Урок спеціальної технології на тему: "Кривошипно-шатунний механізм"

Про матеріал
Урок спеціальної технології на тему:"Кривошипно - шатунний механізм". Урок дає можливіть вивчати учням будову, признечання і принцип роботи кривошипно - шатунного механізму автомобіля.
Перегляд файлу

План – конспект уроку «Спеціальної технології»

Група АСЗ – 17

Професія: Слюсар з ремонту автомобілів

 

Тема програми № 4: Будова автомобілів

Тема уроку № 27: Кривошипно-шатунний механізм

Мета заняття: вивчити будову кривошипно-шатунного механізму карбюраторного і дизельного двигунів.

Обладнання:  плакати з  будови  кривошипно-шатунного  механізму,  двигун  в зборі,  деталі кривошипно-шатунного механізму.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

І. Організаційна частина.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Проводиться за таким планом.

1. Призначення та загальна будова кривошипно-шатунного механізму.

2. Нерухомі частини.

3. Рухомі частини.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

ІV. Заключна частина.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційна частина.

Мотивація навчальної діяльності.

Коротке повторення минулої теми за питаннями: призначення та типи двигунів, основні частини двигуна, параметри роботи двигуна, робочий цикл чотиритактного карбюраторного та дизельного двигунів, багатоциліндрові двигуни.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Призначення і загальна будова кривошипно-шатунного механізму.

КШМ сприймає тиск газів під час згорання робочої суміші і перетворює прямолінійний зворотно-поступальний рух поршнів в обертальний рух колінчастого вала.

В КШМ входять:

  • Нерухомі деталі (блок-картер, головки циліндрів, піддон катера);
  • Рухомі  деталі  (колінчастий  вал,  поршні,  поршневі  пальці,  поршневі  кільця,  шатуни, вкладиші, маховик).

2.Нерухомі частини.

Блок-катер    базова деталь двигуна. Блок відливають з алюмінієвого сплаву (ЗМЗ-53) або з чавуну (ЗИЛ- 130, ЯМЗ-238, КамАЗ-740).

До передньої частини 2 блока кріпиться кришка розподільних шестерень, до задньої 5 – картер маховика, до нижньої 6– піддон картера. Блок має оброблені посадочні поверхні 4 для гільз,1- для вкладишів корінних підшипників, 3-  для втулок розподільного вала.

Гільзи  циліндрів  3  вставляють  у  гнізда  блока  й ущільнюють знизу мідними або гумовими кільцями 4, а зверху    металоасбестовими прокладками 1. Гільзи  “мокрі”  (вони  омиваються  охолоджувальною рідиною).

Головки  циліндрів  2  за  допомогою  шпильок  5 кріпляться  до  блоку  циліндрів  6.  В  головці  знаходяться камери згорання, сідла і направляючі втулки клапанів,  гнізда  під  свічки  (форсунки),  канали  для охолоджувальної рідини, для підводу пальної суміші, відводу відпрацьованих газів.

У двигунів КамАЗ головки циліндрів роздільні на кожний циліндр.

3. Рухомі частини

Колінчастий вал

Колінчастий  вал  двигуна  ЗИЛ-130  має  корінні  шийки  5,  шатунні шийки  3,  щоки  4,  противаги  12, фланець 7 для кріплення маховика, масло відбивний  буртик,  грязевловлювачі  10,  закриті  пробками.  На передньому кінці закріплені шестерня  2  привода  розподільного  вала, храповик  14,  шків  1.  Осьові  переміщення  вала  обмежуються  стале-бабітовими кільцями 13. Місця виходу вала ущільнюють сальниками. Колінчастий вал має п’ять корінних підшипників. Кришки підшипників 11 кріплять до блока болтами. Маховик 6– чавунний диск з насадженим зубчастим вінцем 8 для запуску двигуна стартером. На зовнішній поверхні маховика КамАЗ-740 знаходиться паз під фіксатор, що використовується для регулювання. Для обертання колінчастого вала у виступах маховика передбачено 12 отворів, рівновіддалених один від одного. Корінні і шатунні вкладиші мають виступи. Виготовлені з стальної стрічки, покритої антифрикційним сплавом.

Шатунно -  поршнева  група  (двигун  КамАЗ-740) має таку будову.

1-  поршень,  2- стопорні  кільця,  3- поршневий  палець, 4- шатун, 5- шатунний болт, 6- гайка,  7- кришка шатуна,  8- шатунні  вкладиші,  9- маслозйомне  кільце, 10- компресійні  кільця,  11- втулка  верхньої  головки шатуна.

Поршні.

Поршень карбюраторного двигуна, виготовлений з алюмінієвого сплаву,  має днище 4,  ущільнюючу частину (головку) 3, напрямну частину (юбку) 2, бобишки 8  з  отворами  для  встановлення  поршневого  пальця  і канавками 1 для стопорних кілець; канавки 5 для поршневих кілець.

Поршневі кільця.

Кільця – компресійні 6 і маслозйомні 7. Збірне маслозйомне кільце має плоскі кільця, осьовий і радіальний розширювачі.

Кільця на поршень установлюють розрізами (замками) в різні боки.

Кріплення двигуна до рами.

Між опорними лапами двигуна і рамою розміщують гумові подушки.  Двигун  ЗИЛ-130  має  три  точки  кріплення.  Передньою  опорою  є кронштейн, встановлений під кришкою розподільних шестерень, задніми  опорами    лапи  картера  зчеплення.  Від  повздовжнього  зміщення двигун утримує тяга, яка з’єднується з поперечиною рами.

ІІІ. Заключна частина

Дайте відповіді на питання:

  1. Яке призначення і яку загальну будову має к.ш.м.?
  2. Поясніть призначення і будову блок-картера, головок циліндрів, гільз циліндрів. Як вони з’єднуються між собою?
  3. Поясніть призначення і будову колінчастого вала, маховика, поршнів, шатунів, поршневих кілець, пальців, корінних і шатунних вкладишів.
  4. Як кріпиться двигун на рамі автомобіля?

ІV. Заключна частина.

Підведення підсумків уроку

Видача домашнього завдання

  1. В робочому зошиті виконати завдання 3 – 10.
  2. Вивчити тему.
doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
2183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку