План-копспект до уроку з музичного мистецтва у 3 класі. Урок 4 «Таємниці танцювальної музики» (за підручником Арістова)

Про матеріал
План-копспект до уроку з музичного мистецтва у 3 класі загальноосвітньої школи. Урок 4 «Таємниці танцювальної музики» (за підручником Аристової, Сергієнко) Мета: Поглибити знання учнів про танцювальність, як особливість музики пронизаної танцювальними ритмами, але не обов’язково призначеної для танців. Ознайомити з музичними творами, охарактеризувати їх творців та виконавців, вчити визначати елементи музичної мови, визначати їх значення у вираженні емоцій і почуттів. Розвивати вокально-хорові навички, емоційно-чуттєву сферу. Виховувати інтересс до звичаїв і традицій українського народу.
Перегляд файлу

Тема: «Таємниці танцювальної музики»

Мета: Поглибити знання учнів про танцювальність, як особливість музики  пронизаної танцювальними ритмами, але не обов’язково призначеної для танців. Ознайомити з музичними творами, охарактеризувати їх творців та виконавців, вчити визначати елементи музичної мови, визначати їх значення у вираженні емоцій і почуттів. Розвивати вокально-хорові навички, емоційно-чуттєву сферу. Виховувати інтересс до звичаїв і традицій українського народу.

Музичний матеріал уроку: Жанна Колодуб «Гуцульський танець», невідомий автор першої половини XIX ст. Симфонія (козачок) – слухання.

     Слова М. Івенсен, музика Т. Потапенко «Шпачок прощається».

Мутодично-дедактичний матеріал: Музичний інструмент, комп’ютер, наочний матеріал, портрети композиторів, підручний «Музичне мистецтво» 3 клас.

Тип уроку: Комбінований.

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Музичне привітання.

copy-.png

2. Оголошення еми та завдань уроку.

Сьогодні ми з вами проведемо наш урок разом із другим музичним китом – із Танцем.

Він також як і Пісня  мешкає в країні Музики і має багато друзів, із якими хоче нас познайомити. Деякі із них полюбляють веселі народні гуляння, інші – урочисті бали.

Якщо ви будете уважними на уроці, то зможете з легкістю здогадатися, хто є другом нашого кита.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Бесіда
  • Що на минулому уроці ми вивчали?
  • Які музичні твори ми слухали?
  • Що таке Баркарола?
  • Які танці вам подобаються?
  • Які українські танці знаєте?
  • Які особливості виконання цих танців ви знаєте?
  • Який характер цієї музики?
  • Якщо на концерті оголосять український народний танець козачок, чи можете ви передбачити, яка музика звучатиме?

 

III. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

Танці з’явилися дуже давно, ще на зорі людства. Перші танці не були схожі на наші сучасні. В основі перших танців були рухи, пов’язані з працею первісної людини: ловом риби, полюванням. Танцями супроводжувалися битви, походи на війну, проводи в останню путь. Музичний супровід був найпростішим: удари барабанів, плескання в долоні, спів. Але не лише народні танці були, були також і класичні, наприклад:

Менует – французький народний танець. Він з’явився в 16-17 ст. Спочатку він був сільським танцем, а згодом став зразком класичного балету, і вже не один бал не обходився без нього.

Полонез – польський танець (національний).

Гавот – спочатку був хороводним танцем, але згодом перетворився на парний.

Полька – чеський енергійний танець.

Але один із найголовніших танців звичано вважають вальс. Спочатку він був як народний танець на стику 3 країн Німеччини, Австрії, Чехії.

Вальс – це вічно юний танець.

На Заході нашої країни дуже популярний гуцульський танець.

  • Як ви гадаєте, чому він має таку назву?
  • Хто такі гуцули?

 

Гуцули – етнографічна група українців, які живуть у Карпатах, Івано-Франківську в Чернівцях та на Закарпатті. Гуцули займаються вівчарством – це одна з провідних галузей господарства.

  • Які ви знаєте гуцульські інструменти?

 

Одним з найпопулярніших музичних інструментів гуцулів є:

Дримба

Трембіта

Бобон

Ліра

Сопілка

Цимбали

 

 

 

 

Послухайте «Гуцульський танець», який написала Жанна Колодуб.

 

Слухання музики. Жанна Колодуб,«Гуцульський танець».

 

  • Розгляньте ілюстрації і визначте, на якій з них зображено цей танець?

 

                  

            Гопак,   Гуцульський танець,   Козачок.

 

  • Який характер танцю? Доберіть відповідні слова:

 

УРОЧИСТИЙ,    ВЕСЕЛИЙ,   ЖВАВИЙ,

ЕНЕРГІЙНИЙ,   РАДІСНИЙ, СУМНИЙ, ЗАПАЛЬНИЙ.

 

  • А чи відомо вам, що таке ансамбль?

 

Ансамбль – це спільне злагоджене виконання музичного твора кількома учасниками.

 

Пригадайте, у 2 класі ви з вже зустрічалися з українським народним танцем, але це був не гуцульський танець, а козачок.

Зараз ми прослухаємо, ще один танець, який вам уже відомий. Симфонія невідомого автора XIX ст. (козачок).

  • Чому невідомого автора?

Тому що це було дуже давно і нажаль до нашого часу не збереглося його ім’я.

  • А що таке симфонія?

 

Симфонія – це жанр оркестрової музики, великий твір для оркестру.

Оркестр – це колектив музикантів, призначений для виконання музичних творів.

 

Слухання музики. Укр.. нар. танець «Козачок»

 

 І зараз ми з вами почуємо цей народний танець у симфонічному творі.

 

Слухання музики. Невідомий автор І половини 19 ст. Симфонія (козачок)

  • Як змінився народний танець у симфонічному творі?
  • Який настрій створює ця музика?
  • На яких музичних інструментах виконують танець у симфонії?
  • Пригадайте, що означає слово «симфонія»?

 

МУЗИЧНА АБЕТКА

Почуті слова ми можемо написати, а потім прочитати. Так само і з мелодією, але для її запису використовують «музичні» літери – ноти. Як і вбудь-якій мові, у музичній також є свої правила. Щоб читати музичні твори, треба опанувати музичну грамоту. Для цього існують спеціальні навчальні заклади., в яких музиканти навчаються багато років. Спершу 8 років у музичній школі, потім 4 роки в музичному училищі, далі – 5 років в вищому навчальному закладі – в консерваторії.

 

ІV.Вокально – хорова робота.

  1. Розспівка.

511753_5.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Шпачок прощається», музика Т.Потапенко, слова М.Івенсен — повторення.

1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

 

 

Осінь. Дощик сіється.
Клен весь пожовтів,
А шпачок на гілочці
Пісеньку завів.

 

Приспів:  

Гілка ледь гойдається,
Дощик не кінчається,
З нами шпак старесенький
До весни прощається.

 

 

В путь-доріжку дальнюю
Треба відлітать.
Пісеньку прощальную
Як не заспівать?

 

Приспів:  

 

Де ясні веселі дні,

Сонце золоте?

Сумно над шпаківнею

Пісню шпак веде.

Приспів:  

VI.   Фізкультхвилинка.

«Їжачок»

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок, (нахиляння тулуба в сторони)

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п’ять! (стрибки)

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

Про маленьких діточок,

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев’ять, вісім, сім! (стрибки)

Грушечки ці ніс він їм.

 

V. Заключна частина.

 

  1. Сьогодні на уроці ми познайомились із друзями другого музичного кита Танцю.
  • Назвіть їх.
  • Чим відрізняються між собою козачок і гуцульський танець?
  • Що в них спільного?

 

  1. 003.gifМузичне прощання.

 

 

1

 

docx
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку