місця; - з двох-трьох кроків розбігу - у довжину з одного — трьох кроків |
10 хв. |
Клас розділити на три підгрупи Сильніше відштовхуватися поштовховою ногою |
4. |
Гра "Останній вибуває ".У грі беруть участь 2-3 команди. Команди розташовуються за лінією старту в одну шеренгу. За сигналом всі учасники команди швидко біжать на протилежну сторону майданчика, перетинаючи лінію фінішу. Той, хто перетне лінію фінішу останнім, вибуває. Біг виконується: а) з положення стоячи обличчям до лінії; б) з високого та низького стартів; в) сидячи по-турецьки; г) з положення лежачи тощо. Програє команда, в якої після декілька спроб залишиться менше гравців.
|
5 хв. |
|
ІІІ. Заключна частина |
5 хв. |
|
|
1. |
Повільний біг |
2 хв. |
|
2. |
Ходьба «Заборонений рух» |
1 хв. |
Вправи на відновлення дихання |
3. |
Шикування |
1 хв. |
У шеренгу |
4. |
Вимірювання ЧСС |
15 с |
Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом (вище 25 уд/15сек..) |
5. |
Підсумок уроку |
30 с. |
Відзначити активних учнів |
6. |
Домашнє завдання |
30 с. |
Біг стрибками та комплекс загальнорозвиваючих вправ |