План – конспект уроку
з алгебри та початків аналізу
Тема: «Показникова функція.
Розв`язування показникових рівнянь та нерівностей»
Викладач:
Жуйкова Наталія Миколаївна,
спеціаліст вищої категорії
2017 – 2018 н.р.
Тема: "Показникова функція. Розв`язування показникових рівнянь та нерівностей ".
Тип уроку: узагальнюючий урок.
Обладнання: плакати, роздатковий матеріал, дошка, «Робочий зошит», опорний сигнал, магнітофон.
Мета: - узагальнити та систематизувати знання та уміння учнів з теми "Показникова функція. Розв`язування показникових рівнянь та нерівностей " з метою підготовки до контрольної роботи;
- розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичну мову;
- виховання самостійності, відповідальності, чесності, наполегливості в досягненні своєї мети.
План уроку
- вступне слово вчителя
- оголошення теми, мети та завдань уроку
Самостійна робота учнів супроводжується заспокійливою мелодією.
Конспект уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.
До уваги учнів пропонується «Робочий зошит» з даної теми, в якому розміщені – опорний сигнал «Показникова функція. Розв`язання показникових рівнянь і нерівностей», послідовність повторення навчального матеріалу, вправи та інструкції – зразки до вправ, а також домашне завдання «масивом».
Для успішної роботи на уроці учні групи розділені на бригади.
Щоб виявити, як учні засвоїли властивості показникової функції, викладач проводить змагання у вигляді «ланцюжка»: 5 робочих місць,5 завдань.
А
1. Порівняти m i n:
а)
б)
2. Порівняти з одиницею:
а)
б)
в) |
Б
1. Порівняти m i n:
а)
б)
2. Порівняти з одиницею:
а)
б)
в) |
В
1. Порівняти m i n:
а)
б)
2. Порівняти з одиницею:
а)
б)
в) |
(Перевірка протягом уроку).
Після обговорення означення показникового рівняння (нерівностей), учням пропонується виконати Вправу №1 (1,2,3) – кожна «бригада» виконує одне завдання. Перевірка – фронтально, усно.
Завдання 7,8,9 – попередньо обговоривши основні моменти розв`язання показникової нерівності, учні виконують самостійно. Перевірка – взаємоконтроль (відповіді записані на дошці)
Вправу 2 (1,2) – учні виконують з коментуванням, після обговоренням основних способів розв`язання показникових рівнянь.
Вправа 3 (2) – із записом на дошці (1) – учні виконують самостійно.
Перевірка – самоконтроль («Лови помилку» - на дошці наведено повне розв`язання, але з помилками. Учні виявляють помилки і коментують).
Вправа 4 (1) – учениця готує розв`язання із записом на дошці. В цей час інша учениця робить усне повідомлення про застосування властивостей показникової функції.
Для учнів, які виявили не впевненість в своїх знаннях та діях в «Робочому зошиті» наведені інструкції – зразки до кожної вправи на аркушах різного кольору.
Під час самооцінки, учні відповідні бали виставляють на полях.
V. Підведення підсумків.
Учням пропонується підрахувати загальну кількість балів і записати на полях конспекту (конспекти учні залишають для перевірки).
VI. Подача домашнього завдання.
Д/з подано «масивом». Кожен учень має можливість вибрати завдання з того рівня, який йому відповідає, і яке йому по силі.
Т.ч. учні мають можливість підготуватись до ретельної контрольної роботи.
VII. Завершення уроку.
Викладач висловлює свою подяку учням за співпрацю та впевненість в тому, що всі учні добре підготувались до наступного ТО.
Бажає успіху.