|
Добрий ранок, любі діти! Починаєм новий день! Першим ділом, що ми зробим- ми сховаємо наш лінь. Ми не будемо зівати, а почнемо працювати! Сьогодні нас чекає знайома, але цікава тема… |
Перед тим, як ми почнемо урок української мови, давайте пригадаємо чотири золотих правила грамоти:
Писати красиво, чисто, охайно і правильно! |
Словникова робота
Сьогодні на уроці ми познайомимось з ще одним словниковим словом, а з яким – здогадайтесь самі: Гладиш – пеститься, Дражниш – кусається, У дворі сидить, Дім сторожить. Хто це?
|
|
СОБАКА |
Молодці! Правильно. Собака – це свійська тварина, родич вовка. Слово «собака» взято здавен з іранської мови.
Хвилина каліграфії
Напишіть це слово у зошиті три рази, промовляючи його по складах. Підкресліть орфограму, поставте наголос і поділіть на склади |
Собака собака со – ба – ка |
1. Придумайте і запишіть речення з цим словом. В мене вийшло таке речення:
Собака – вірний друг людини.
2. Вставте пропущені букви і поясніть зміст прислів’я.
По господарю і с…баці шана.
Молодці! Дітки, а скажіть, хто любить розмовляти? |
Той повинен вимовляти … все правильно і чітко, |
Щоб було всім зрозуміло. |
|
Діти, все, що я вам говорила,- це мова. Ви відповідали на питання – це теж мова. |
Друзі, давайте складемо
«Логічний ланцюжок мови» у вигляді поїзда
|
|
|
|
|
|
Мова |
речення |
слово |
склади |
звуки |
букви |
- Із чого складається наша мова?
- Наша мова складається із речень.
-Тож і тема нашого уроку «Речення»
Що таке речення?
|
Давайте сьогодні на уроці пригадаємо все, що ми знаємо про речення.
|
Виконаємо вправу «Відшукай речення»
Прочитайте записані ряди слів, випишіть тільки речення: |
1. Настала осінь. |
2. На птах сидів гілці. |
3. Налетів холодний вітер. |
4. На верхівці ялинки … |
Які речення (під якими номерами) ви записали?
А 2 і 4? Чому їх не можна назвати реченнями?
Молодці, розумнички! Тож давайте підійдемо творче і виправимо помилки. У кого, які є думки?
Визначимо кордони речень.
Діти працюють в шкільному саду дівчатка саджають вишні хлопці чистять садові доріжки.
- Скільки речень у вас вийшло? |
-Давайте перевіримо. |
Діти працюють в шкільному саду. Дівчатка саджають вишні. Хлопці чистять садові доріжки.
- Яку назву можна дати цьому тексту? - Молодці! |
Гра «Склади текст»
Розмістить речення за порядком, щоб утворився зв’язаний текст.
Прагнуть миру на Землі. |
Миру в Україні – бути! |
І дорослі і малі |
Миру хочуть добрі люди. |
Давайте перевіримо, що у нас вийшло.
Робота над пунктуацією в реченні.
У останній крапки
На останньому рядку
Зібрались, як граки
Розділові знаки.
Притащився кривоносий
Та старенький знак питання.
Обзивається до всіх він:
Хто? Кого? Навіщо? Як?
Ще прибіг один дивак
Окликає всіх цей знак!
Він ніколи не мовчить,
Дуже радісно кричить:
- Ура! Привіт! Додому!
- Я завтра піду в школу!
- Діти, що ви знаєте про розділові знаки в реченні?
- Які розділові знаки ставляться в кінці речення?
-Коли ставиться крапка, знак питання, знак оклику?
- Скажіть речення «Настала весна» з різною інтонацією.
Ось ми і пригадали все, що нам відомо про речення. А тепер виконаємо вправу у зошиті. Робота з підручником с.105, впр.4.
Перевіримо наші знання?
Готові пройти коротенький тест?
1. Речення – це … |
|
а) закінчена думка |
б) частина мови |
2. Перше слово в реченні пишеться з … |
|
а) великої букви |
б) маленької букви |
3. Речення складається з… |
|
а) букв |
в) складів |
б) звуків |
г) слів |
4. Які знаки ставимо в кінці речення? |
|
а) . ! ? |
б) ! , - |
Діти, ви чудово попрацювали!
Оберіть свій настрій!
|
|