План-конспект бінарного уроку з хімії і географії.

Про матеріал
розробка призначена для використання при підготовці і проведенні бінарних уроків з предметів природничо-математичного циклу і інтегрованих курсів
Перегляд файлу

План-конспект бінарного уроку з хімії і географії.

Тема.  Будова та властивості води, як розчинника. Природа та екологічні проблеми Чорного та Азовського морів.

 

Мета:- формувати в учнів знання про фізико-географічні особливості Чорного та Азовського морів, стан природних ресурсів, проблеми їх використання та охорони, визначити наявні екологічні проблеми, їхні причини та наслідки;

  • розглянути будову та властивості води, її роль як розчинника і речовини, що задіяна в глобальних екологічних процесах;
  • розвивати пізнавальний інтерес, географічне і хімічне мислення, вміння працювати з картою; QR кодами та іншими інтернет-ресурсами;
  • сприяти формуванню  в учнів екологічної свідомості, бережливого  ставлення до природи.

 

Тип уроку: урок формування нових знань

Форма проведення: бінарний урок .

Обладнання: фізична карта України, мультимедійна система, QR коди, відеоматеріали, атласи, контурні карти, підручники.

Очікувані результати:

Екологічна безпека та сталий розвиток.  Усвідомлює відповідальність за ощадне використання природних ресурсів, екологічний стан у місцевій громаді, Україні.

Здоров’я і безпека. Усвідомлює необхідність дбайливого ставлення до довкілля (навколишнього середовища) як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини. Дотримується правил безпечної поведінки в природі.

Громадянська відповідальність. Виявляє готовність до розв’язання проблем, пов’язаних із станом довкілля.

Підприємливість та фінансова грамотність. Розуміє рекреаційне значення природних комплексів.

Епіграф:            ,,Вода – колиска життя’’ (Слайд)   

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- оголошення теми та мети уроку;          (Слайд)

- об’єднання класу в групи для вивчення окремих напрямків реалізації мети уроку.

ІІ.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Вчитель географії.

На попередніх уроках ми вже здійснювали подорожі нашою країною, побували в різних її куточках. Мандрували природними зонами, сходили на вершини Карпат і Кримських гір, тим самим створили фундамент знань для вивчення нової теми. Звичайно ж, ви знаєте, що Україна є морською державою, на півдні її омивають води двох морів:

 - Яких?  (Чорне і Азовське).

Моря хоча і невеликі, але є досить складними природними комплексами. Кожне із них є по своєму унікальним і неповторним.

Вчитель хімії.

Всі природні об’єкти і явища потрібно розглядати комплексно, з точки зору усіх природничих наук, хімії у тому числі. Властивості речовин залежать від їхньої будови, роль в природі залежить від властивостей. Ви вже достатньо знаєте, щоб почати вивчати нову тему. Спробуємо проаналізувати глибину впливу антропогенного фактора на природні процеси.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм.  

  • Що ви можете розповісти про Чорне море, Азовське море?
  • Яке значення для України має наявність  виходу до морів.
  • До яких класів неорганічних сполук відноситься вода?
  • Яка формула води?
  • Чим відрізняється прісна вода від морської?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Визначення завдань для учнів, об’єднаних в групи з метою опрацювання інформації хімічного та географічного змісту.

Представники груп у випадковому порядку отримуть відеоматеріали, зашифровані у QR коди та опрацьовують їх (5 хв).

Завдання для 1 групи – Чорне море (географи);

                 для 2 групи – Азовське море (географи);

                 для 3 групи – будова молекули води (хіміки);

                 для 4 групи – вода як розчинник (хіміки).

Після опрацювання відповідного матеріалу ,,хіміки’’ і ,,географи’’ з використанням презентацій ознайомлюють класс із результатами своїх досліджнь (2-3 хв. на виступ).

У ході виступів учні індивідуально створюють опорні конспекти у формі асоціативного куща:   ,,Екологічні проблеми морів, властивості води’’

Після презентувань доповідачі дають відповіді на запитання від класу.

В перерві між виступами - фізкультхвилинка.                   ( слайд)

Вчитель географії. Спробуємо поєднати екологічні проблеми Чорного та Азовського морів із діяльністю людини та властивостями води як розчинника.

   - ,,Екологічні проблеми Чорного та Азовського морів’’  (презентація)

Робота з термінами.  Розчинність, солоність, проміле.

Робота в групах.

  1. Створення асоціативного куща – екологічні проблеми морів, властивості води  (під час вивчення матеріалу).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота із тестовими завданнями з хімії. (слайд)
  2. Практична робота. Нанесення на контурну карту елементів берегової лінії Чорного та Азовського морів.  (слайд)
  3. Робота із тестовими завданнями з географії.

-  Найбільший за площею острів України  (Джарилгач)

-  Протока, яка з’єднує Чорне море з Азовським (Керченська)

-  Найдовша коса Азовського моря? (Арабатська Стрілка)

-  Найвіддаленіший острів України (острів Зміїний)

-  Назвіть найбільшу косу Чорного моря? ( Тендрівська)

-  Максимальна глибина Чорного моря  (2245 м)

-  Максимальна глибина Азовського моря (15м)

-  Найбільша затока Азовського моря (Сиваш)

-  Чим пояснюється невисока солоність Чорного моря (опріснення мрічок)

            - У якому кліматичному поясі розташована більша частина Чорного моря? (субтропічному)

-  СолоністьЧорного моря становить…(17 -18 %)

- Назвіть країни, які омивають води Чорного моря? (Україна, Росія, Туреччина, Грузія, Румунія, Болгарія)

- Назвіть фактори забруднення Чорного моря? (промислові, с/г, побутові, каналізаційні стоки, транспорт…)

-  Найбільша річка, яка впадає у Чорне море (Дунай)

-  Найбільша річка, яка впадає в Азовське море (Дон)

 

. Підсумки уроку:

- Розгляд самостійних робіт учнів (асоціативних кущів);

- Письмове самооцінювання учнів (анонімне).

VІІ. Домашнє завдання.

- Опрацювати § 38, 39,  відеоматеріали  уроку.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
30 березня 2023
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку