16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

План- конспект інтегрованого уроку «Superheroes among us»

Про матеріал
Закріплюючий урок з теми «Family and friends.», де учні, працюючи у групах, змоделюють українського супергероя ябо героїню, використовуючи для цього он-лайн додаток та ЛМ з теми "Зовнішність" та "Риси характеру".
Зміст архіву
Перегляд файлу

План- конспект уроку у 8 класі №

Дата:

 

Тема: «Family and friends

Підтема: « Superheroes among us »

Мета уроку (як намір учителя)

 Сприяти розвитку в учнів уміння ввічливо висловлювати власні переконання, думки, згоду й незгоду, використовуючи для цього вивчений лексико-граматичний інвентар відповідно до чинної програми та інтегрованої змістової лінії «Громадянська відповідальність», навички співпраці у команді, критичного мислення, творчі навички.

Очікувані результати (як досягнення учнів)

На кінець уроку учні закріплять вивчений лексико-граматичний матеріал, розвиватимуть навички усного мовлення, критичного мислення, творчі навички, навички роботи у команді згідно до інтегрованої змістовної лінії «Громадянська відповідальність»

Хід уроку

  1. Привітання. Орг момент. (Слайд 1)
  2. Налаштування на роботу. Мотивація. Listen the song and fill in the gaps.

Mariah Carey “Hero”

There's a hero
If you look inside your _____ (heart)
You don't have to be afraid
Of what you are
There's an ___________ (answer)
If you reach into your soul
And the sorrow that you know
Will melt away

And then a ______ (hero) comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you _____ (feel) like hope is gone
Look inside you and be ________ (strong)
And you'll finally see the _______ (truth)
That a hero lies in you

It's a long road
When you face the world alone
No one reaches out a ________ (hand)
For you to hold
You can find ________ (love)
If you search within yourself
And that emptiness you ______ (felt)
Will disappear

And then a hero comes along
With the strength to _________ (carry on)
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like ________ (hope) is gone
Look inside…

Discussion:

  • What is the main idea of this song?
  • Who can be a hero?
  • Where can each of you find hero?
  1. Робота за темою уроку. Work in groups of 5-6 pupils. Students work on project “Ukrainian superhero”. In each group pupils choose:
  • Designers (2 pupils). They make costume for superhero.
    • Draw costume and describe it shortly.  Or you can download on Play Market “Аватара мейкер” and create it there and then save as a picture.
    • Describe his/ her appearance. How does he/ she look like? (color of eyes, skin, hair; tall / short; plump/ thin/ slim/ skinny; some other interesting information)
  • Psychologists (2 pupils). They describe traits of character and how they are demonstrated)
  • Historians (2 pupils). They make up story:
    • Nickname
    • Where is he/ she from?
    • How does he/ she become superhero?
    • Where does he/ she get power?
    • How does he/ she help people?
    • Who is his/ her enemy?
  1. Presentation of projects.
  2. Mind-map . “How can I become Ukrainian superhero?”

 

 

zip
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
25 липня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку