Заняття на свіжому повітрі Інтерактивні вправи з розвитку мовної компетентності молодших школярів Тема: Власні і загальні іменники

Про матеріал

Метою даного інтегрованого уроку є : розвиток усного і писемного мовлення учнів, збагачення словникового запасу, розвиток пам'яті, мислення, уваги, рішучості, уміння приймати рішення, виховувати потяг до вивчення рідної мови. Вдосконалювати рухові якості: спритність, витривалість,,, гнучкість, техніку володіння м'ячом, скакалкою.

Перегляд файлу

Заняття на свіжому повітрі

Інтерактивні вправи з розвитку мовної компетентності молодших школярів

Тема: Власні і загальні іменники

 Мета: розвивати усне і письменне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати пам’ять, мислення, увагу, рішучість, уміння приймати рішення, виховувати потяг до вивчення рідної мови. Вдосконалювати рухові якості: спритність, витривалість,,, гнучкість, техніку володіння м’ячом, скакалкою.

Обладнання: скакалка, м’яч, ручки, аркуші, картки з ілюстраціями.

Тип – Урок на свіжому повітрі, вдосконалення знань, отримання нових знань.

Методи – словесні, практичні, інтерактивні, наочні

План

Підготовка до уроку

  1. Вивчення теми «Іменник. Власні і загальні іменники»
  2. Вивчення географічної карти України
  3. Організація класу до уроку.

Повідомлення теми і мети уроку:

  • Добрий день, діти! Сьогодні у нас цікавий надзвичайний урок на свіжому повітрі. Ми будемо повторювати вивчений матеріал з української мови, поглиблювати і поширювати знання про власні іменники. І при цьому нам не доведеться весь час сидіти за партою. Адже у русі людина краще запам’ятовує, бо в неї задіяні кілька видів пам’яті і сприйняття. Тож бажаю вам успіху і цікавої гри і перемоги. А переможцями стануть ті хто пройде всі тури нашої гри.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності.

  • Так як на сьогодні на нашому уроці ми будемо багато рухатись, займатись з м’ячами, скакалками слід повторити правила безпеки під час ігор.
  1. Рухайся обережно, з уважністю
  2. Не роби зайвих рухів
  3. Запобігай можливій небезпеці: зіткненню, падінню
  4. Держи в полі зору майданчик навколо себе
  5. Дотримуватися правил рухливої гри
  6. Пам’ятати що у нас урок, а не розвага

 

Фізпауза. Бігові вправи, чередування бігу з ходьбою. Загальнорозвиваючі вправи

Перевірка в парах домашнього завдання. Розповідь «Моя улюблена рухлива гра». Діти розповідають про цікаві ігри. Хустинка, Червона шапочка, Подоляночка, Прапорця, Міста

 

І учень – доповідач, зв’язне висловлювання про улюблену гру.

ІІ учень – рецензує відповідь І учня, доповнює, називає які іменники використовував доповідач. Всі учні їх рахують. Переможцем визнають ту пару, яка найбільше назвала іменників.

 

 

 

Повторення раніше вивченої теми «Іменник»

  • Ось так ми з вами виявили практичні знання про іменник. А хто хоче розповісти правило про іменник?

 

Вивчення нового матеріалу

Учитель показує учням картки, на яких написані іменники і ставить проблемне запитання:

  • Чому деякі з них написані з великої літери? (імена, географічні назви)
  • А як назвати одним словом всі ці слова-іменники, що пишуться з великої букви? (власні назви)
  • А тепер назвіть свої повні власні імена,, по батькові, прізвища
  • А тепер назвіть власні клички ваших домашніх тварин.

 

Первинне закріплення

Гра «Поштова скринька»

  • Ви добре запам’ятали які види іменника відносяться до власних?
  • Кожному на листівці треба написати ці види іменників і вкинути листівку до нашої скриньки. Коли всі напишуть, листівки перемішають і кожен з вас стане учителем, перевірить і допише

Зразок картки:

Імена, по батькові, прізвища, прізвисько, клички, назви міст, сіл, вулиць, країн, річок, озер, морів, океанів, гір

 

Інтерактивна рухлива гра

Учні об’єднуються у групи по 4 чоловіка. В кожній групі 1 м’яч, або 1 скакалка. Учні в групі по черзі за кожним стрибком (кидком) повинні називати

1 тур – 5 імен хлопчиків

2 тур – 5 імен дівчинок

3 тур – 5 назв міст

4 тур – 5 назв кличок тварин

5 тур – 5 назв квітів

6 тур – 5 назв дерев

7 тур – 5 назв країн

8 тур – 5 назв річок

9 тур – 5 назв озер

10 тур – 5 назв фруктових дерев

В кожній групі діти слідкують хто в якому турі.

Підсумок гри

  • В якій групі всі досягли 10 туру? Вітаємо оплесками
  • Ставимо їм запитання по темі іменник. Власні і загальні іменники.
  • Ваші пропозиції до наступної гри…

 

 

 

Продовжи римування

Ми сьогодні позмагались

Відпочили і ……(навчались)

 

Пам’ять нашу розвивали

І про тіло …….(не забували)

 

Будем теми ми вивчати й

Наші м’язи ……..(розвивати)

 

  • Чи сподобалась нова гра?
  • Які якості вона розвиває?

(спритність, уважність, пам’ять, мовлення, мислення)

  • Якою частиною мови є ці слова (іменник)
  • Це власні чи загальні іменники?
  • З якої літери вони пишуться?

 

Цікавинка

Повідомлення з Германії

Всі іменники в німецькій мові пишуть з великої літери

docx
Додано
7 січня 2019
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку