План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Явища природи. Море» ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ

Про матеріал
План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Явища природи. Море» ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ
Перегляд файлу

План-конспект групового інтегрованого логопедичного заняття з використанням нетрадиційної техніки малювання з лексичної теми «Явища природи. Море»

ЗНМ 3 рівень. Старша група ДНЗ

Тема: «Морський пейзаж»

Мета:       * навчальна (формування знань про морський пейзаж, формувати вміння розповідати про нього, вчити дітей малювати нетрадиційним способом на вологому аркуші,  дотримуватися послідовності дій під час практичної роботи, формувати вміння розрізняти близькі кольори (блакитний, синій, синьо-зелений, фіолетовий, чорний) і підбирати кольори відповідно до їхніх назв, продовжувати знайомити вихованців з художніми творами та відповідати на запитання за змістом твору);

* корекційно-розвивальна (встановлення атмосфери взаємодовіри, викликати емоційний відгук під час створення творчої роботи, розвиток зв’язного мовлення, дихання, артикуляції, спостережливості, пам’яті, уваги, уяви, дрібної моторики та формувати творчі здібності);

*  виховна (виховувати акуратність в роботі, виховувати любов до природи).

Обладнання: артикуляційна гімнастика, пейзажні картини «Море», аркуш паперу, зразок, ємність з водою, пензлі, фарби, серветка, ємності з водою, кораблики паперові

Хід заняття

І. Вступна частина

Психогімнастика: Діти, а давайте привітаємось і позичимо добра присутнім і подаруємо свої теплі усмішки, щоб від них стало тепліше, веселіше та радісніше.

Я всміхаюсь сонечку:

Здравствуй, золоте!

Я всміхаюсь квітоньці

Хай вона цвіте

Я всміхаюсь дощику

Лийся, мов з відра!

Людям усміхаюся –

Зичу їм добра.

ІІ. Основна частина

Артикуляційна вправа

У будиночку своєму язичок шукає двері     (вправа "Горішки")

На прогулянку зібрався він умився  (вправа "Смачне варення")

Причесався  (рухи язиком згори вниз, торкаючись губ)

На сусідів озирнувся вправо-вліво обернувся (рухи язичком вправо-вліво)

Вниз упав (витягнути язик)

Вгору забрався (підняти язик вгору до носика)

Раз, і в ротику сховався ( закрити рот)

Знову вийшов язичок погуляти до діточок

Заглядав у віконечка  (рухи язиком вправо-вліво )

Гріється на сонечку (витягнути і широко розпластати язик)

Тут повіяв вітерець заховався пустунець  (закрити рот)

В гості кішечка прийшла. Просить: "Дайте молочка". (язичок облизує)

Потім коник прискакав. Все копитом вибивав. (прицмокування язика до піднебіння)

"Тпр-ру",- сказав і геть помчав

А тут двері відчинились. Появились гості товсті (надути щічки)

За ними худі - лиш шкіра та кості (втягнути щічки всередину рота)

Ми їм щиро усміхнулись  (вправа "Усмішка")

Поцілувати потягнулись  (вправа " Хоботок")

І співати будем ми з ними звуки голосні (фонетична зарядка)

(проспівування голосних А, О, У, І, Е, И)

Пальчикова гімнастика «Море» (Зчепити пальці обох рук і здійснювати коливальні рухи кистями)

Море хвилюється раз

море хвилюється два

море хвилюється три

хвиля на місці завмри

  •          Чи бували ви на морі?
  •          Може, бачили його в кіно чи на картинках. Яке воно? (Відповіді дітей.)
  •          Як змінюється море залежно від погоди?

Педагог допомагає сформулювати відповіді, пропонуючи уважно дивитись картини з морським пейзажем.

  •          Так, море синє. А якщо на синю воду впаде жовте сонячне світло, який стане колір води? (Зеленим.)

Якщо у воді відбивається небо, ми бачимо блакитні хвилі. А ще море може бути фіолетовим та майже чорним у глибині.

Тож давайте спробуємо намалювати море, використовуючи синій і зелений фіолетовий і чорний кольори.

Вихователь. Сьогодні, діти, на нашому занятті з малювання фарби поймуться не зовсім звичайно: вони будуть розпливатися, розтікатися, виходити за межі вашого малюнка. Незвичайна легкість фарб, одержання нових кольорів на малюнку зроблять вашу роботу цікавою. Ви відчуєте себе чарівниками разите незвичайну країну.  Ми будемо малювати на вологому папері.

А що ж таке малювання на вологому папері? Давайте згадаємо. Головним елементом сьогодні буде невелика поролонова мочалка. Ми змочимо нею наш аркуш паперу. Роботу виконувати треба швидко. А потім на вологий наноситься фарба. Пензлик ледь торкається аркуша, фарба красиво лягає, це чарівні переливи. Отже, якщо вже ми з вами захотіли стати чарівниками, то .малювання наше сьогодні нехай буде чарівним, казковим.

Аркуш паперу треба розташувати під невеличким нахилом донизу. Педагог показує, як проводиться перша хвиляста лінія. Діти виконують формотворчі рухи спочатку в повітрі без інструментів, а потім на папері, використовуючи пензлик. Після проведення кожної лінії діти повинні вимити пензлик та набрати інший колір.

Педагог звертає увагу дітей на те, що такий малюнок схожий на справжнє море.

Дихальна гімнастика «Кораблик»

Вітер на морі гуляє

І кораблик підганяє.

Він біжить собі у хвилях

На роздутих вітрилах.

Перед дітьми ємності з водою. Діти опускають на воду паперові кораблики. Потім за допомогою короткий інтенсивного вдиху носом і довгого видиху ротом паперові кораблики «пливуть».

Діти малюють самостійно, педагог за потреби допомагає, контролює процес малювання дітей. Діти доводять роботу до кінця, а поки підсихають роботи, з допомогою вологих серветок протираємо руки і столи, наводимо лад на робочому місці.

ІІІ.Заключна частина

Релаксація.

Море буває різним, чорним буває і червоним. Буває море веселим. Частіше буває солоним. А я люблю синє море з лагідною, ніжною хвилею. Люблю, як риба, плескатися, плавати, пірнати. Які у вас почуття? (Відповіді).

Наше заняття підійшло до завершення. Головне, що ви навчилися на сьогодні - переживати єднання з природою, відчувати в собі її рух, бачити безцінну красу кожного її маленького шматочка життя, її коштовність і неповторність. І найголовніше, я хочу, щоб ви вдивилися в звичне і побачили несподіване, вдивилися в просте  і побачили складне, а в негарному  побачили красиве. Я бажаю вам, друзі, вчити, творити і втілювати свої ідеї на білому, чистому полотні! Нехай буде мир в сім'ї і на землі!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
11 вересня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку