Музичне мистецтво
Музичне мистецтво: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л.Аристова, В. Сергієнко. — К.: Освіта, 2012.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Кіль. год. |
Корекція |
|||||
Тема 1. Основні властивості музики ( 8 год.) |
|||||||||||
1 |
|
Пісенність як особливість музики. |
Р. Щедрін, «Ніч»; «Золоті рибки»; «Цар Горох» з б-ту «Горбоконик» |
Поспівка «Ми – третьокласники» |
1 |
|
|||||
2 |
|
Танцювальність як особливість музики. |
М. Дремлюга, «Лірична пісня» |
Українська народна пісня в обробці В.Косенка «Ой на горі жита много» |
1 |
|
|||||
3 |
|
Маршовість як особливість музики. |
Ф. Шопен. Полонез ля мажор. |
Поспівка «Дівчатка ми» Українська народна пісня в обробці В.Косенка «Дівка Явдошка» |
1 |
|
|||||
4 |
|
Пісенно-маршова і пісенно-танцювальна музика |
Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок) |
«Шпачок прощається» сл. М. Івенсен муз. Т. Попатенко |
1 |
|
|||||
5 |
|
Пісенність, танцювальність і маршовість в українській народній музиці і композиторських творах |
М. Глінка, «Арагонська хота» |
Поспівка «Ми – хлопчики». Д. Львов-Компанієць «Дружать діти всієї кулі» |
1 |
|
|||||
6 |
|
Поняття про увертюру. |
Бетховен, «Симфонія №5» (ІІІ частина) |
Л. Дичко « Пісня про гарний настрій» |
1 |
|
|||||
7 |
|
Зустріч музичних жанрів |
Ж. Бізе, увертюра до опери «Кармен» |
«Будем козаками» сл. і муз. А. Загрудного |
1 |
|
|||||
8 |
|
Зустріч музичних жанрів (продовження) |
Ф. Шопен, Прелюдія №7; №20. |
«Будем козаками» сл. і муз. А. Загрудного Тема |
1 |
|
|||||
Тема 2. Інтонація (7 год.) |
|||||||||||
9 |
|
Спільність розмовної і музичної мов. |
сл. А. Барто, муз. С. Прокоф’єва, «Базіка» |
Д. Кабалевський «Хто чергові?» |
1 |
|
|||||
10 |
|
Запитальні, стверджувальні, окличні інтонації в мові та музиці. |
В. Косенко, «Гумореска»; |
Українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи» |
1 |
|
|||||
11 |
|
Інтонація скоромовки. |
М. Римський-Корсаков, «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». |
«Щеня і кошеня» сл. В. Вікторова муз. Т. Попатенко |
1 |
|
|||||
12 |
|
Ритмічні інтонації. |
В. Кирейко, «Награвання Лукаша» з о-ри «Лісова пісня»; |
«Щеня і кошеня» сл. В. Вікторова муз. Т. Попатенко |
1 |
|
|||||
13 |
|
Інтонація як основа музики |
Ж. Массне, «Елегія» |
Л. Дичко «Снігуронька» |
1 |
|
|||||
14 |
|
Вплив тембру на яскравість інтонації. |
«Гра в зайчика» обр. М. Леонтовича |
«Коза» у. н. пісня-гра |
1 |
|
|||||
15 |
|
Повторення вивченого. Урок-концерт |
М. Леонтович «Щедрик» |
Українська щедрівка «Добрий вечір тобі, пане господарю». Тема |
1 |
|
|||||
2-й семестр Тема 3. Розвиток музики (10 год.) |
|||||||||||
16 |
|
Музика як мистецтво, що не існує без розвитку. |
С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк». |
«Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппера |
1 |
|
|||||
17 |
|
Розвиток музики як процес відображення почуттів, настроїв, думок людини. |
Ф. Шуберт, «Вальс»; Ф. Шуберт, «Марш» |
«Гра в слова» сл. і муз. І. Арсєєва; повторення «Чому ведмідь узимку спить» сл. О. Коваленкова муз. Л. Кніппера |
1 |
|
|||||
18 |
|
Способи розвитку музики: виконавські, динамічні, жанрові, мелодичні, темпові, темброві |
Й. Брамс, «Угорський танець» |
«Грицю, Грицю, до роботи» у. н. п. обр. Я. Степового |
1 |
|
|||||
19 |
|
Виконавське рішення музичного твору. |
М. Завадський, «Шумка» |
«Рушничок» сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової |
1 |
|
|||||
20 |
|
Сюжетний розвиток. |
Ф. Шопен, «Вальс»; Ф. Шопен, «Полонез» |
повторення «Рушничок» сл. Є. Левченко, муз. А. Олейникової |
1 |
|
|||||
21 |
|
Інтонаційно-мелодичний розвиток. |
П. Чайковський, «Симфонія №4» (фінал); В. Сокальський, «Симфонія соль мінор» (І частина) |
«Подарунок мамі» сл. Д. Чередниченка муз. М. Катричка |
1 |
|
|||||
22 |
|
Варіаційний розвиток. |
М. Лисенко, хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна» |
повторення «Подарунок мамі» сл. Д. Чередниченка муз. М. Катричка |
1 |
|
|||||
23 |
|
Жанровий розвиток |
Г. Сасько «Весняний дощик» |
«Сива шапка» (пісня-гра) сл. Л. Кроткевич муз. В. Верховинця
|
1 |
|
|||||
24
|
|
Ладовий розвиток. |
А. Коломієць «Український танок» |
«Сива шапка» (пісня-гра) сл. Л. Кроткевич муз. В. Верховинця |
1 |
|
|||||
25 |
|
Урок-концерт |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Тема |
1 |
|
|||||
Тема 4. Музична форма (9 год.) |
|||||||||||
26 |
|
Форма музичного твору. |
Ф. Шопен, «Мазурка №5» |
« Пастух» французька народна пісня. |
1 |
|
|||||
27
|
|
Рондо. |
Е. Гріг, «Пісня Сольвейг», з музичної п’єси «Пер Гюнт» |
Т. Попатенко «Ось яка бабуся» |
1 |
|
|||||
28
|
|
Варіації. |
Е. Гріг, «Танець Анітри» |
Пісня – гра А.Філіпенко «Пісня веселки» |
1 |
|
|||||
29
|
|
Куплетна форма. |
М. Лисенко, «Експромт ля мінор» |
«Ой на горі жито» у. н. п. обр. К. Стеценка |
1 |
|
|||||
30 |
|
Найважливіші принципи будови музики: повторення і контраст. |
В. А. Моцарт, «Турецьке рондо»; Б. Фільц, «Весняне рондо» |
«Класне рондо» Д. Кабалевський |
1 |
|
|||||
31
|
|
Варіаційна форма в музиці |
М. Різоль, варіації на тему української народної пісні «Ой на горі жито» |
М. Ведмедеря «Природа просить порятунку» |
1 |
|
|||||
32 |
|
Кульмінація в музичному творі |
І. Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта» |
О. Пахмутова «На вулиці миру» |
1 |
|
|||||
33 |
|
Урок-концерт |
Л. Дичко « Літо» з кантати «Пори року» |
Р. Бойко «Світи нам, сонечко» |
1 |
|
|||||
34
|
|
Музична вікторина. Підсумковий урок |
Дитячі пісні |
Тема |
1 |
|
|||||