План - конспект заняття "Історія новорічної ялинки. Виготовлення ялинки орігамі".

Про матеріал
Вчити гуртівців виготовляти ялинку способом орігамі на основі базової форми «Подвійний трикутник», концентрувати увагу на процесі виготовлення виробу, ознайомити дітей із святкуванням Нового року в Японії ;
Перегляд файлу

Богданюк Тетяна Петрівна

Тема заняття:        Історія новорічної  ялинки. Виготовлення ялинки орігамі.                                                 

Мета заняття:     Вчити:  виготовляти ялинку способом  орігамі на основі базової форми «Подвійний трикутник», концентрувати увагу на процесі виготовлення виробу,  ознайомити  дітей із святкуванням Нового року в Японії ;  

                                Розвивати:   навички складання ліній «долина» та «гора», здатність працювати руками, художній смак і творчі здібності, дрібну моторику рук ; просторову уяву, кмітливість, формування стійкого інтересу до  пошукової творчої діяльності;

                          Виховувати :  виховувати у дітей творчу  ініціативу,  працелюбність, охайність, посидючість, любов до своєї країни та повагу до традицій інших народів , дружні взаємини в колективі .

Необхідні матеріали

та інструменти:      папір кольоровий, ножиці , клей ПВА.

Тип уроку:         комбінований.

 

Методи навчання:         - наочні: (різні види ялинок оригамі)                               

                                          - словесні: (розповідь про традиції святкування

                                             Нового року в Японії, пояснення  послідовності

                                             виготовлення виробу);

                                          - практичні: (створення виробу).

Наочність: зразки, схема, шаблони.

Хід заняття

 

  1. Організаційна частина:
  • Привітання

Холодно в полі, в саду, на городі,

Зима мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

  • Перевірка присутніх

II.Основна  частина

  1. Актуалізація опорних знань
  • Вправа «Хмаринка очікування »

- Розпочати наше заняття я хочу вправою «Хмаринка очікування».

- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

Відповіді дітей

(Дізнатись щось нове.

Щось цікаве.

Виготовити новий виріб.

Весело провести час.

Погратися.)

- Давайте наші очікування напишемо на сніжинках і прикріпимо на хмаринку. Якщо вони справдяться, то в кінці заняття, сніжинки впадуть на  матінку – землю.   

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=7978d48fdd680fae6e42343b07a6d0a4&n=13&exp=1

https://thumbs.dreamstime.com/b/%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%8B-%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BA-%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0-27518276.jpg

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2205536/91b99b66-663f-479f-9928-a9a1eb2d168c/s1200?webp=falsehttps://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2205536/91b99b66-663f-479f-9928-a9a1eb2d168c/s1200?webp=false

- А зараз закрийте очі. Сядьте зручно. Я буду читати вам вірш, а ви спробуйте уявити те, про що я буду говорити, (звучить музика. Читаю вірш).

Змерзлим груддям скрізь і всюди

Вкрилось поле і шляхи.

- Це вже грудень,- кажуть люди

І вдягають кожухи.

І дерева в білий іній

Вбрались. Наче в кожушок.

Річка спить у кризі синій,

І замовкнув спів пташок.

Хуртовина знов гуляє,

Знову віє сніговій,

Грудень місяць рік кінчає,

виступає рік новий!

Відкривайте очі. Хто розповість, що ж ви уявили? (діти відповідають).

  • Вправа «Асоціативний кущ»

А які асоціації у вас виникають, коли я кажу слово:  ЗИМА (відповіді дітей).

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=d23f086edeae8073a674bd78513ce5ff&n=13

 

Ви згадали про ялинку. А чи допомагаєте ви прикрашати ялинку вдома? (відповіді дітей).

  1. Оголошення теми та мети заняття

Отже, сьогодні на занятті ми ознайомимося із історією  новорічних ялинок , та навчимося виготовляти ялинки орігамі. А допоможе нам лепбук , який ми виготовили на попередніх заняттях.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

- вчитимемось  концентрувати увагу на процесі виготовлення виробу, 

 - ознайомимося  із історією ялинки орігамі ;

- розвиватимемо навички складання ліній «долина», «гора»;

- виховуватимемо дружні взаємини в колективі.

4.Теоретичний  виклад  матеріалу.

- Давайте пригадаємо з допомогою лепбука, що означає слово «орігамі»

              Слово "орігамі" на японській мові складають два ієрогліфи. Один з них "орі"- означає "складати", а другий "камі" - означає "папір. Історія виникнення орігамі заходить своїм корінням в глибоку давнину і нерозривно пов'язана з появою технології виготовлення самого паперу.  Багато відкриттів і винаходів отримали свій розвиток в середньовічній Японії. Вироби з паперу використовувались в священних ритуалах. В давнину відношення японців до світу визначалося релігією, яка обожествляла природу як вцілому, так і в найменших її проявах. Природа для японців - предмет спостереження, її потрібно сприймати цілісно. Тому в основу системи навчання орігамі як мистецтва було покладено спостереження за природою.

      Будь – які свята супроводжувалися виготовленням різних поробок орігамі. Так, наприклад, під час  святкування Нового року виготовляли ялинки орігамі, прикраси на ялинки та подарунки рідним та близьким із паперу, а особливу увагу приділяли листівкам.

 

       Новорічна ялинка в Японії називається Кадома́цу («сосна біля воріт»)  новорічна прикраса в Японії, це композиція, яка складається з сосни або її гілок, бамбука, листя папороті та інших елементів, перев'язаних рисової мотузкою.

 

Якщо Кадомацу виставляють надворі, то обов'язково в парі, розміщуючи їх зліва і справа воріт або дверей.

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=00d816e312b8c65f2cb43dca0ec79c13&n=13&exp=1

   Згори між ними, зазвичай, вішають канатоподібний оберіг сіменава.

    Взагалі Кадомацу це не прикраса, а тимчасове святилище, яке являє собою житло бога Нового Року. Йому японці роблять підношення у вигляді рисових коржів або інших харчових продуктів. Дещо незвично для нас. У нашій міфології Дід Мороз дарує подарунки, а у Японців їх Дідові Морозу дарують,  ось така відмінність. Це історія ялинки в Японії, країні де з’явилося мистецтво орігамі.

 А зараз за допомогою лепбука ми ознайомимося із історією новорічної ялинки та святкуванням Нового року в європейських країнах.

(діти переглядають лепбук і розповідають).

 

    В Англії до свята прикрашають будинки не лише ялинками, але й гілочками омели. Вважається, що ця рослина приносить у дім щастя та охороняє його мешканців від хвороб. Опівночі господар будинку відкриває задні двері для того, щоб випустити старий рік, а вхідні — для довгоочікуваного нового року. Цікаво, що саме в Англії започаткували традицію обміну різдвяними листівками.

Традиції святкування Нового року в різних країнах світу на learning.ua

У Франції вперше встановили різдвяну ялину в 1807-му році за наказом Наполеона I в Касселі. Він дізнався про цю традицію у військових походах і вирішив таким чином порадувати своїх  солдатів. А вже в 1837-му році святкове зелене дерево з'явилося у французькому палаці Тюїльрі при дворі короля Луї Філіпа за наказом Орлеанської герцогині, вродженої німецької принцеси Хелени фон Макленбург.

 Точно відомо, що в 1817-му ялинка з'явилася на офіційних зимових святах в Угорщині. У 1820-му році – в Чехії, в 1829-му – в Скандинавії, а в 1840-му – і в Російській імперії (отже, і України, яка в той час була її частиною).

 Раніше на Україні, незадовго до свята , не ялинку прикрашали, а заносили діжку з посадженою вишенькою, яка була висаджена заздалегідь, заносили в хату, і вишенька зацвітала саме під Новий рік. А вже навесні , деревце висаджували в садочку поблизу своєї хати.

Нині ж у нас замість вишеньок прикрашають ялинки, які своєю вічнозеленою хвоєю символізують нескінченність життя.

Про ялинку  можна говорити безкінечно, але нам потрібно ще виготовити ялинку орігамі власними руками.

 

Є дуже багато ялинок виготовлених в техніці орігамі.

  1. Розповідь (демонстрація виробу)

 

  

 

Орігамі з паперу на Новий рік своїми руками: схеми для початківців ...        Як зробити орігамі ялинку

 

Як зробити штучну ялинку своїми руками - Фабрика «Різдво»       Christmas tree box | Різдвяні ялинки, Різдвяний декор і Орігамі

 

 

 

(Роботи із лепбука)

 

  • А ми на нашому занятті виготовимо ось такі ялинки орігамі. Вони можуть слугувати як прикраса на столі , або як вітальна листівка.

 

http://img1.labirint.ru/books/403863/scrn_big_1.jpg


6. Практична робота

Техніка безпеки

Правила користування ножицями.

1. Ножиці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці  так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями , а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями  під час різання. Не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.

Інструкція № 38

Робота за схемою

 

  1. Фізкультхвилинка

Працювали ви старанно,

Вирізали  ви охайно.

Та втомились очі, руки –

Час спочити від науки.

Буріме

Буріме – класична літературна гра для розвитку уяви та мислення. Дітям потрібно дати готові римовані слова, з якими вони мають скласти невеликий вірш. Наприклад, квіти – діти, гілка – білка, листочок – місточок, співають – грають. Можна подати слова у вигляді готової картки-шаблону, щоб виконання вправи приносило більше задоволення та надихало на творчість.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/3d48b1715058bfd493643710eadf80d5%20%282%29%20%281%29.jpg

 

 

 

  1. Індивідуальна допомога дітям
  2. Прийом «Плакат думок»
  • А зараз давайте поділимося на дві команди. Для цього я вам роздам картки із відповідними кольорами. Однакові кольори і будуть належати гравцям однієї команди. Ось два плакати. Посередині написане запитання для ваших роздумів, а вам потрібно кожному свої думки написати на плакаті. Тихенько не заважаючи один одному.

Чи вважаєте ви доцільним дарувати подарунки орігамі на Новорічні свята? Чому?

Чи вважаєте ви доцільним виготовляти прикраси  орігамі для ялинки?

Чому?

  • А тепер, обміняємося плакатами. Ознайомимося і кожен висловить свою думку.

III.Підведення підсумків заняття.

Метод бесіди або інтерактивний метод «Мікрофон»

  • Чи досягнута мета цього заняття?
  • Що нового дізналися  на занятті?

 

1

 

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
2249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку