План-конспект інтегрованого уроку «Я пізнаю світ» для учнів 1 класу на тему "Осінь. Як упізнати осінь?"

Про матеріал

Робота містить конспект уроку та роздатковий матеріал (додаток 1) з інтегрованого курсу за новою програмою "Я пізнаю світ" для 1 класу на тему: "Осінь. Як упізнати осінь?". Буде цікавий для вчителів, вихователів, батьків.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ «Я ПІЗНАЮ СВІТ»

ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ

 

вчитель початкових класів

Миронова Євгенія Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

                       м. Кам’янське

 


Інтегрований урок «Я пізнаю світ»

Тема тижня: «Осінь».

Тема уроку: «Осінь. Як упізнати осінь?»

Завдання уроку:  вчити учнів розпізнавати основні ознаки осені та назви осінніх місяців; розвивати фенологічні спостереження; ознайомити з мистецькими творами про осінь; вдосконалювати вміння рахувати цифри у межах 11, обчислювати приклади на додавання; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого; вчити описувати картинки;  розширити в учнів уявлення про плоди фруктових дерев; формувати здоров’язбережувальну компетентність; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками; виховувати любов до природи.

Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання: Як впізнати осінь? Скільки місяців в осені? Які їх назви? Числовий ряд від 1 до 11. Як правильно описувати картинку?

Очікувані результати

Учні знатимуть:

- основні ознаки осені;

- назви осінніх місяців;

- зміни, які відбуваються в природі восени;

- числовий ряд в межах від 1 до 11;

- як описувати природу за картинкою;

- як створювати колаж.

Учні вмітимуть:

- розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени;

- розташовувати цифри в порядку зростання в межах від 1 до 11;

- описувати красу осінньої природи;

- емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;

- уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Предмети, які інтегруються: математика, українська мова, природознавство, музичне мистецтво.

Обладнання: мультимедійне устаткування,  аудіозапис В. Косенко «Дощик», LEGO, ватман, роздатковий матеріал (додаток 1).

 

Хід уроку

Під час ранкової зустрічі учні отримали різнокольорові

кленові листочки, які об’єднали їх в 3 групи.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів і стих дзвінок

Всіх покликав на урок.

Працюватимем старанно,

Щоб сказати у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці!

 

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

- Сьогодні ми помандруємо осінніми стежками, поговоримо про тісний зв’язок людини та природи, порахуємо цифри в межах 11, створимо текст-опис за малюнком та виготовимо колаж «Осінні враження».

- На наш урок завітала незвичайна чарівниця. Давайте всі разом відгадаємо хто це?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

1. Створення мотиваційної ситуації. Робота над загадкою.

У строкатім барво-листі,

У бурштиновім намисті,

В сонячну мережку вбрана

В гості їде пишна панна.

В кошику її казковім

Різні є плоди чудові:

Виноградне ґроно синє.

Груші, стиглі жовті дині,

Яблук спілих повна жменя

І опеньочків кишеня.

Хто ця панна? Хто йде в гості?

Ну звичайно! Пишна... (осінь)

- Що допомогло вам відгадати загадку?

- Як ви здогадалися, що мова йде саме про цю пору року?
- Чи траплялися у загадці слова, які було важко зрозуміти?

- Зараз ми з вами переглянемо презентацію і з'ясуємо зміст усіх нових незрозумілих слів.
2. Словникова робота (перегляд мультимедійної презентації – кожна картинка відповідає одному слайду).

 




IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Вправа «Упізнай місяць» (кожна група отримує вірш-загадку про осінні місяці).

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки...

(вересень)

Чарівник прийшов у ліс,

Фарби, пензлика приніс.

У діброві та садочку

Стали жовтими листочки.

(жовтень)

Вправо, вліво, вниз, назад —

Всюди справжній листопад.

Трішки ще — і вже зима,

От і осені нема.

(листопад)

Картинки по запросу вересень

Картинки по запросу жовтень

Картинки по запросу листопад

 

Після відгадування учнями загадок учитель розвішує картинки з відповідними місяцями на дошці.

 

2. Гра «Заповни кошик».

- У кожної групи є чарівні яблучка. На дошці ви бачите прикріплені три кошики з цифрами 9, 10 і 11.

- Як ви вважаєте чому саме ці цифри зображені на кошиках? (учні відповідають – це порядкові номери осінніх місяців року).

- Ви повинні розв’язати приклади на яблучках, а потім поміщуєте їх у відповідний кошик. Наприклад, 5+4=9 – це яблуко кладемо у кошик з цифрою 9.

Після виконання учнями завдання секретар групи підходить до дошки і прикріплює яблучка у відповідні кошики. Водночас можна обговорити з учнями про користь фруктів, про вітаміни яблук тощо.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Послухайте музичний твір В. Косенко «Дощик» і спробуйте виконати пальцями «танок дощику».

-  Які ваші враження від почутого твору? Який настрій передав автор? Висловлення власних вражень, вподобань дітей.

 

3. Вправа «Опис природи за малюнком».

Кожна група описує картинки до вправи 1 «Упізнай місяць» за шаблоном (в описі учнів повинні прозвучати виділені слова для наступної вправи).

Вересень

Жовтень

Листопад

Вересень – перший місяць осені. Відлітають перелітні пташки

 

В другому місяці – жовтні, з’являється більше кольорів осені.

Листки – жовті та червоні.

В останньому місяці - листопаді дерева скидають останні листя, готуючись до зими.

 

V. ПОВТОРЕННЯ ТА АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ФАКТІВ

1. Робота з LEGO (творча).

На кожній цеглинці написані цифри від 1 до 6, а з протилежного боку – відповідна буква. Кожній групі пропонується розташувати цеглинки в порядку збільшення цифр від 1 до 6. Після виконання завдання треба перекрутити цеглинку за годинниковою стрілкою, в результаті чого з’явиться зашифроване слово. 

 

 

 

 

 

 

Після виконання завдання проводиться бесіда з учнями по темі за результатами роботи з LEGO.

 

2. Робота з LEGO (відчуття ритму).

В обидві руки береться по одній цеглинці будь-якого кольору.

Вчитель робить рухи, а діти повторюють.

 

VI. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ В НОВІ СИТУАЦІЇ.

1. Робота над створенням колажу «Осінні враження».

Похожее изображениеУчням пропонується підійти до ватману із зображенням стовбура дерева, прикріпити клиновий листочок на дерево, при цьому промовляючи чим їх вражає і захоплює осінь.

 

- Погляньте, яке гарне вийшло у нас дерево. Нехай ваш настрій буде завжди таким яскравим, кольоровим, веселим. 

 


VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ІДЕЙ ТА НАУКОВИХ ТЕОРІЙ, ПРЕДМЕТІВ, ЩО Є СКЛАДОВИМИ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ.

- Про яку пору року йшла мова на уроці?

- Які ви знаєте осінні місяці?

- Скільки місяців в осінній порі року?

- З якими новими словами ви познайомились на уроці?

- З якими осінніми плодами ми працювали на уроці?

- Скільки кошиків було?

- Які почуття викликав музичний твір В. Косенко «Дощик»?

- Чи допомогли вам LEGO-цеглинки відгадати зашифровані слова?

- Чи сподобалось вам працювати на уроці з LEGO?

- Що сподобалося на уроці?

- Чи були складнощі у виконанні завдань?


ДОДАТОК 1

 

РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки...

Чарівник прийшов у ліс,

Фарби, пензлика приніс.

У діброві та садочку

Стали жовтими листочки.

Вправо, вліво, вниз, назад —

Всюди справжній листопад.

Трішки ще — і вже зима,

От і осені нема.

 


 

Картинки по запросу вересень

 

 

 

Картинки по запросу жовтень

 

 


 

 

 

 

Картинки по запросу листопад

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

Вересень

Вересень – перший місяць осені. Відлітають перелітні ___________

 

 

Жовтень

В другому місяці – жовтні, з’являється більше кольорів осені. _______ – жовті та червоні.

 

 

Листопад

В останньому місяці - листопаді _________ скидають останні листя, готуючись до зими.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2434
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку