План- конспект уроку у 3 класі за темою " Зображальні та виражальні інтонації"

Про матеріал
У даному плані-конспекті представлений дидактичний матеріал до уроку музичного мистецтва у третьому класі.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з музичного мистецтва у 3 класі

          на тему: «Виражальні та зображальні інтонації»

 

 

 

 Підготувала

                                                         вчитель музичного мистецтва

                                                           Нестерова Світлана Юріївна

 

 

 

 

 

 

                                       Кривий Ріг 2018

Мета уроку: (формувати компетентності):

- ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя);

-загальнокультурну(формувати естетичне ставлення до  навколишньої дійсності);

-соціальну (співпрацювати з  однокласниками й  учителем);

-інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці);

- предметні: розширити уявлення про емоційний зміст музики; опанувати поняття «виражальні та зображальні інтонації»; розвивати уяву, уміння імпровізувати; удосконалювати вокальні навички; прищеплювати інтерес до музики та співу.

     Музичнийматеріал: М.Римський–Корсаков“Політ

джмеля”,”Засмутилось кошеня” І.Кририліна,” “Веселкова пісня”О.Жилінський.

Обладнання: ТЗН.

Наочні посібники:підручник.

Тип уроку: урок-подорож.

 

 

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

1. Вхід учнів до класу.

2. Перевірка готовності класу до уроку.

3. Музичне привітання.

 

Вчитель.

«Музика як казка,музика жива

І не треба серцю будь-які слова.

В музиці — найвищі ніжні почуття.

В ній любов і туга, та саме життя.

Музика, як море, то штормить, то ні.

Там знаходить серце рятівні вогні.

Музика, як сонце, гріє нам серця,

їй нема початку і нема кінця.

І чого не зможеш словом досягти,

В музиці розкажеш щиру правду ти.»

 

Доброго дня усім, хто завітав сьогодні до цього затишного класу на свято зустрічі з музикою. Давайте зараз зануримось у неповторний світ музичного мистецтва.

 

 II. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

Учитель:

-Діти, пригадайте, що таке музична інтонація? (мелодичний зворот, мотив, найменша частина мелодії чи музичного твору певної виразності ).

  А  яке значення має інтонація в музиці? ( інтонація передає характер твору. В ній містяться основні елементи музичної виразності: мелодія, ритм, темп, динаміка, регістр, тембр)

 

III.Основна частина.

 

  Сьогодні тема нашого уроку: «Виражальні та зображальні музичні інтонації».

Інтонації в музиці бувають різними: одні, наприклад, виражають настрої, почуття та думки людини, це - виражальні інтонації. Інші – зображують рухи людини або різноманітні звуки, шуми та явища навколишнього світу, ходу, поведінку людини або тварини. Такі інтонації називаються зображальними  інтонаціями. Простежити виражально – зображальні інтонації  нам допоможе подорож музичною країною.

Перед тим, як ми поїдемо, треба переконати машиніста потягу (один з учнів), що ми дружні, веселі, кмітливі, любимо свою школу та свій клас, любимо рідну країну Україну та вміємо співати.

 

Вокально-хорова робота (Зупинка Пісенна)

1.Розспівка .

2.Артикуляційні вправи.

3.Виконання пісень.

-Веселкова пісня.(Які почуття виражає ця пісня?)

-Охарактеризуйте засоби музичної виразності данної пісні.

-“ Засмутилось кошеня .“(Кого зображує ця пісня?)

 

Вчитель. Спитаймо машиніста, чи візьме він наш клас в подорож?

Машиніст погоджується, але каже, що треба мати квитки. А щоб отримати квитки треба правильно виконати завдання.

Зупинка’’ Відгадайка’’

-Розкладіть картки зі словами до відповідного конверта.

Машиніст роздає дітям квитки за правильні відповіді.

Вчитель. Ми вже хочемо розім`ятися після сидіння в потязі. Тому наш машиніст пропонує нам вийти на прогулянку.

 

Зупинка‘’Фізкультхвилинка’’.

 Слухання музики(Зупинка Слухальна”).

М. Римський – Корсаков « Політ джмеля»

Вчитель читає уривок з казки О. Пушкіна «Казка про царя Салтана» Чи знаєте ви цю казку? Хто її склав?

Пригадай -мо «сюжет» казки про царя Салтана, який одружившись їде на війну. Царівна народжує йому сина та злі сестри шлють царю звістку, що та народила йому «неведому зверушку», і царівну з немовлям садять у бочку та кидають в океан. Бочку викидає на безлюдний острів. На ньому, вже дорослий царевич-князь Гвідон рятує царівну-лебідь, а та щоб віддячити йому творить дива: подарувала йому білку, що співає пісні та гризе золоті горішки, перетворює князя на джмеля, щоб той зміг побачитись с батьком:

Князь до моря йде і знов

Лебедицю там знайшов

І вона і знов його

Вмить оббризкала всьго.

Князь тут зменшився, стулився.

І тут джмелем умить зробився.

Полетів щодуху джміль

І кораблик серед хвиль

Наздогнав в одну хвилинку

Та й забився у щілинку.

 

Закінчується казка тим, що князь Гвідон одружується з царівною-Лебідь і запрошує батька-царя салтана до себе в гості, де вони всі разом зажили щасливо.

 

Композитор Микола Андрійович Римський – Корсаков написав оперу по цій казці.

Що ви знаєте про оперу?

Опера – великий музично – театральний жанр, в якому співають. Але в опері є й оркестрові номери.

Один з них – «Політ джмеля». Послухайте цю музику.

(Слухання фрагменту з опери М. Римського –Корсакова «Казка про царя Салтана» «Політ джмеля»)

Як дзижчить джміль? (Діти імітують звук)

Колись  відомий педагог Василь Сухомлинський створив « Школу Радості». Він з дітьми виходив на природу, діти сідали, слухали звуки природи: шелест трави, дзижчання джмеля… А потім вже в класі він ставив платівку з цим твором. І учні казали,що в музичному творі джміль дзижчить так, як на природі, але красивіше. А що скажете ви?

( Враження учнів)

-А завдяки чому ви взнали, що джміль летить? (Завдяки дуже швидкому темпу).

-Подивіться цей фрагмент у мультфільмі. (Перегляд)

- Чи сподобалася вам музика? (Відповіді)

Зупинка Пісенна

Кожного року 19 грудня всі християни відзначають свято Миколая. Цього святого вважають захисником усіх бідних і знедолених, а найбільше його шанують діти, для яких він є почесним охоронцем.

У цей день „святий Миколай” кожній дитині приносить подарунок, однак не забуває присоромити за нечемні вчинки (може навіть покласти лозинку під подушку). А діти, у свою чергу, намагаються не гнівити «діда Миколая, який знає про все».

-Виконання пісні Святий Миколай”.(Кого зобразила нам музика?)

VI. Підсумок уроку.

-З яким типом інтонацій ми познайомились сьогодні на уроці?

(виражальні та зображальні).

-Що може зображувати музика?

-Що може виражати музика?

 

«Музика – це найвиразніша мова.

Мова, що може без жодного слова

Людям про радість і сум розказати ,

Вміє картину без фарб малювати,

В світі усьому знайде слухача

Без словника й перекладача…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
1867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку