Урок музичного мистецтва у 3 класі

Про матеріал
Розроблений урок з музичного мистецтва для 3-го класу другого семестру на тему: "Царство народних танців"
Перегляд файлу

3 клас 2 семестр 19 урок

Дата : 29.01.19

Тема: Царство народних танців.

Вокально-хорова творчість-  Тіна Кароль «Україна – це ти»

Слухання музики – Мусоргський «Гопак», український народний танець «Метелиця»

Мета уроку: визначити характер прослуханих творів за допомогою наочності, повторити поняття «композитор», «танець», «три кити в музиці», навчити дітей розрізняти танцювальні мелодії за характером, порівняти твори,  провести ретельну вокально-хорову роботу ( дикція, артикуляція, чисте інтонування), розучити другий куплет пісні «Україна – це ти!»: повторити пісні , вивчені на минулих уроках, за допомогою фізхвилинки активізувати дітей, розвивати музичні здібності- музичний слух, память, чистоту інтонації, формувати вміння розрізняти характерні особливості танцю, виховувати патріотизм, любов до українських народних мелодій та повагу до композиторів.

Обладнання:баян, ТЗН, плакат фізхвилинка, плакат «Три кити музики», царство танців

Тип уроку:комбінований

Хід уроку:

I. Організаційна частина

-Музичне привітання : «Добрий ранок діти, я вітаю Вас,

Добрий день учителю, здрастуй любий клас!»

II. Актуалізація опорних знань

Питання- відповідь : «Хто такий композитор?»

-«Що таке танець?»

-«Три кити в музиці?» ( слухаємо-визначаємо)(плакат)

Слухання музики

III. Повідомлення теми уроку

 Мусоргський «Гопак» - Бесіда " Гопак ” - танець козацького походження, відноситься до найкрасивіших і найяскравіших танців світу. Цей танець в основному танцювався імпровізаційно. В народі танцювали так, щоб танцюристи один одному не заважали. Головна чарівність цього оригінального танцю і ся його принадна сила полягає в тій порівняній особистій свободі, коли кожний може за власним розсудом створити комбінації, які йому заманетьсяю.  В минулому " Гопак ” виконувався тільки чоловіками і поряд з "Метелицею", був одним з улюблених танців запоріських козаків.

" Гопак ” - танець імпровізаційний: просуваючись парами по колу, хлопці змагаються у спритності та завзятості. Дівчата в цей час весело підохочують танцюючих хлопців і, відокремившись танцюють свою, ліричну частину, яка наповнена гідністю, скромністю і плавністю рухів. Потім знову танцюють хлопці - це злива найвіртуозніших, найскладніших танцювальних і ускладнених рухів: присядок, стрибків, обертів тощо. Фінал, як зазвичай гопака бурхливий, веселий швидкий запальний.

Слухання визначення характеру

Танець «Метелиця»- бесіда- Метелиця з давніх-давен являвся одним з найпоширеніших, найулюбленіших, найпопулярніших танців українського народу. Вона відрізняється від інших танців: швидким темпом виконання рухів, несподіваною, раптовою зміною малюнків та незвичним напрямком танцювальних рухів. Найпоширеніші рухи танцю " Метелиця ” є притаманні для Наддніпрянського регіону України.

Зміст танцю передається активною динамікою рухів, швидкою зміною фігур і різноманітними кружіннями, що ніби відтворюють метелицю, тому що наші предки відтворювали в танці не лише: побут, звичаї та інше, але й хотіли відтворити ті незвичні на перший погляд явища природи, які і непокоїли, і радували людський зір. Пізніше пісню почали виконувати в інструментальному супроводі, не рідко - у супроводі " троїстих музик", що додавало танцю більшої жвавості та неповторної яскравості. Коли закінчувалась пісня у виконанні танцюристів, музика не закінчувала грати, а продовжувала звучати на інструменті чи групі різноманітних інструментів.

Слухання твору- визначення його особливостей.

Визначаємо спільні та відмінні риси танцю: (колективна робота, робота в парах)

Висновки СМ- колективний висновок

Фізхвилинка: співаємо разом з показом рухів -

«Всі підняли руки – раз,

На носках стоїть весь клас,

Два присіли – руки вниз

На сусіда подивись.

Раз і вгору, два і вниз

На сусіда подивись,

Будем ноти ми вивчати

Разом весело співати

ДО-ДО,РЕ-РЕ,МІ-МІ,ФА,СОЛЬ-СОЛЬ,ЛЯ-ЛЯ,СІ-СІ,ДО

ДО-ДО,СІ-СІ,ЛЯ-ЛЯ,СОЛЬ,ФА-ФА,МІ-МІ,РЕ-РЕ,ДО»

Розспівування

  1. Розспівка «до – .., ре -..(гамма)
  2. Розспівка по складам
  3. Розспівка : Жа(4 раза) – мы нашли в лесу ежа,

Жу(4) – дали яблоко ежу, же(4)- скушал яблоко уже, жи(4)- нам животик покажи ( на одному звуці по півтонам)

  1. Розспівка «До-ре-до-мі-до-фа-до-соль…»

 

Вокально-хорова робота

Розучування другого куплету «Україна- це ти»

Повторення пісні від початку до кінця (всім класом- дівчата-хлопці-по рядам)

Оцінювання учнів жетонами( відмінні результати)

Заключна частина

А зараз,діти ми з вами проведемо невеликий концерт, пісень, які ми дуже полюбляємо:

 

Повторення музичних творів,вивчених на минулих уроків

1. «Чому ведмідь узимку спить»

2. «Їхав козак за Дунай»

3. «Зимонька»

Закріплення знань

 

До побачення!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку