План конспект уроду до підручника :
Математика 6 клас А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір (2014 рік)
Тип уроку: урок - подорож
(Подорож Буковиною)
Тема: Ділення звичайних дробів
Мета: повторення правил множення та ділення дробів, знаходження значення дробу від числа; відпрацювання навичків розв’язування задач на множення та ділення звичайних дробів та мішаних чисел; розвивати пізнавальну діяльність, увагу, логічне мислення, кмітливість; виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, активність, дисциплінованість та самостійність, любов до рідного краю.
Тип уроку: урок подорож
Обладнання: комп'ютер, телевізор, презентація, картки оцінювання та сигнальні картки, географічна карта Буковини
Хід уроку
1.Організація класу
1.1.Привітання
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку
2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети
Сьогодні у нас з вами буде не звичний урок, ми будемо подорожувати Буковиною. А також сьогодні ви будете самі оцінювати свою роботу на уроці за допомогою картки оцінювання, яка лежить у кожного з вас на парті. Тема нашого уроку «Ділення звичайних дробів».
Картка оцінювання
Прізвище та ім’я__________________________________
Зупинка |
||||||||
Ціна виконаного завдання |
1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
3(+3) |
- |
Кількість набраних балів |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Бліц-опитування
Отже розпочнемо нашу подорож. Але перш ніж вирушити нам потрібно заправити наш автомобіль пальним, та розігріти його. Пропоную розіргітись за допомогою швидких запитань та відповідей.
1. Щоб помножити дріб на дріб, треба …
2. Числа при діленні називаються …
3. Взаємно оберненими числами називають числа …
4. Щоб поділити дріб на дріб, треба …
5. Щоб поділити мішані числа, треба…
6. Якщо даний дріб правильний, то обернений до нього дріб буде…
7. Якщо даний дріб неправильний, то обернений до нього дріб буде…
8. Чи існує число, для якого немає оберненого числа?
3.2.Перша зупинка «Чернівці»
Перший пункт куди ми вирушимо – місто Чернівці, тому що це серце Буковини.
Цікаві факти про Чернівці:
1. Ляльковий Театр - одне з найстаріших будівель в місті, його побудували з каміння колишньої фортеці на горі Цецино.
2. Cаме в Чернівцях народилася кінозірка Міла Куніс, в старій частині міста є її особняк.
3. В Чернівцях один з кінотеатрів відкрито в приміщенні колишньої синагоги.
4. В Чернівецькому національному університеті свого часу навчався Іван Франко.
Отож, наше місто таїть в собі багато загадок та цікавих фактів і навіть живучи тут, ми з вами багато чого не знаємо. Тому давайте вивчати та поважати свій рідний край!
Скажіть мені будь ласка, як часто ви стоїте в заторах? Як можна використати цей час з користю?
Тож давайте і ми усно по практикуємось:
https://learningapps.org/16444317
Ті хто відповідав, поставте собі по 1 балу у першій комірочці, де пише Чернівці.
4. Застосування ЗУН
4.1. Друга зупинка «Сонячна долина»
Недалеко від міста Чернівці є комплекс «Сонячна долина» , для того щоб ми туди доїхали і відпочили трішки нам потрібно виконати завдання.
(Розв’язуємо ланцюжком)
1)
2)
3)
Відповідь:
Ми добре потрудилися, а тепер трішки відпочинемо.
4.2. Цікаві факти про Буковину
Трішки відволіклись, а тепер повертаємось до нашої подорожі.
4.3. Третя зупинка «Хотин»
Щоб дізнатися куди ми з вами відправляємось, потрібно розгадати ребус
Історична довідка:
Хотин — одне з найдавніших міст України, у вересні 2002 р. відсвяткував своє 1000-річчя. Назва міста, ймовірно, походить від дієслова "хотіти": це місце було завжди бажане для древніх поселенців, які хотіли жити у красивому і багатому краї. Сьогодні Хотин — одне з найбільших міст Чернівецької області, важливий промисловий, туристичний і культурний центр Буковини.
Мабуть ви знаєте, що в Хотині є фортеця, для того щоб нам її відвідати потрібно «заплатити за вхід» , тільки цього разу це будуть не гроші , а правильно розв’язані рівняння.
Молодці, ви гарно по працювали. А тепер прогуляємося Хотинською фортецею. https://khotynska-fortecya.cv.ua/3d-progukyanka
4.4. Четверта зупинка «Мигово»
Щоб дізнатись, яке наступне наше місце в подорожі потрібно розшифрувати слово. На дошці зашифроване слово.
Щоб розшифрувати треба відповісти на запитання:
1. Яку частину години становить урок? 45 / 60
2. Яку частину січня місяця ви прожили в 2014 році? 28/31
3. Яку частину гривні становить 50 копійок? 1/2
4. Яку частину метра становить 5 см? 5/100
5. Яку частину алфавіту становлять голосні літери? (8/32)
6.Чому дорівнює дріб у якого чисельник і знаменник рівні? 1
А тепер із відкритих букв складіть слово - Мигово.
Довідка про Мигово:
Мигове – лижний курорт в Карпатах. Невелике село у Вижницькому районі Чернівецької області, яке розкинулось серед мальовничих Карпат, стало відомим завдяки будівництву на його території сучасного гірськолижного комплексу. Мигове знаходиться на відстані 60 км від міста Чернівці. Лижний курорт в Карпатах розташований на висоті 500 м над рівнем моря в підніжжі гір Кичера і Стіжок. До гірськолижного комплексу веде зручна дорога. Неподалік від села Мигове знаходиться урочище Солонець, відоме своїми мінеральними водами.
3.5. П’ята зупинка «Красноїльськ»
Буковина – досить колоритний регіон, де й до наших часів збереглося чимало цікавих традицій, що віками формувалися у цьому багатонаціональному краї.
Відгадайте про яке свято ми будемо говорити:
«За неї вбирається парубок, що вміє добре жартувати. Вона, сама не ходить! «Циганка» пристає ворожити, «циган» - коні міняти, «ведмідь» танцює, «коза» грає на скрипці, а «журавель» - найвищий парубок у селі - вибиває в бубон. До кожної хати ватага не заходить - йде туди, де збираються дівчата. Дозвіл щедрувати парубки випрошують піснею під вікном»
Про яке свято йде мова? Маланка
Одне з найколоритніших свят, яке має неофіційний статус головної Маланки України, проходить саме у буковинському селищі Красноільськ, практично все населення якого – етнічні румуни. Вважається, що саме тут зберегли найтрадиційніший формат свята.
Щоб побачити як святкують у Красноїльську це свято, розв’яжемо наступне завдання.
«Знайди пару»
Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=OO8HL6Pq1h8
3.6. Повернення додому
Ми з вами трішки по подорожували і настав час вертатись, для цього нам потрібно допомогти друзям вирішити задачу.
Василь наварив кулеші. Сам з'їв 1/4 казана, другові Івану він дав 1/3 залишку, Остапу - 1/2 нового залишку і Вові - решту. Після обіду хлопці ніяк не могли з'ясувати, кому з них дісталося більше кулеші. Допоможіть їм розібратися.
Василь --?.- казана;
Іван --?.- залишку;
Остап --?.- нового залишку;
Вова --?.- решту.
Кому з них дісталось більше кулеші?
Розв’язання
Відповідь: усім козакам дісталось порівну кулеші.
5. Підсумок уроку
От ми і повернулись в рідне місто. Бажаю вам багато подорожувати нашою країною та дізнаватись про неї багато чого нового.
6. Д/з
Виконати № 470(2,3,5), № 481(3,5,7), № 506(1,3)
Використані джерела:
1. https://vsimosvita.com/vidkritiy-urok-z-matematiki-6-klas-dilennya-zvichaynih-drobiv/
3. https://acc.cv.ua/news/chernivtsi/chernivcyam---613-rokiv-cikavi-fakti-z-istoriyi-mista-77756
4. https://www.0372.ua/news/2900242/cikavi-fakti-pro-cernivci-aki-vi-mogli-ne-znati
5. https://learningapps.org/16444317
6. https://vsviti.com.ua/interesting/92114
7. https://www.karpaty.info/ua/uk/ch/sr/khotyn/
8. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=-cXcHKl60I0
9. https://khotynska-fortecya.cv.ua/3d-progukyanka
10. https://www.youtube.com/watch?v=OO8HL6Pq1h8