3 клас 2 семестр 19 урок
Дата : 29.01.19
Тема: Царство народних танців.
Вокально-хорова творчість- Тіна Кароль «Україна – це ти»
Слухання музики – Мусоргський «Гопак», український народний танець «Метелиця»
Мета уроку: визначити характер прослуханих творів за допомогою наочності, повторити поняття «композитор», «танець», «три кити в музиці», навчити дітей розрізняти танцювальні мелодії за характером, порівняти твори, провести ретельну вокально-хорову роботу ( дикція, артикуляція, чисте інтонування), розучити другий куплет пісні «Україна – це ти!»: повторити пісні , вивчені на минулих уроках, за допомогою фізхвилинки активізувати дітей, розвивати музичні здібності- музичний слух, пам’ять, чистоту інтонації, формувати вміння розрізняти характерні особливості танцю, виховувати патріотизм, любов до українських народних мелодій та повагу до композиторів.
Обладнання:баян, ТЗН, плакат фізхвилинка, плакат «Три кити музики», царство танців
Тип уроку:комбінований
Хід уроку:
I. Організаційна частина
-Музичне привітання : «Добрий ранок діти, я вітаю Вас,
Добрий день учителю, здрастуй любий клас!»
II. Актуалізація опорних знань
Питання- відповідь : «Хто такий композитор?»
-«Що таке танець?»
-«Три кити в музиці?» ( слухаємо-визначаємо)(плакат)
Слухання музики
III. Повідомлення теми уроку
Мусоргський «Гопак» - Бесіда " Гопак ” - танець козацького походження, відноситься до найкрасивіших і найяскравіших танців світу. Цей танець в основному танцювався імпровізаційно. В народі танцювали так, щоб танцюристи один одному не заважали. Головна чарівність цього оригінального танцю і ся його принадна сила полягає в тій порівняній особистій свободі, коли кожний може за власним розсудом створити комбінації, які йому заманетьсяю. В минулому " Гопак ” виконувався тільки чоловіками і поряд з "Метелицею", був одним з улюблених танців запоріських козаків.
" Гопак ” - танець імпровізаційний: просуваючись парами по колу, хлопці змагаються у спритності та завзятості. Дівчата в цей час весело підохочують танцюючих хлопців і, відокремившись танцюють свою, ліричну частину, яка наповнена гідністю, скромністю і плавністю рухів. Потім знову танцюють хлопці - це злива найвіртуозніших, найскладніших танцювальних і ускладнених рухів: присядок, стрибків, обертів тощо. Фінал, як зазвичай гопака бурхливий, веселий швидкий запальний.
Слухання визначення характеру
Танець «Метелиця»- бесіда- Метелиця з давніх-давен являвся одним з найпоширеніших, найулюбленіших, найпопулярніших танців українського народу. Вона відрізняється від інших танців: швидким темпом виконання рухів, несподіваною, раптовою зміною малюнків та незвичним напрямком танцювальних рухів. Найпоширеніші рухи танцю " Метелиця ” є притаманні для Наддніпрянського регіону України.
Зміст танцю передається активною динамікою рухів, швидкою зміною фігур і різноманітними кружіннями, що ніби відтворюють метелицю, тому що наші предки відтворювали в танці не лише: побут, звичаї та інше, але й хотіли відтворити ті незвичні на перший погляд явища природи, які і непокоїли, і радували людський зір. Пізніше пісню почали виконувати в інструментальному супроводі, не рідко - у супроводі " троїстих музик", що додавало танцю більшої жвавості та неповторної яскравості. Коли закінчувалась пісня у виконанні танцюристів, музика не закінчувала грати, а продовжувала звучати на інструменті чи групі різноманітних інструментів.
Слухання твору- визначення його особливостей.
Визначаємо спільні та відмінні риси танцю: (колективна робота, робота в парах)
Висновки СМ- колективний висновок
Фізхвилинка: співаємо разом з показом рухів -
«Всі підняли руки – раз,
На носках стоїть весь клас,
Два присіли – руки вниз
На сусіда подивись.
Раз і вгору, два і вниз
На сусіда подивись,
Будем ноти ми вивчати
Разом весело співати
ДО-ДО,РЕ-РЕ,МІ-МІ,ФА,СОЛЬ-СОЛЬ,ЛЯ-ЛЯ,СІ-СІ,ДО
ДО-ДО,СІ-СІ,ЛЯ-ЛЯ,СОЛЬ,ФА-ФА,МІ-МІ,РЕ-РЕ,ДО»
Розспівування
Жу(4) – дали яблоко ежу, же(4)- скушал яблоко уже, жи(4)- нам животик покажи ( на одному звуці по півтонам)
Вокально-хорова робота
Розучування другого куплету «Україна- це ти»
Повторення пісні від початку до кінця (всім класом- дівчата-хлопці-по рядам)
Оцінювання учнів жетонами( відмінні результати)
Заключна частина
А зараз,діти ми з вами проведемо невеликий концерт, пісень, які ми дуже полюбляємо:
Повторення музичних творів,вивчених на минулих уроків
1. «Чому ведмідь узимку спить»
2. «Їхав козак за Дунай»
3. «Зимонька»
Закріплення знань
До побачення!