Робота містить конспект уроку та роздатковий матеріал (додаток 1) з інтегрованого курсу за новою програмою "Я пізнаю світ" для 1 класу на тему: "Осінь. Як упізнати осінь?". Буде цікавий для вчителів, вихователів, батьків.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ «Я ПІЗНАЮ СВІТ»
ДЛЯ УЧНІВ 1 КЛАСУ
вчитель початкових класів
Миронова Євгенія Вікторівна
м. Кам’янське
Інтегрований урок «Я пізнаю світ»
Тема тижня: «Осінь».
Тема уроку: «Осінь. Як упізнати осінь?»
Завдання уроку: вчити учнів розпізнавати основні ознаки осені та назви осінніх місяців; розвивати фенологічні спостереження; ознайомити з мистецькими творами про осінь; вдосконалювати вміння рахувати цифри у межах 11, обчислювати приклади на додавання; формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого; вчити описувати картинки; розширити в учнів уявлення про плоди фруктових дерев; формувати здоров’язбережувальну компетентність; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками; виховувати любов до природи.
Орієнтовні дослідницькі/проблемні запитання: Як впізнати осінь? Скільки місяців в осені? Які їх назви? Числовий ряд від 1 до 11. Як правильно описувати картинку?
Очікувані результати
Учні знатимуть:
- основні ознаки осені;
- назви осінніх місяців;
- зміни, які відбуваються в природі восени;
- числовий ряд в межах від 1 до 11;
- як описувати природу за картинкою;
- як створювати колаж.
Учні вмітимуть:
- розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени;
- розташовувати цифри в порядку зростання в межах від 1 до 11;
- описувати красу осінньої природи;
- емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;
- уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
Предмети, які інтегруються: математика, українська мова, природознавство, музичне мистецтво.
Обладнання: мультимедійне устаткування, аудіозапис В. Косенко «Дощик», LEGO, ватман, роздатковий матеріал (додаток 1).
Хід уроку
Під час ранкової зустрічі учні отримали різнокольорові
кленові листочки, які об’єднали їх в 3 групи.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Продзвенів і стих дзвінок
Всіх покликав на урок.
Працюватимем старанно,
Щоб сказати у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
- Сьогодні ми помандруємо осінніми стежками, поговоримо про тісний зв’язок людини та природи, порахуємо цифри в межах 11, створимо текст-опис за малюнком та виготовимо колаж «Осінні враження».
- На наш урок завітала незвичайна чарівниця. Давайте всі разом відгадаємо хто це?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
1. Створення мотиваційної ситуації. Робота над загадкою.
У строкатім барво-листі,
У бурштиновім намисті,
В сонячну мережку вбрана
В гості їде пишна панна.
В кошику її казковім
Різні є плоди чудові:
Виноградне ґроно синє.
Груші, стиглі жовті дині,
Яблук спілих повна жменя
І опеньочків кишеня.
Хто ця панна? Хто йде в гості?
Ну звичайно! Пишна... (осінь)
- Що допомогло вам відгадати загадку?
- Як ви здогадалися, що мова йде саме про цю пору року?
- Чи траплялися у загадці слова, які було важко зрозуміти?
- Зараз ми з вами переглянемо презентацію і з'ясуємо зміст усіх нових незрозумілих слів.
2. Словникова робота (перегляд мультимедійної презентації – кожна картинка відповідає одному слайду).
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Вправа «Упізнай місяць» (кожна група отримує вірш-загадку про осінні місяці).
В школах дзвоник продзвенів, Школярів дім знань зустрів. В лісі виросли грибочки, У опеньках всі пеньочки... (вересень) |
Чарівник прийшов у ліс, Фарби, пензлика приніс. У діброві та садочку Стали жовтими листочки. (жовтень) |
Вправо, вліво, вниз, назад — Всюди справжній листопад. Трішки ще — і вже зима, От і осені нема. (листопад) |
|
|
|
Після відгадування учнями загадок учитель розвішує картинки з відповідними місяцями на дошці.
2. Гра «Заповни кошик».
- У кожної групи є чарівні яблучка. На дошці ви бачите прикріплені три кошики з цифрами 9, 10 і 11.
- Як ви вважаєте чому саме ці цифри зображені на кошиках? (учні відповідають – це порядкові номери осінніх місяців року).
- Ви повинні розв’язати приклади на яблучках, а потім поміщуєте їх у відповідний кошик. Наприклад, 5+4=9 – це яблуко кладемо у кошик з цифрою 9.
Після виконання учнями завдання секретар групи підходить до дошки і прикріплює яблучка у відповідні кошики. Водночас можна обговорити з учнями про користь фруктів, про вітаміни яблук тощо.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Послухайте музичний твір В. Косенко «Дощик» і спробуйте виконати пальцями «танок дощику».
- Які ваші враження від почутого твору? Який настрій передав автор? Висловлення власних вражень, вподобань дітей.
3. Вправа «Опис природи за малюнком».
Кожна група описує картинки до вправи 1 «Упізнай місяць» за шаблоном (в описі учнів повинні прозвучати виділені слова для наступної вправи).
Вересень |
Жовтень |
Листопад |
Вересень – перший місяць осені. Відлітають перелітні пташки…
|
В другому місяці – жовтні, з’являється більше кольорів осені. Листки – жовті та червоні. |
В останньому місяці - листопаді дерева скидають останні листя, готуючись до зими. |
V. ПОВТОРЕННЯ ТА АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ФАКТІВ
1. Робота з LEGO (творча).
На кожній цеглинці написані цифри від 1 до 6, а з протилежного боку – відповідна буква. Кожній групі пропонується розташувати цеглинки в порядку збільшення цифр від 1 до 6. Після виконання завдання треба перекрутити цеглинку за годинниковою стрілкою, в результаті чого з’явиться зашифроване слово.
Після виконання завдання проводиться бесіда з учнями по темі за результатами роботи з LEGO.
2. Робота з LEGO (відчуття ритму).
В обидві руки береться по одній цеглинці будь-якого кольору.
Вчитель робить рухи, а діти повторюють.
VI. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ В НОВІ СИТУАЦІЇ.
1. Робота над створенням колажу «Осінні враження».
Учням пропонується підійти до ватману із зображенням стовбура дерева, прикріпити клиновий листочок на дерево, при цьому промовляючи чим їх вражає і захоплює осінь.
- Погляньте, яке гарне вийшло у нас дерево. Нехай ваш настрій буде завжди таким яскравим, кольоровим, веселим.
VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ІДЕЙ ТА НАУКОВИХ ТЕОРІЙ, ПРЕДМЕТІВ, ЩО Є СКЛАДОВИМИ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ.
- Про яку пору року йшла мова на уроці?
- Які ви знаєте осінні місяці?
- Скільки місяців в осінній порі року?
- З якими новими словами ви познайомились на уроці?
- З якими осінніми плодами ми працювали на уроці?
- Скільки кошиків було?
- Які почуття викликав музичний твір В. Косенко «Дощик»?
- Чи допомогли вам LEGO-цеглинки відгадати зашифровані слова?
- Чи сподобалось вам працювати на уроці з LEGO?
- Що сподобалося на уроці?
- Чи були складнощі у виконанні завдань?
ДОДАТОК 1
РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ
В школах дзвоник продзвенів, Школярів дім знань зустрів. В лісі виросли грибочки, У опеньках всі пеньочки... |
Чарівник прийшов у ліс, Фарби, пензлика приніс. У діброві та садочку Стали жовтими листочки. |
Вправо, вліво, вниз, назад — Всюди справжній листопад. Трішки ще — і вже зима, От і осені нема. |
Вересень |
Вересень – перший місяць осені. Відлітають перелітні ___________…
|
Жовтень |
В другому місяці – жовтні, з’являється більше кольорів осені. _______ – жовті та червоні.
|
Листопад |
В останньому місяці - листопаді _________ скидають останні листя, готуючись до зими.
|